۰ نفر
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۶

ایسنا نوشت: رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: با گذشته حدود سه سال از واردات خودرو با ارز دارو هنوز گزارشی از نحوه رسیدگی به این موضوع و ابعاد تخلفات صورت گرفته، منتشر نشده است.

محمد جعفری اظهار کرد: شاهد بودیم که وزیر وقت دولت دهم در سال 1391 به واردات خودرو با ارز دارو اعتراض کرد آن هم در حالی‌که برخی بیماران در کشور دچار مشکل کمبود دارو بودند.

وی با بیان اینکه تخلف صورت گرفته تخلف بزرگی است و نباید به راحتی از آن گذشت، خاطرنشان کرد: باید بررسی شود که چه کسانی و چگونه با ارز دارو، خودرو وارد کردند و به بهای ایجاد خطر برای بیماران، جیب خود را پر کردند.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: با توجه به اینکه این موضوع از سوی مقامی در سطح وزیر مطرح شده، وقوع چنین تخلفی محرز است و باید به آن رسیدگی شود.

وی افزود: مطمئنا در سازمان‌هایی چون گمرک و بانک مرکزی آمار چگونگی ارائه ارز به واردکنندگان در سال‌های گذشته موجود است بنابراین با یک بررسی ساده می‌توان به حقایق در این زمینه دست یافت و مردم را نیز آگاه کرد.

جعفری با بیان اینکه علاوه بر واردات خودرو با ارز دارو، واردات این محصولات با ارز مرجع 1226 تومانی و فروش آن با ارز آزاد 3500 تومانی نیز از تخلفات محرز برخی شرکتهای واردکننده خودرو بوده است، تصریح کرد: این موضوع نیز در گزارش مجلس شورای اسلامی مورد تایید قرار گرفته و باید با واردکنندگان متخلف در این زمینه نیز برخورد شود زیرا چنین تخلفاتی مستند بوده و مشمول مرور زمان نمی‌شود.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داغدیده DE ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    12 0
    ورود خودرو با ارز دارو در آن سال باعث ایجاد خطر برای خانواده من نشد,بلکه باعث فوت مادرم شد و من جهنم لعین را برای این عده از خداوند متعال آرزو دارم.خدا لعنتشان کند ,که خواهر و برادری را بی مادر کردند.