از آبلیمو غیراستاندارد تا ماشین لباسشویی تقلبی/ رویه‌های کاری چقدر با استانداردهای واقعی فاصله دارد؟

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران درباره دیدار خود با رییس سازمان ملی استاندارد توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن جلال‌پور در تازه‌ترین گزارش اینستاگرامی خود درباره دیدار با رییس سازمان ملی استاندارد نوشت:

«در آستانه روز ٢٢ مهر كه روز جهانی استاندارد است، توفیق داشتم كه خدمت سركار خانم نیره پیروزبخت، ریاست سازمان ملی استاندارد باشم.

بحث‌های كاری خوبی داشتیم و خیلی زود مطالب مطروحه، ما را به نتیجه مشخص تدوین یك تفاهم‌نامه رساند. بحث‌ها بسیار كاربردی و اجرایی بود و قرار شد در قالب این تفاهم‌نامه برای اجرایی شدن آن تلاش كنیم. نكته حاشیه‌ای اما مهمی كه حاضرین در نشست بر آن تفاهم داشتند، بحث غیراستاندارد بودن بیشتر روال‌های كاری و زندگی امروزی ما مردمان بود.

روزی نیست كه تصویرها و گزارش‌هایی تكان‌دهنده از وضعیت خوراك و هوا و آب و پوشاك و وسایل زندگی خود نشنویم و نخوانیم. از آبلیمو و روغن و پنیر غیراستاندارد تا النگویی كه برای سنگین‌تر شدن، دانه‌های شن درون آن جاسازی می‌كنند. از فرآورده‌های گوشتی غیربهداشتی تا ماشین لباسشویی تقلبی.

البته بخشی از این گزارش‌ها مغرضانه و غیراخلاقی و شاید با هدف از میدان به در كردن رقبا منتشر می‌شود، اما با توجه به تعداد زیاد این گونه شایعات، حتی اگر بخش كمی از آن درست باشد، واقعا باید بگوییم چه زندگی و زمانه عجیبی داریم و این فقط مختص زندگی شخصی ما نیست.

تا به حال فكر كرده‌اید كه رویه كاری بیشتر ما چه در بخش دولتی و چه غیردولتی چقدر از استانداردهای واقعی و جهانی فاصله دارد؟ آیا امور اداری ما حتی اندك میلی برای بهبود پیدا كرده است؟ آیا كمیت و كیفیت نیروی انسانی شاغل در سازمان‌ها و اداره‌های ما محك زده می‌شود؟ آیا ما در زندگی خانوادگی و شخصی‌مان استانداردهای یك زندگی استاندارد را به كار بسته‌ایم؟ و ده‌ها مساله مهم دیگر كه نه‌تنها به آنها نپرداخته‌ایم كه حتی به آنها فكر هم نمی كنیم.»

22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    8 0
    به بهانه حمایت از تولید داخلی و اشتغال همه چیز را نابود کرده اند رفته پی کارش
  • نظري A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    2 0
    اونوقت ميخواين با زور و حقه بازي ، پول مردم و سرمايه گذار رو بيارين تو صنعت دغل بازي كه راه انداختين و معلوم نيست كه چي به خورد مردم ميدين
  • بی نام A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    سلامتی باشه