رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در مورد گرفتگی معابر شهر تهران پس از هر بارندگی می گوید: آبهای سطحی جایی برای خروج ندارند و با ایزوله شدن پشت بامها و سنگ فرش شدن جویها مشکل آبگرفتگی پیش می آید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روز جمعه خیابانهای تهران دوباره شاهد آبگرفتگی معابر و ترافیک در بزرگراه‌ها به خاطر باران بود. به نظر می رسد دیگر جمع شدن آبهای سطحی در پیاده روها و خیابانها با بارش باران عجین شده و نباید از این موضوع تعجب کرد چون هنوز مدیریت شهری راه حلی برای این موضوع ندارد.

در همین زمینه با رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت و گویی انجام داده ایم:

چرا پس از هر باران معابر تهران می گیرند و رفت و آمد دچار مشکل می شود؟

باران رحمت الهی است و همه ماهها و روزها چشم انتظار باران هستند چون هم به شهر طراوت می دهد و هم از آلودگی هوا می کاهد اما باران در برخی مناطق به واسطه عدم مدیریت و پیش بینی لازم برای هدایت آبهای جاری حادثه ایجاد می کند و موجب اختلال در زندگی مردم می شود.اما با یک تدبیر و مدیریت می توان مشکل را حل کرد و خاطره خوش باران را حفظ کرد. راه چاره زه کشی برای آبهای سطحی تهران و حفر چاههای بیشتر است.

به نظر شما چرا چنین می شود؟

به خاطر اینکه تمام پیاده روها و کف جویها را شهرداری سنگ فرش کرده و پشت بامها ایزوله هستن برای همین آبها هیچ معبری برای رفتن به زیرزمین ندارند و روی زمین جاری می شوند.

اگر شبکه جمع آوری آبهای سطحی تکمیل شود این مشکل تا چه اندازه حل می شود؟

این شبکه نمی تواند پاسخگوی حجم آبهای زیرزمینی باشد به نظر باید شهرداری با اولویت محل هایی که جمع شدن آبهای زیرزمینی اختلال ایجاد می کند با ایجاد انبارهای افقی و چاههای بیشتر این آبها را به زیر زمین هدایت کند.در اینصورت این آبها به زیرزمین تزریق می شود و منابع زیرزمینی را تقویت می کند.چون نباید تمام آبها سمت جنوب تهران بروند و خارج شوند.

ایجاد پوششهای گیاهی بیشتر هم می تواند کمک کند؟

اگر آب خارج از شهر وارد شود، تخریب پوشش گیاهی می تواند عامل سیل باشد اما برای حل جمع شدن آبهای سطحی شهر باید زه کشی یا چاه های بیشتر ایجاد کرد تا اجازه نفوذ آب به زیر زمین داده شود.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    1 0
    وقتی شهرداری بودجه اش که حاصل مالیات های مردم است را بجای هزینه در جای موظف در جاهای دیگر و صدها کیلومتر آنطرف تر خرج کند نتیجه اش همین می شود دیگر...
  • جوان ایرانی A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    0 0
    با درآمد افسانه ای که شهرداری تهران داره اجرای تونل شهری بهترین گزینه برای آبهای سطحی و خلاص شدن از کندن های پیاپی و اجرای یک آسفالت مناسب در خیابان ها می باشد