رضا کیانیان هنرمند نام آشنای کشور که به دعوت موسسه فرهنگی هنری جوادالائمه به یزد سفر کرده بود، در جمع صمیمی جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر یزد حضور یافت و به سوالات مختلف آنان پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، رضا کیانیان در این دیدار با اظهار خوشوقی از حضور در یزد به بیان خاطرات دوران جوانی خود پرداخت. وی افزود: یک هنرمند هیچگاه دست نیاز به سوی دولت ها دراز نمی کند. یک هنرمند واقعی با خلاقیت خود جای خود را در جامعه باز می کند.


کیانیان با اشاره به جایگاه اصحاب فرهنگ و هنر اظهار داشت: اگر هنرمند نباشد، اگر هنرمندان خوشنویس، تئاتر و سینما و ... نباشند، دیگر توجیهی برای ایجاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست. بنابراین وجود این تشکیلات منوط به وجود هنرمندان کشور و فعالیت های گسترده فرهنگی و هنری است.

کیانیان به یک دیدار خصوصی با شهید بهشتی در دوران انقلاب اشاره کرد و دیدگاه وی در خصوص انقلاب و انقلابی گری را این گونه توضیح داد: روزی به خانه ایشان در پل رومی‌ رفتم. برایم جالب بود که که در اتاق پذیرایی مبل داشت و ایشان بوی ادکلن می‌داد.

آن زمان انقلابی دو آتیشه بودم، به شهید بهشتی گفتم: شما چطور انقلابی هستید که مبل و یخچالی مدل بالا و پر از گوشت و ... دارید و این طور زندگی می‌کنید؟

شهید خنده ای کرد و گفت: تئوری‌های انقلاب این طور نیست که تو فهمیده‌ای. تو نمی‌توانی زیبایی و رفاه را نفهمی و بعد از انقلاب رفاه را به وجود آوری. باید تمرین کنیم که زندگی خوب چطوری است تا بتوانیم زندگی خوبی به مردم بدهیم.

به گفته رضا کیانیان شهید بهشتی درادامه اشاره می‌کند که ما اگر نفهمیم خوبی چیست هیچ وقت نمی‌توانیم خوبی را به مردم هدیه کنیم. شهید بهشتی توضیح می‌دهد اینها (ادکلن ومبل و...) از پول تدریس خودم تهیه شده‌. ادکلن هم می‌زنم چون همه باید روزی ادکلن بزنند!


کیانیان در ادامه سخنان خود، شناسایی و کشف استعدادهای دانش آموزان را از وظایف موسسات آموزشی برشمرد و اظهار داشت: وظیفۀ مربی شناخت گرایش ها و علایق دانش آموزان به مسائل هنری است تا بتوان آنان را در همان مسیر که متناسب با استعداد های اوست به کمال رساند.

در ابتدای این دیدار غلامعلی سفید مدیر عامل موسسه جوادالائمه، با خیرمقدم به حضور این هنرمند سینما و تئاتر کشورمان در  یزد، شمه ای از فعالیت های موسسات فرهنگی، آموزشی جوادالائمه را در حوزۀ آموزشی، آموزش عالی و امور فرهنگی و هنری بیان کرد.


در ادامه برنامه با حضور کیانیان و استقبال دوستداران فرهنگ و ادب استان، کتابکده "رستاک" افتتاح شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =