میزان نوشت: در حالی که در یک هفته گذشته تعدادی از درختان خیابان ولیعصر قطع شده است، واکنش مسئولان شهرداری و شورای شهر تهران دور از انتظار نیست؛ تکذیب و بی‌اطلاعی.

در یک هفته گذشته چندین درخت کهنسال در خیابان ولیعصر قطع شده است. در یک مورد آن درختی عظیم‌الجثه پس از قطع شدن با ضربات تبر عوامل شهرداری مقابل چشم هزاران شهروند تهرانی تکه تکه شد. در آخرین مورد هم شب گذشته تعدادی از درختان قطور این خیابان در محدوده خیابان مطهری قطع شد بدون اینکه واکنشی را از سوی مسئولان شاهد باشیم.

قطع درختان خیابان ولیعصر همواره واکنش‌های ثابتی را از سوی مسئولان شهرداری تهران در پی داشته است، یا تقصیر را به گردن باد و باران انداخته‌اند یا بیماری درختان و احتمال سقوط آنها را بهانه قطع کرده‌اند. اما در مورد قطع چندین درخت خیابان ولیعصر در شب گذشته، عکس‌العمل مسئولان مرتبط در شهرداری و شورای شهر چیز دیگری بود؛ تکذیب و بی اطلاعی.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران در پاسخ به خبرنگار اجتماعی میزان، در خصوص قطع شبانه درختان خیابان ولیعصر با گفت: چنین موردی وجود ندارد و قطع درختان در این محدوده را تکذیب می‌کنم.

مختاری در پاسخ به این سوال که مشاهدات شهروندان و خبرنگار میزان موید قطع درختان است، بار دیگر وقوع چنین حادثه ای را رد کرد و گفت: تاکنون هیچ گزارشی در این خصوص داده نشده و هیچ شخصی مجاز به قطع هیچ درختی نیست.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه حتی اجازه نمی‌دهیم درخت خشکی هم قطع شود، تصریح کرد: با افرادی که موجب قطع حتی درخت خشک شوند برخورد جدی صورت می گیرد و هیچ فردی اجازه ندارد بدون مجوز درختی را قطع کند.

این تکذیب در حالی صورت گرفت که عابران صبحگاهی محدوده خیابان ولیعصر شاهد حمل باقیمانده و تنه و شاخ و برگ این درختان کهنسال بودند و لنز دوربین موبایل شهروندان و خبرنگاران تمام این اتفاقات و پس از آن را ثبت کرده است.

حتی با گذشت چند ساعت از قطع درختان، تنه خیس درختان قطع شده و خاک چوب ناشی از اره تنه درختان هنوز هم در محل قابل مشاهده است.

تکذیب خبر قطع درختان اگرچه از سوی مسئولان مربوطه در شهرداری چیز عجیبی نیست اما بی‌اطلاعی اعضای شورای شهر تهران به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

ابوالفضل قناعتی عضو شورای شهر تهران با اظهار بی‌اطلاعی از وقوع چنین رویدادی در خیابان ولیعصر به خبرنگار اجتماعی میزان، گفت: تاکنون چیزی در این مورد نشنیده‌ام.

وی بدون اشاره به اینکه شورای شهر به عنوان نهاد نظارتی باید از کوچکترین فعالیت‌ها به ویژه در خصوص قطع ارزشمندترین درختان تهران مطلع باشد، گفت: من هنوز چیزی در این مورد نشنیده ام و قضاوت در این زمینه را باید به زمانی سپرد که از اطلاعات بیشتری از آن در دست داشته باشیم.

به نظر می‌رسد در خوشبینانه ترین حالت، در غفلت مسئولان شهرداری، درختان خیابان ولیعصر هر روز کمتر و کمتر می‌شود و در آینده ای نزدیک از چنارهای این خیابان که به ثبت ملی نیز رسیده است، جز خاطره چیزی نمی‌ماند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    29 0
    اگر چیزی نشنیده اید یا بی اطلاعید هر چه زودتر استعفا دهید چون این حرف نشان از عدم شایستگی شما داره،برید کنار و بگذارید یک مطلع تصددی امور را در دست بگیرد
  • بی نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    28 0
    این اطلاع نداشتن شما عذر بد تر از گناه هست،شما چه مسئولی هستی که از همچین اتفاقی بی اطلاع هستی،شما دارید اونجا چه کار میکنید
  • بدون نام ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    24 0
    هفته قبل شهرداري ملاير با بهانه هاي واهي چندبن درخت چنار يكصد ساله پارك سيفيه ملاير را قطع كرد. آيا كسي هست كه خق درختان مظلوم را از اين بي رحم ها بگيرد
  • بی نام A1 ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    32 0
    شهرداری کارهای بسیار مهمتر و مرتبط تری مثل نصب بیلبورد برای مسخره کردن مذاکرات و تهدید کشورهای دیگه و ... داره، در شأن شهرداری نیست که به این کارهای چیپ مثل قطع درختان و آبگرفتگی خیابونا رسیدگی کنه. در اصل این کارها جزء وظایف وزارت امور خارجه است و تنظیم نحوه ارتباط با بقیه کشورها به عهده شهرداری که الان دیگه درست شده.
  • بی نام A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    1 0
    بزرگ میشیم یادمون میره...
  • بی نام A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    1 0
    خیابان ولیعصر تقاطع خیبان بهشتی دقیقا محدوده پیاده روی جلوی بیمارستان هاجر 10 تا درخت تنومند بیشتراز یک ماه هست که قطع شده...
  • بی نام A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    1 0
    من با چشمان خودم دیدم نضفه شب قطع کردن ، اگر خواستین آدرس و مشخصات محل و میدم