اقتصاد نیوز نوشت: رئیس اتاق ایران که از ابزار شبکه های اجتماعی برای اطلاع رسانی به خوبی بهره می برد، امروز به صورت رسمی کانال اطلاع رسانی شخصی خود را در تلگرام ایجاد کرد.

رئیس‌ اتاق بازرگانی ایران در کانال شخصی‌اش در شبکه اجتماعی تلگرام نوشته است: «دولت این هفته به احتمال بسیار زیاد از بسته‌ای رونمایی می‌کند که به طور مشخص برای خروج از رکود تهیه و تدوین شده است.»

وی در نخستین نوشته اش در باره خروج از رکود این گونه نوشت: «خبر خوب این که شخص آقای روحانی به مقوله رکود ورود پیدا کرده اند که این خیلی دلگرم کننده است. ضمن این که هفت پیشنهاد از مجموعه پیشنهادهای اتاق ایران در این طرح دیده شده و ما هم با دلگرمی از طرح جدید حمایت می کنیم.»

محسن جلال پور نوشته است:

«به طور قطع بخش خصوصی، هم در زمینه کاهش تورم خود را ذی نفع می داند و هم در زمینه رشد اقتصادی و خروج از رکود. این تلقی اشتباه و غیر منصفانه است که فکر کنیم بخش خصوصی به سود خود تلاش می کند تا رشد اقتصادی به سود بنگاه ها محقق شود اما تورم به زیان مردم افزایش پیدا کند. اتفاقا توصیه های ما به دولت این است که از دستاورد خود در حوزه تورم دفاع کند اما با سیاست های خلاقانه سعی کند اقتصاد را از رکود فعلی نجات دهد. ما رکود را معضلي می دانیم كه بنگاه‌هاي ما را به شدت تهديد می كند و آنها را در معرض خطر جدي قرار داده است. ما پیشنهادهایی ارائه کرده ایم. از جمله اينكه نظر دولت را به این نکته معطوف کرده ایم که براي خروج از ركود يكي از كارهايي كه بايد مد نظر قرار گيرد اين است كه به بازار مصرف هم نگاه جدي تري شود.

ما این را می دانیم که بسیاری از بنگاه های تولیدی اکنون با مشکل نگران کننده موجودی انبار مواجه هستند. خیلی از بنگاه های ما در سال های گذشته مقدار زیادی تولید داشته اند که اکنون در انبارها نگهداری می شود. فکر می کنم دو دلیل باعث به وجود آمدن این وضعیت شده است. نخست این که در سال های گذشته به دلیل شرایط تحریمی، صادرات بنگاه ها محدود شده و محصولاتی که قرار بوده صادر شود، بخشی از بازار خود را ازدست داده است.در کنار آن، قدرت خرید مردم هم کم شده و توا

خرید کالا نداشته و ممکن است همچنان نداشته باشند.در نهایت این که در حال حاضر همه منتظرند تحریم ها برداشته شود و به همین دلیل خرید خود را به تعویق انداخته اند.

انصافا بايد ازهمه همکاران خوبم در اتاق به دلیل تلاش دلسوزانه و بي منت دربررسي راهكارهاي خروج از ركود تشكر و قدرداني كنم. به نظرم هيچ «خسته نباشيد» و «خداقوت»ی تاثيرگذارتر از اين نیست كه راهكارهاي ارائه شده، مورد نظر تصميم گيران قرارگرفته و در بسته خروج از ركود لحاظ شده است.

همان گونه كه در زمان ارائه اين راهكارها هم به كرات گفته شده، بحث خروج از ركود، بحثی ملي است و انتظار جدي مي رود كه همه مدیران دولتی و آحاد اقتصادی براي گذر از این پیچ خطرناک همه توان خود را به كار گيرند.

روشنگری و اطلاع رساني دقيق از وضعيت اقتصادي كشورنزد مسئولان و به تبع آن تبيين شرايط براي همه مردم نه تنهابه اين امر دامن نمي زند بلكه باعث می شود که با همراهي وهمدلي و سعه صدر بتوانيم هرچه منطقي تر از اين دوران عبور كنيم.»

 

22339

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خزاعي IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    61 1
    پارسال كه از ركود خارج شده بوديم ؛ چندبار قراره خارج بشيم
    • بی نام A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      4 1
      آن رکود صغرا بود ولی این یکی رکود کبرا ست
    • امیر تبریز اوغلی A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      2 1
      اون دسیسه دلواپسان بی سواد بود..وگرنه ما تورم رو هم در حد معجزه پایین اوردیم
  • احلام RO ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    55 2
    خوشبین نیستم. برای خروج از بحران و حمایت از تولید داخلی دولت خودش دست به جیب نمی شود بلکه دست به جیب مردم می کند و به نام افزایش تعرفه سر ملت را می برد. اگر راست می گویند یک سال کل مالیات و تعرفه و ارزش افزوده و هزار بهانه دیگر را حذف کنید. بر سود و زیاده خواهی مونتاژ کاره نظارت شود. نمونه خودروسازی است از کیفیت میدزدد و قیمت افزایش می دهد. راستی تعریف وجدان چیست. آیا واژه ای بیگانه نیست. البته محافظه کاری خبر آنلاین اجازه درجش را شاید ندهد
  • علی A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    41 7
    یک راه بیشتر وجود ندارد تقویت ارزش ریال یا به عبارتی پایین اومدن دلار
  • ققنوس A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    2 0
    بر اساس نظریه سیستم ها ، سامانه های اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی واجتماعی در هم تنیده شده اند. بنابراین برای اصلاح اقتصاد باید نظام های سیاسی ، فرهنگی واجتماعی نیز باید اصلاح شوند. در غیر اینصورت فقط حرف است وحدیث .بقیه را خود دانند.فرمان یک خودرو اگردست چندنفر باشد، قطعا به مقصد نمی رسد
  • بهروز A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    1 0
    به هرحال وضع تولید خیلی خرابه کارخانه ها بیشتر تعطیل یا نیمه تعطیلند بیکاری بیداد میکنه دولت باید هرچه زودتر. له فکرچاره باشد این وضع اقتصاد امنیت کشور عزیزمان رو به خطر میاندازه .فقر داره بیداد میکنه .همه باید برای حل مساله کمک کنند
  • سعید IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    0 1
    یک سئوال .به طور کلی چند درصد از سپرده های ریز واندک مردم در بانکها به صورت بلند مدت سرمایه گذاری شده است حالا به ازای هریک میلیون تومان وقتی 2 درصدنرخ بهره یاسود بانکی کاهش می یابد یعنی سالانه 20 هزار تومان کاهش درامد وبا توجه به کاهش قدرت خرید ناشی از افزایش قیمت ها خود محاسبه کنید اثرکاهشی بر تابع تقاضای کل دراقتصادرا .یعنی هر یک میلیاردمعادل20 میلیون تومان حالا اگر فقط 200 هزارمیلیارد تومان ازنقدینگی بین مردم سپرده گذار تقسیم شده باشد میزان کاهش درامد جهت مصرف برابر با 2 درصد مبلغ فوق یعنی 4 هزار میلیارد تومان با توجه به ضریب پولی واثر کاهشی ان برروی سرمایه در گردش ونقدینگی شرکتهاوبازار ناشی از اقت تقاضا خود تصور کنید کاهش سود بانکی چه اثری بر روی درامد خانوار وتوابع مصرف کل ورکوددارد
  • بی نام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    3 0
    یک راه وجود داره اون هم تلاش در جهت جلب اعتماد مردم به اقدامات و حرفهای مسئولین است. بخدا مردم نسبت به دولت و اقدامات دولتی ها بی اعتماد شدند و این بی اعتمادی از اقدامات ایشان خصو صا در دهه اخیر ناشی میشود .اقدامات نظیر دروغگویی . دزدی و اختلاص.گران کردن خدمات دولتی . اجناس گران و بی کیفیت . عدم ساده زیستی مسئولان و...همه و همه باعث بی اعتمادی مردم گردیده است .
  • ناشناس A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    1 0
    تا وقتی دولت کوچک و چابک نشود و دست از تصدیگری برندارد تا وقتی که بساط شرکتهای شبه دولتی برچیده نشود تا زمانیکه همه چیز در کشور شفاف و همه کس به معنای واقعی پاسخگو نشوند تا وقتی که قوانین اجرا نشوند و همه واقعا در مقابل قانون یکسان نباشند هیچ تغییر مثبتی مشاهده نخواهد شد