واحد مرکزی خبر نوشت: ادعای شبکه سی ان ان مبنی بر اصابت برخی موشک های شلیک شده از ناو روسی مستقردردریای خزر به خاک ایران بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشت.

سی ان ان روز پنج شنبه در پایگاه اینترنتی خود به نقل از دو مقام آمریکایی اعلام کرد برخی از موشک های کروزی که از سوی کشتی های روس و با هدف در هم کوبیدن مواضع داعش در خاک سوریه شلیک شده بودند، در خاک ایران فرود آمده اند.

این شبکه برای باور پذیری ادعای خود افزود دستگاه های نظامی و اطلاعاتی روس که پایش این تحولات را به عهده داشتند به این نتیجه رسیده اند که دست کم چهار موشک که از آسمان ایران در گذر بودند، در خاک این کشور فرود آمده اند.

خبرگزاری های رویترز، اسوشیتدپرس و فرانس پرس نیز با بازتاب این ادعا به نقل از مقامات وزارت دفاع امریکا اعلام کردند چهار فروند از 26 فروند موشک کروز دوربردی که روسیه به سوی اهدافی در سوریه شلیک کرده است در خاک ایران فرود آمده اند.

این ادعا در حالی از سوی شبکه های عمدتا غربی بازتاب داشته است که مقام های روسیه آن را تکذیب و در چارچوب جنگ روانی علیه مسکو ارزیابی کردند.

به نظر می رسد این ادعا در ادامه فضاسازی است که رسانه های بیگانه در مورد حملات هوایی روسیه علیه مواضع گروههای تروریستی در خاک سوریه به راه انداخته اند و وانمود می کنند که به جای داعش گروههای میانه رو و غیر نظامیان را هدف گرفته است.

حملاتی که پس از شروع با واکنش منفی مقام های امریکا ومتحدان منطقه ای اش از جمله عربستان و ترکیه منجر شده است.

سی ان ان روز جمعه نیز با تکرار این ادعا که برخی از موشک های شلیک شده روسیه در خاک ایران فرود آمد اظهار نظر جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا را بازتاب داد که ضمن ابراز نگرانی از اهداف این حملات گفت جان کری وزیر امور خارجه امریکا نیز در گفتگو با همتای روس خود از اینکه در سوریه اهداف دیگری غیر از مواضع داعش هدف قرار گیرند ابراز نگرانی کرده است.

به نظر می رسد بخشی از فشارهای سیاسی و رسانه ای برای مخدوش سازی حملات روسیه علیه مواضع گروههای تروریستی در خاک سوریه در جهت همسوسازی مسکو با ائتلاف امریکایی در مبارزه به اصطلاح با داعش است.

آنطور که از اهداف حملات روسیه در مسکو در روزهای اخیر بازتاب شده است نشان می دهد قطع خطوط ارتباطی و اتصالی گروههای تروریستی با یکدیگر و بستن راههای تجهیز این گروهها از سوی ترکیه در دستور کار بوده که واکنش های منفی انکارا نیز در این راستا قابل تحلیل است.

بنا بر این طرح ادعای منحرف شدن موشک های روسی از مسیر خود می تواند اهرم فشار بر روسیه با این ادعا باشد که این حملات دقیق نیست و ممکن است بر مناطقی این موشک ها فرود آید که بحران را گسترش دهد.

بازتاب ادعای وزیر دفاع امریکا در شبکه سی ان ان که روسیه را به افزایش رفتارهای غیر حرفه ای» متهم کرده و هشدار داده است
با افزایش مداخله نظامی روسیه در تحولات سوریه، ممکن است تلفاتی به این کشور وارد شود در این راستا ارزیابی می شود.

سی ان ان امروز هم در گزارشی تلاش کرد مقام های روسیه و ایران را به سرپوش گذاشتن بر ادعای فرود موشک های روس در خاک ایران متهم کند و به منظور تقویت فشار برای توقف یا کاهش شدت حملات روسیه علیه مواضع گروههای تروریستی در خاک سوریه اعلام کرد باید توجه داشت که این موشکها در خاک کشوری فرود آمده اند که دوست و متحد روسیه به شمار می رود اما اگر این موشکها در خاک کشور دیگری همانند ترکیه یا اردن فرو می آمدند چه وضعی پیش می آمد؟

اما دلیل این رویکرد در ادامه گزارش سی ان ان آنجا مشخص می شود که این شبکه اظهار نظر اشتون کارتر را برجسته می کند که پیشتر در توقف خود در رم گفته بود بود راهبرد روسیه در سوریه بسیار اشتباه است زیرا بیشتر باعث تقویت رژیم بشار اسد در برابر مخالفانش می شود تا مقابله با گروه داعش.

بر این اساس می توان درک کرد که حملات روسیه تاثیر خود را بر تغییر موازنه قدرت به نفع دولت بشار اسد و به زیان گروههای تروریست که به ابزار سیاست خارجی منطقه ای امریکا تبدیل شده اند گذاشته است مسئله ای که چندان خوشایند امریکا ومتحدان منطقه ای اش نیست .

از سویی تردید آفرینی در دقت و قدرت حملات روسیه علیه گروه های تروریستی در خاک سوریه به منظور کاستن از نقش آفرینی روسیه در منطقه و نگرانی از کاهش نفوذ امریکا در خاورمیانه قابل ارزیابی است .

این ارزیابی از این منظر قابل توجه است که امریکا و متحدانش با ادعای ائتلاف علیه داعش در طول یکسال گذشته نه فقط علیه این گروه موفقیتی نداشته اند بلکه گسترش دامنه فعالیت این گروه تروریستی از شکست امریکا و احتمالا جدی نبودن مبارزه ائتلاف امریکایی با تروریسم حکایت دارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 57
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    فکر کنم سی ان ان موشک کروز رو با خمپاره اشتباه گرفته
    • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      اروپا و آمریکا طرفدار داعش هستن . چون روسیه داره داعش رو نابود می کنه ضد روسیه تبلیغ می کنن
    • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      آمریکا از دست روسیه عصبانیه .. چون روسیه در حال نابود کردن داعش است .. سی ان ان یک رسانه آمریکاییه
    • فوق محرمانه IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      23 91
      به نظر من تحلیل سی ان ان ممکن است درست باشد چون احتمالا بر اساس تصاویر ماهواره ای قضاوت می کنند و بعید نیست که نیروهای مسلح ایران برای آزمایش توان رهگیری موشک کروز برخی از این کروزهای روسی را رهگیری و به مناطق خالی از سکنه ایران هدایت کرده و منهدم کرده باشند. این است که این تصور پیش آمده که کروزها به اشتباه به ایران اصابت کرده.
    • بی نام RO ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      بعضیا منافع ملی رو بامنافع روسیه اشتباه گرفتند اگه واقعاحتی یک موشک هم تو خاک مافروداومده باشه بایداز روسیه توضیح خواست امنیت شهروندان ایرانی از امنیت جاهای دیگه دنیا باید مهمتر باشه بعدشم نقشه هایی که محل نیروهای داعش و بقیه رو نشون میدن ببینین محل حمله نیروهای روسیه رو هم ببینین بیشتر از اینکه داعش رو بزنه بقیه رو میزنه چرابعضیا اینقدر به روسیه حساسند که همش می گن داره داعش رو میزنه درحالی که فقط چند تاحمله به نیروهای داعش داشته بقیش قسمتهای غرب سوریه که داعش نیست بوده واقعیتش هم چون هم پیمان سوریه هست برای حفظ حکومت بشار اسد کمک می کنه همینطور که امریکا هم از حکومتهای هم پیمانش حمایت می کنه لازم نیست برای توجیه حملاتش از احساست منفی مردم نسبت به گروه داعش استفاده کرد
    • یک پارسی ایرانی A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      مرگ بر آمریکا طرفدار روسیه نیستم اما دارم کامل درک میکنم که اون همتی که روسیه داره با نابودی داعش خرج میکنه رو اصلا در عمرم از جانب آمریکا ندیدم و نخواهم دید چون داعش کودک نامشروع خود آمریکایی هاست برای سلامتی امام زمان صلوات اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک اعداعهم اجمعین
    • بی نام DE ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      47 27
      من به درست و غلط بودنش کاری ندارم ولی واقعیت اینه که دیگه کسی به اسراییل فکر نمیکنه...همه دارن مستمر به داعش فکر میکنن. سیاست... بازی های زیادی داره.
    • سعید A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      متاسفانه ایران خبر رو تکذیب نکرد.به نظر درست میاد
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    این غربی ها هم کاسه داغتر از آش هستند. بر فرض که همچو اتفاقی افتاده باشد. ما خودمان دولت و رهبری نظامی داریم که می توانیم اعتراض کنیم. زبان ما که نیستند.
