واحد مرکزی خبر نوشت: پادشاه عربستان سعودی برای شاهزادگان سعودی ریاضت اقتصادی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری «رای الیوم»، سلمان بن عبدالعزیز آل سعود در پی افزایش شدید کسری بودجه عربستان با صدور دستوری برای ریاضت اقتصادی از شاهزادگان سعودی خواست هزینه های اضافی و تجملاتی خود را کاهش دهند.
تعلیق اجرای طرح های بزرگ عمرانی و توقف خرید خودروهای جدید برای شاهزادگان سعودی از جمله بخش های سیاست ریاضت اقتصادی در عربستان است.

کسری بودجه عربستان به علت سقوط بهای نفت در بازارهای جهانی و هزینه های هنگفت حمله به یمن به بیست درصد تولید ناخالص داخلی عربستان رسیده است.
بودجه سال آینده عربستان شامل کاهش پرداخت یارانه به سوخت ، برق ، آب و بعضی دیگر کالاهای اساسی و حتی احتمال لغو پرداخت یارانه خواهد بود.
دولت عربستان همچنین اعمال مالیات بر درآمد و حواله های خارجی برای کارگران خارجی مقیم این کشور را هم بررسی می کند.
افزایش عوارض تمدید اقامت و حتی افزایش عوارض صدور گواهینامه رانندگی از جمله دیگر بخش های سیاست ریاضت اقتصادی در بودجه سال آینده عربستان است.

روزنامه انگلیسی گاردین روز جمعه نامه پادشاه عربستان به وزیر دارایی این کشور را با عنوان «بسیار محرمانه» منتشر کرد که دو هفته پیش نوشته شده است.
دستور پادشاه سعودی شامل توقف فوری همه طرف های جدید عمرانی، توقف خرید خودرو و اثاثیه برای شاهزادگان و تعلیق صدور احکام جدید اداری است.
پیش بینی می شود اجرای طرح مجتمع مالی ملک عبدالله که قرار بود بزرگترین مرکز مالی در خاورمیانه باشد هم به حال تعلیق درآید.
سقوط بهای نفت در بازارهای جهانی باعث نصف شدن درآمدهای نفتی عربستان شد که حدود نود درصد از درآمد ملی این کشور را تشکیل می دهد.
دولت عربستان در بودجه امسال این کشور، بهای هر بشکه نفت را نود دلار درنظر گرفته بود که با سقوط بهای نفت کسری بودجه این کشور به صد و سی میلیارد دلار می رسد.
شاخص بورس عربستان سعودی در یکسال گذشته حدود سی درصد سقوط کرده است. دولت عربستان تاکنون مجبور به برداشت هفتاد و پنج میلیارد دلار از ذخایر ارزی این کشور برای جبران کسری بودجه شده است.

هزینه های سنگین جنگ برای عربستان در یمن و سوریه از جمله دیگر عوامل کسری بودجه شدید عربستان است.
پادشاه عربستان سعودی در ماه ژانویه گذشته در پی رسیدن به قدرت، پاداش ها و افزایش حقوق را برای شهروندان این کشور اعلام کرد که ارزش آن به سی میلیارد دلار می رسید.
عربستان همچنین برای خرید تسلیحات و مهمات جنگی و احداث نیروگاه هسته ای قراردادهایی را به ارزش بیست میلیارد دلار امضا کرده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =