ایسنا نوشت: شهردار تهران احداث بوستان ولایت به مساحت 14 هکتار، مصلی و مسجد جامع حضرت ولی عصر (عج) و همچنین تأمین تجهیزات چندین بوستان را از جمله اقدامات مدیریت شهری در سه شهرستان زلزله زده آذربایجان شرقی عنوان کرد.

محمدباقر قالیباف با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی مدیریت شهری تهران در سه شهرستان ورزقان، اهر و هریس وچرایی احداث مصلی گفت: زلزله‌ای که در مرداد سال 91، در تبریز رخ داد منجر شد که خسارات زیادی به این شهرستان وارد شود و همزمان با سفر مقام معظم رهبری در آن سال به این سه شهرستان زلزله‌دیده و تاکید ایشان بر رسیدگی سریع به مردم، مردم تهران و مدیریت شهری نیز تلاش کردند تا کمک‌های خود را به مردم این سه شهرستان اهدا کنند.

وی به اعتبارات مدیریت شهری و کمک‌های مردمی برای احداث پروژه‌های عنوان شده در سه شهرستان زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: با تدبیر شورای شهر تهران 4 میلیارد تومان برای کمک به مردم زلزله‌زده سه شهرستان ورزقان، اهر و هریس اختصاص داده شد ضمن اینکه کمک‌های مردمی نیز در این بخش برای احداث پروژه‌ها استفاده شد.

قالیباف با بیان اینکه مردم ما، مردمی نوع‌دوست و مهربان هستند و در مواقع بحرانی از یکدیگر حمایت می‌کنند و در همین زمینه مردم تهران و بالطبع شهرداری تهران تلاش کرد تا کمک‌های مردم را در اسرع وقت به مردم زلزله‌دیده سه شهرستان اشاره شده برساند، گفت: شهرداری تهران از همان ابتدا اقدامات لازم را برای کمک‌رسانی به مردم زلزله دیده سه شهرستان ورزقان، اهر و هریس آغاز کرد و در این زمینه کارها را به دو بخش تقسیم کرد که یک بخش از آن مربوط به کارهای روزانه‌ای بود که بایستی انجام می‌گرفت و بخش بعدی ساخت و ساز پروژه‌های مد نظر در این سه شهرستان بود.

قالیباف افزود: ما حدود 9 ماه در سه شهرستان اهر، هریس و ورزقان اقدامات لازم را انجام داده‌ایم و دو پروژه سنگین را نیز در مناطق زلزله‌زده برعهده گرفتیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان اهر، شهرداری تهران مسئولیت احداث بوستان ولایت به مساحت 14 هکتار را برعهده گرفت، افزود: در همین رابطه همچنین شهرداری تهران مسئولیت پروژه‌ای تحت عنوان مصلی و مسجد جامع ورزقان را به مساحت حدود 2500 متر برعهده گرفت و اقدامات لازم را برای احداث این بنای مهم آغاز کرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    0 0
    شهردار تهرانه دیگه تهران بی در و پیکر و بخور بخور های ساخت و سازی انقدر پول درمیاره که بره جای دیگری را هم آباد کنه ولی تهرانی ها اتوبوس و مترو به اندازه کافی ندارند و وقت و عمرشان در خیابان ها تلف می شود .
  • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    0 0
    میلیاردها تومن خرج برای برگزاری هفته ای یکبار نماز؟ اگر یه سوشل سنتر یا کامیونیتی اسپیس طراحی کنن بیشتر به نفع ورزقان خواهد بود. جمعه ها نماز و بقیه هفته نمایشگاه هنری و اقتصادی و فرهنگی و در عید نوروز فضایی برای اقامت مسافران نوروزی و در زمان حوادث فضایی برای اسکان آسیب زده ها. اینجوری کسی نمیگه مسجد جای نمایشگاه نیست، این جوری بیشتر به نفع ورزقانی هاست.
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    0 0
    خیابان های تهران هزار تا چاله چوله داره کلی از کوچه ها روشنایی کافی تو شب ندارند اونوقت شهردار پول تهران رو صرف کار تبلیغاتی و انتخاباتی میکنه من که راضی نیستم