  • بی نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    یعنی در این کشور اصابت موشک قابل بررسی و تکذیب و یا تایید نیست ؟ موشکهای روسی هم جز خطوط قرمزند؟
    • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      آمریکا که میتونه از پارچین عکس ماهواره ای با دقت بگیره اگه راست میگه یه تصویر ماهواره ای از محل اصابت این 4 موشک بده این موشکها هرجا خورده باشن حداقل تا شعاع 20 متریشو گود میکنه
    • بی نام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      59 15
      دانشمند موشک کروز به هدف نخوره منفجر نمیشه و مخزن سوختش فقط میترکه
    • بی نام DE ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      42 55
      آقا رد موشک نخواستیم بزنن...اون هواپیماهای مالزی کجان اگه راست میگن..
    • بی نام DE ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      29 95
      سي ان ان شبكه مهمي است و اعتبارشو خراب نمي كنه لطفا براي يه بارم شده رُبات وار تكذيب نكنيد، ديگه مردم ايران كه امريكا نيستند و حق دانستن دارند ، با نظر ناشناس ١١:٣:٣٨ كاملا موافقم
  • عطا IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    پس اونوقت صداهای انجار قوی که در شهرهای تکاپ وآستارا و شکسته شدن شیشه ها شنیده شد چی بودن
    • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      موشک بیوفته از شکستن پنجره رده داداش کمتر دروغ بگو
    • َیه نفر RO ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      بله موافقم تو اخبار ها هم اومده بود که یه شی ناشناس که شبیه پهپاد بوده سقوط کرده فرماندار تکاب هم سقوط رو تایید کرده ولی نمیدونم این مخفی کاری ها برای چیه
    • نسل جنگ IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      95 42
      برادر من. اصلا مسیر این موشکها از بالای آستارا نبوده. از قدیم گفتن ...به شقیقه چه ربطی داره؟ راستش برای نسل من که موشک باران تهران را به یاد دارن می دونن که انفجار یه موشک چه سروصدا و تخریبی درست میکنه. حالا نسل چهارمی ها ممکنه انفجار گاز رو به حساب اصابت کروز بذارن. خخخخخخخ
    • عادل A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      109 9
      من آستارایی هستم هیچ شیشه ای در آستارا شکسته نشده اما شلیک موشک احساس شده است
  • موری IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    هیچوقت نمیشه نیات پوتین رو مخفی کرد.هدف اول تشدید درگیری مذهبی به نفع اسراییله.دیدارهایی که بین مقامات دو کشور اخیرا باهم داشتند.اونم بعد توافق اتمی که روسیه مجبور بود رای مثبت بده و وزیرخارجه اش حاضر نشد عکس یادگاری بگیره با بقیه نتانیاهو هم که مشخصه چقدر مخالفه و سعی به نزدیکی با روسیه داره بجای آمریکا.هدف دوم از تشدید درگیریها افزایش قیمت نفت بوده چون روسیه خیلی بهش فشار آورده تحریمها.ولی میبینید که نفت قیمتش تغییر خاصی نکرده.فقط افراد ساده لوح و خام فراموش میکنند روسیه چه کشور موزماریه و حتی اگه موشکهاش بیفته توی شهرهای ما زیر سیبیلی رد میکنند.
    • وطن دوست IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      وای ازنوکران داخلی آمریکا اینها اگر دستشان برسه از داعش بترند
  • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    اروپا و آمریکا طرفدار داعش هستن . چون روسیه داره داعش رو نابود می کنه ضد روسیه تبلیغ می کنن
    • بی نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      اعتراض به حمله به داعش نیست روسیه داره ارتش آزاد سوریه رو می زنه و صداو سیمای ما هم سانسور میکنه میگه آمریکاو... به حملات روسیه به داعش اعتراض کردن مطابق معمول تصورشون اینه که بینندگان صداوسیما یه دسته کور عاجزن
    • بی نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      13 63
      اونوقت روسیه جز اقیانوسیه که میگی اروپا طرفدار داعشه؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    پس جریان صدای انفجار و قطعات ناشناخته در سه استان شما غربی کشور چه بوده؟
