تسنیم به نقل از قائم مقام بازرگانی وزیرجهاد کشاورزی نوشت: با اشار به ادامه حضور واسطه‌ها در بازار محصولات کشاورزی، امروزه فاصله قیمتی عرضه تا مصرف محصولات کشاورزی 2 تا 4 برابر است.

علی اکبر مهرفرد‌ در مراسم رونمایی نشان تجاری کیفیت محصولات و فرآورده های صنعت زنبورداری اظهارکرد: درسال‌های گذشته نهاده های صنعت مرغداری همچون ذرت و کنجاله سویا با ارز 1226 تومان  وارد می شد اما با تغییر سیاست ها، با نرخ 2650 تومان تبدیل شد اما نرخ این محصول با وجود اینکه افزایش نداشت بلکه کاهش یافت.

وی افزود: مابه التفاوت قیمت ارز 1226 تومانی تا 2650 تومانی در این سال‌ها  به جیب چه کسانی می رفت که این مشکلات در محصولات دیگری وجود دارد و فاصله تولید تا مصرف زیاد است.

مهرفرد گفت: امروزه فاصله قیمتی عرضه تا مصرف محصولات کشاورزی 2 تا 4 برابر است به طوری که سیب زمینی در مزرعه 400 تومان خریداری می‌شود، اما در بازار 2000 تومان به فروش می رسد.

وی افزود: با در نظر گرفتن هزینه ضایعات، بسته بندی و حمل و نقل  نیز نباید محصول تا 4 برابر قیمت اولیه  به مصرف کننده برسد.

این مقام مسئول اظهار کرد: صنعت زنبورداری نسبت به گذشته اقدامات خوبی داشته  و از تولید سنتی مقداری فاصله گرفته و در حال تکمیل زنجیره تولید است.

وی با اشاره به لزوم برند سازی در صنعت زنبور داری کشور، افزود: تهیه نشان تجاری آسان، اما نگهداری آن سخت است زیرا کافی است که محصول بی‌کیفیتی تحت عنوان یک برند تهیه و به بازارعرضه شود که منجر به زیر سوال رفتن اعتبار وی می‌شود .

 

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =