بیشتر بودن ازرش غذایی حشرات از انواع مختلف گوشت/نتایج یک تحقیق جدید

واحد مرکزی خبر نوشت: محققان دانشگاه آکسفورد در مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که حشرات به اندازه انواع مختلف گوشت، دارای مواد مغذی هستند و این در حالی است که پرروش و تولید آنها نیز کم هزینه تر است.

آنها در این مطالعه، ارزش غذایی حشراتی از قبیل جیرجیرک، زنبور عسل و کرم پروانه ای را با جوجه، گوشت گاو و گوشت خوک مقایسه کردند. آنها برای رده بندی ارزش غذایی مواد مختلف از دو سیستم رایج استفاده کردند که در آنها مواد غذایی در مقیاس 100 درجه طبقه بندی می شود. در این مقیاس هر چه ارزش غذایی یک ماده بالاتر باشد، در نقطه بالاتری از این سیستم قرار می گیرد.
محققان نمونه های صد گرمی از انواع مختلف گوشت و نیز حشرات را تهیه کردند و میزان پروتئین، سدیم، چربی اشباع، قند، انرژی، ویتامین و سطح کلسیم آنها را محاسبه کردند.
نتیجه این بررسی نشان داد با اینکه نمونه های تهیه شده تقریبا از نظر سطح عناصر مغذی با هم برابر هستند، نمونه های تهیه شده از حشرات از نظر کیفیت تغذیه وضع بسیار بهتری دارد. محققان به این نتیجه رسیدند که تغذیه با حشرات می تواند در مبارزه با سوء تغذیه بسیار مناسب باشد.
بر اساس گزارش سال 2013 سازمان ملل، دو میلیارد نفر از جمعیت جهان به صورت مرتب از حدود 1900 گونه از حشرات تغذیه می کنند. در شرایطی که پیش بینی ها نشان می دهد تا اواسط قرن حاضر جمعیت جهان به نه میلیارد نفر خواهد رسید، حشرات منبعی ارزان برای تامین پروتئین در جهان به شمار می رود.
نشریه پزشکی مدیکال دیلی گزارش داد پرورش حشرات به عنوان منبع غذایی در مقایسه با تولید گوشت، ارزان تر و سریع تر است و آثار مخرب کمتری نیز برای محیط زیست دارد.
تا کنون پرورش حشرات به امری عادی در جهان تبدیل نشده است و تنها مزارعی در بخش هایی از آمریکا و کانادا به این کار می پردازد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هموطن EU ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    2 10
    با سلام بله این سبد غذائی که به جای گوشت حیوانات حلال گوشت که خداوند برای انسانها خلق فرموده از انواع حشرات پر شده باشد مخصوص کسانی است که طبعشان فاسد شده باشد.و گرنه انسان سلیم النفس از چیزهائی که منفور طبیعتش باشد تغذیه نمی کند.
  • بی نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    9 2
    من ارزش غذایی نمیخام یونولیت بخورم بهتره
  • بی نام A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    1 1
    موندم از این همه نبوغ بشر ، توانایی تولید انبوه هزاران گونه حشره مغذی را داره و براش برنامه ریزی آنچنانی میکنه ولی نمی تونه جلوی افزایش جمعیت جهان را که عمدتا مال چند تا کشور هم بیشتر نیست را بگیره ، ای ول
  • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    1 1
    برو عاموووووووووو
  • بی نام EE ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    1 0
    اه اه حالم بد شد مواد مغذیش تو سرش بخوره
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    1 0
    اه اه....حالم بهم خورد....حشرات ؟؟؟
  • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    1 0
    فعلا و شاید هم تا قرن آینده، خوردن حشرات برای ما چندش‌آور است. فک کن...
  • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    3 0
    از مارمولک هم یعنی مغذی تر هستند؟