امسال چند کشور برای بردن اسکار  فیلم خارجی رقابت می‌کنند؟

81 کشور برای شرکت در رقابت‌های اسکار فیلم‌های خارجی فیلم‌های خود را به آکادمی اسکار معرفی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آکادمی علوم و هنرهای تصویری اعلام کرد که 81 کشور فیلم‌های خود را برای اسکار بهترین فیلم خارجی ثبت کرده‌اند.

جدیدترین کشورهایی که نام آن‌ها در فهرست اعلام شده از سوی آکادمی دیده می‌شود، انگلستان، الجزایر، ساحل عاج، سنگاپور و اتیوپی هستند. انگلستان با فیلم «under milk wood» به کارگردانی کوین آلن، الجزایر با فیلم «گرگ‌ومیش سایه‌ها» به کارگردانی محمد لخدارهمینا، ساحل عاج با فیلم «فرار کن» به کارگردانی فیلیپ لاکوته، سنگاپور با فیلم «هفت حرف» با کارگردانی مشترک بو جون فنگ، اریک خو و جک نئو، و اتیوپی با فیلم «آدم ساده» به کارگردانی یارد زلک در اسکار حاضر خواهند بود. فهرست 76 فیلم دیگر حاضر در اسکار بهترین فیلم خارجی را  (اینجا) ببینید.

سال گذشته 83 کشور فیلم‌های خود را در این رقابت ثبت کردند، تا در نهایت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی به فیلم «آیدا» به کارگردانی پاول پاولیکوسکی از لهستان برسد.

فیلم «محمد رسول‌الله ص» به کارگردانی مجید مجیدی امسال به نمایندگی از سینمای ایران در این مراسم حضور خواهد داشت. در رقابت‌های سال گذشته «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی به نمایندگی از ایران در اسکار حاضر شده بود.

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =