واحد مرکزی خبر نوشت: خبرگزاری دولتی امارات عربی متحده روز جمعه اعلام کرد یک اندیشکده تحقیقاتی این کشور درباره مقاصد احتمالی ایران برای الحاق یمن به خاک این کشور هشدار داد و در گزارش خود به دلایل اینکه چرا ائتلاف تحت امر عربستان باید انصارالله یمن را شکست دهد اشاره کرد.

خبرگزاری شین هوا به نقل از خبرگزاری دولتی امارات عربی نوشت: این گزارش توسط مرکز تحقیقات و مطالعات راهبردی امارات با همکاری وزارت آموزش این کشور تهیه و در آن هشدار داده شده است یمن ممکن است به یک کشور تابع ایران از طریق گروه نیابتی انصارالله تبدیل شود از این رو بازگردان مشروعیت ، امنیت ، نظم و ثبات در یمن یک ضرورت دیگر است.

خبرگزاری دولتی امارات عربی متحده اعلام کرد مرکز تحقیقات و مطالعات راهبردی امارات با همکاری وزارت آموزش این کشور به منظور اطلاع رسانی درباره اولویت های مربوط به یمن ، سخنرانی هایی را برای دانش آموزان مدارس دولتی آماده کرده است و پیش بینی می شود این سخنرانی ها فرصتی برای مشارکت آنها در گفتگوی ملی و آگاهی از دلایل اصلی تشکیل این ائتلاف باشد.
این اندیشکده در ادامه اعلام کرد حفظ هویت عربی یمن از اهمیت بسزایی برخوردار است و چنانچه این کشور به دست انصارالله اداره شود ضمیمه خاک ایران خواهد شد ؛ کشوری که برنامه هایی را برای از بین بردن هویت کل این منطقه عربی در دست دارد.

مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی یمن اعلام کرد کنترل انصارالله بر یمن تکرار تجربه حزب الله لبنان است و این گروه را به تهدیدی دائمی برای کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس تبدیل خواهد کرد.
انصارالله یمن کنترل نیمی از این کشور از جمله صنعا پایتخت را از سپتامبر سال 2014 در اختیار گرفته است.
امارات عربی متحده بخشی از ائتلاف تحت فرمان عربستان متشکل از نه کشور عربی است که از دولت مشروع  عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن حمایت می کنند.
این ائتلاف از ماه مارس هنگامی که منصور هادی به منظور پناهندگی به ریاض گریخت حملات هوایی به مواضع انصارالله را در سراسر یمن آغاز و هدف از این مداخلات را بازگردان مشروعیت منصور هادی در یمن اعلام کرده است.
نیروهای هوادار دولت یمن با حمایت نظامیان و خودروهای زرهی ائتلاف تحت امر عربستان از ماه ژوئیه پنج استان جنوب این کشور از جمله شهر بندری عدن را بازپس گرفته اند.
عربستان سعودی مدتهاست که ایران را به حمایت مالی و تسلیحاتی از انصارالله متهم می کند ، اتهامی که تهران آن را به شدت رد کرده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرشاد A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    23 21
    امارات عربی متحده بخشی از ائتلاف تحت فرمان عربستان متشکل از نه کشور عربی است که از دولت مشروع عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن حمایت می کنند. غیر مشروع غیر مشروع درست است
    • بی نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
      3 2
      نقل قول كرده مي فهمي ؟
  • ایمان RO ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    41 5
    آقا اصلا امرات کشوریه که بخواد اندیشکده هم داشته باشه؟
    • بی نام A1 ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      28 5
      البته که اندیشکده دارن، فقط فکر کنم با شکماشون می اندیشن
  • مرتضی IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    39 6
    اماراتو چه به این غلطا
  • سید محسن A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    6 1
    اینا فقط میخوان با این تبلیغات سوء علیه جمهوری اسلامی ایران دشمن تراشی کنند و دیگر گروههای نظامی که در کنار انصار الله علیه ائتلاف میجنگند بین اونها تفرقه بیندازند و انصار الله را یک دشمن برای یمن معرفی کنند