به گزارش مهر، استاندار اصفهان گفت: مردم اصفهان با فرهنگ و شعور بالای خود حرف های منطقی را قبول می‌کنند اما از تفکیک جشنواره کودک و نوجوان گله‌مند هستند و آن را به عنوان امری منطقی باور نکرده‌اند، از وزیر درخواست می‌کنم در راستای رفع گله‌مندی این مردم اقدامی کند.

رسول زرگرپور  در آیین جشن سینمای اصفهان  اظهار داشت: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و شهر جهانی صنایع‌دستی است و سال آینده نیز پایتخت گردشگری اسلامی خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دلیل ذات طبیعی هنر به عنوان یک نعمت الهی، امانتِ ارزشمند و هنرمند نیز به خودی خود ارزشمند است، افزود: اهمیت و جایگاه هنرمند در عصر امروز بر هیچ کس پوشیده نیست.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه هنر به دلیل زبان رسای آن، تاثیرگذار است، تاکید کرد: به وسیله هنر حقایق موجود در جهان با ظرافت به مخاطبان منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هنر یکی از ارکان اصلی توسعه اصفهان است، گفت: نقش و جایگاه هنر می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه فرهنگ و هنر اصفهان فراهم کند.

زرگرپور تاکید کرد: این استان برخوردار از ظرفیت‌های عظیم انسانی به ویژه نیروی توانمند در عرصه فرهنگ و هنر است و در اعصار گوناگون توانسته همچون نور فانوسی تاریکی‌ها را شکافته و روشنی‌بخش چشم مردمانی باشد که به نصف‌جهان امید دارند.

وی اضافه کرد: سینما یکی از هنرهای ارزشمند و پر رونق در شهر گنبدهای فیروزه‌ای محسوب می‌شود که اگر چه هنری جدید است اما از زمان پیدایش با اصفهان عجین شده است که دلیل آن به توجه خاص مردم و مسئولان استان به این هنر ارزشمند برمی‌گردد.

نگاه مسئولان استانی به هنر سینما تخصصی و ویژه است

استاندار اصفهان با بیان اینکه نگاه مسئولان استانی به هنر سینما تخصصی و ویژه است، گفت: مجموعه مدیران استانی برای تقویت زمینه‌های تقویت این هنر اعلام امادگی کرده‌اند تا از ظرفیت‌های هنری هنرمندان این استان حمایت کنند.

وی اضافه کرد: وجود صدها هنرمند باتجربه و تحصیل کرده و چندین دانشگاه و مرکز آموزش هنری با وجود مکان های تاریخی زیبا و لوکیشن های مناسب این امکان را فراهم ساخته تا فیلمسازان بزرگ کشور از دریچه دوربین نصف‌جهان را برای جهانیان روایت کنند.

زرگرپور با اشاره به اینکه دو درخواست از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان همشهری خودم دارم، ابراز داشت: نکته اول اینکه مردم اصفهان از واقعه‌ای که برای جشنواره کودک و نوجوان رخ داد گله‌مند هستند.

وی تصریح کرد: مردم اصفهان با فرهنگ و شعور بالای خود حرف های منطقی را قبول می‌کنند اما این جابه جایی و تفکیک را به عنوان امری منطقی باور نکرده‌اند و بر این اساس از وزیر ارشاد درخواست می‌کنم در راستای رفع گله‌مندی این مردم با فرهنگ اقدامی کند.

استاندار اصفهان اظهار داشت: نکته دیگر اینکه اصفهان پایتخت تمدن و فرهنگ ایران اسلامی است و در طول ۵ هزار سال قبل این شهر ۴ بار پایتخت کشور عظیم ایران بوده است اما اکنون کمبودهای فرهنگی زیادی در استان داریم.

در شأن مردم اصفهان نیست که یک سالن تئاتر یا موسیقی استاندارد نداشته باشند

وی افزود: مقدمات ایجاد موزه بزرگ اصفهان که یکی از کمبودهای این شهر بوده فراهم شده است اما در شان مردم اصفهان نیست که یک سالن تئاتر و یا موسیقی استاندارد نداشته باشند.

زرگرپور تاکید کرد: ما در حد استانی تلاش داریم تا هرگونه امکان را برای این موزه فراهم کنیم و از جانب شهردار نیز قول می دهم که آماده جبران کمبودها هستیم اما نیازمند حمایت ویژه شما برای به ثمر رسیدن پروژه‌ای هستیم که در شان مردم اصفهان و فرهنگ این مردم باشد.

وی اضافه کرد: تولیدات انجمن سینمای جوان اصفهان توسط بزرگ هنرمندانی انجام می‌شود که در تهران نیز افتخارآفرین هستند و امروز مفتخر به میزبانی آنها هستیم که این بخش نیز نیازمند حمایت، توسعه و گسترش است و این را از جنابعالی می‌خواهم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =