ایرنا نوشت: احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه گفت: برای کشته شدگان حادثه تروریستی آنکارا سه روز عزای عمومی اعلام می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از آنکارا وی در مصاحبه با خبرنگاران که به طور زنده از شبکه های تلویزیونی ترکیه پخش شد، این مطلب را عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه حادثه آنکارا از سوی دو مهاجم انتحاری صورت گرفته است، گفت: ترکیه امروز بیش از هر روز نیاز به صبر دارد و مردم ترکیه امروز باید بیش از هر زمان دیگر به دیدگاه های مخالف احترام بگذارند.
داوداوغلو از احزاب سیاسی ترکیه خواستار حرکت همسو در مقابل رخدادهای تروریستی شد و گفت: در این راستا با کمال قلچداراوغلو رهبر حزب جمهوریخواه خلق و دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی دیدار خواهد کرد.
وی محافظت از دمکراسی را وظیفه اصلی رهبران احزاب سیاسی ترکیه در مقطع زمانی فعلی خواند و از رهبران احزاب سیاسی و نیز رسانه ها خواستار دقت بیشتر در سخنان خود و پرهیز از ایراد سخنان تفرقه آمیز شد.
وی از جامعه بین المللی خواستار همبستگی با ترکیه در مبارزه با تروریسم و از کشورهایی که با ترکیه در این زمینه ابراز همدردی و همبستگی کرده اند تشکر کرد و گفت: تروریسم با هر اسم و با هر منشایی مرتکب جرم علیه بشریت می شود و باید با تروریسم در هر شکلی که باشد در ابعاد بین المللی مبارزه کرد.
وی با عنوان اینکه ترکیه در معرض خطر گروه های تروریستی قرار دارد، گفت: سازمان و یا گروهی که مسبب این انفجار بود بعد از بررسی های دقیق اعلام خواهد شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    9 12
    اردوغان عجب روباه حیله گر مکاری است.
    • بابک IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
      8 5
      کافر همه را به کیش خود پنداردشما بی نامها هم از اسمتون مشخصه همیشه بینام هستید.از اسمان بمب میباره کار اردوغانه.در ترکیه بمب گذاری میشه و شهروندان خود ترکیه کشته میشه کار اردوغانه.یه چیزی بگو که با منطق جور دربیاد.