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    81 94
    آره اون انفجارهای آدربایجان غربی هم مربوط آدم فضایی‌هاست مردم متحد دارن ما هم متحد داریم نمی‌تونی نزن مگه مجبوری
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    نه بابا انفجار معدن بود، چرا جو میدین؟ ولی شنیدم پیمانکارش شخصی به اسم پوتین بوده
  • max IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    این خبر مضحکه و کاملا مشخصه که هدفش زیر سوال بردن عملکرد روسها و همچنین تحقیر توان نظامی روسیه هست.مردم ما هم که خودشون استاد شایعه پردازی و زود باور اصلا نیازی به سی ان ان و امثالهم ندارن.مثل قضیه شهاب سنگ که هر کی میگفت از جلوی خونه من رد شد...
  • نرگس IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    41 88
    در این که روسیه در طول تاریخ صدمات زیادی به ایران وارد کرده شکی نیست ولی اگر با این حملات قیمت نفت افزایش پیدا کند و داعش نابود یا تضعیف شود این حملات به نفع ایران است و همپیمانی ایران و روسیه توجیه پدیر خواهد بود
    • بی نام GB ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      28 49
      تا زمانی که نفت شیل آمریکا و کانادا هست و عربستان هم فروش رو کاهش نده نفت قیمتش بالا نمیره
  • سعید A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    از این به بعد تو یه جایی از ایران کپسول گاز هم بترکه میگن دیدین موشک روسی بود. اینها همه جوسازی امریکا برای کاهش یا قطع حمله ی روسیه به مواضع داعش است
    • امير US ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      40 68
      مگه روسيه به مواضع داعش هم حمله کرده؟
    • طاها IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      64 14
      امیرجان لااقل پرچمت رو عوض می کردی
  • بهزاد IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    جا داره يه سلامي هم بكنيم به برادرايي كه شغل و امرار معاششون اينه كه تو فضاي مجازي فقط بر عليه امريكا و غرب كامنت ميزارن، خسته باشي دلاور كسايي كه اهل وب گردي خبري هستند راحت ميتونن اينارو تشخيص بدن
    • مجید A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
      0 0
      پ ن پ میخواستی بر علیه کجا کامنت بزاریم؟ امریکاست که سالها داره به ایران خیانت وجنایت میکنه،فقط یکی از جنایتهای امریکارو میگم که سالها هم بگذره این جنایت کمرنگ نخواهد شد واون حملۀ موشکی به هواپیمای مسافربری ایرانی که دویست و نودوهشت نفراز هموطنان ما کشته شدندکه بیشترشون کودک و زن و پیربودند.حالا به نظر جناب آلو بایدبر علیه امریکا کامنت بزاریم یانچ؟ اینجوری که معلومه دوست عزیز از عاشقای دلخستۀ کدخدایی
  • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    39 22
    عزیز من فرض کن نصف این موشکها به هدف خوردن و نصفشون افتادن حالا به امریکا چه؟ اخه امریکا تو با داعشی یا روسیه؟ کاملا مشخصه امریکا طرف داعشه وگرنه ادم نمیاد جبهه خودش رو تضعیف کنه عزیزان امریکایی حداقل ظاهر رو حفظ کنید همه دنیا نفهمن طرف داعش هستید و بمبهاتون رو در یک سال گذشته توی بیابون میریختین خالی بندی هم حدی داره یکساله مدعی هستید داعش رو دارید با کمک فرانسه و انگلیس و...بمباران میکنید خب فرض میکنیم درست هم بمباران میکردین داعش هم تا حالا چیزیش نشده په چرا از اومدن روسیه ناراحت هستید؟ روسیه هم شش ماه بمباران میکنه باز داعش چیزیش نمیشه روسیه که از شما قویتر نیست حالا ناراحتیتون از چیه؟ نقشه تون رو خراب کرده؟ اخی بمیرم براتون فکر اینجاشو نکرده بودین نه؟؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    60 7
    چرا یه عده اینقدر لجوج هستند؟ یعنی اگه موضع ایران به حق باشه هیچ اشتباه فنی و نظامی نباید اتفاق بیافته؟ همه چیز باید به شکلی بدون نقص اتفاق بیافته؟ خود آمریکا چند روز قبل بیمارستان پزشکان بدون مرز در افغانستان رو بمباران کرد بعد هم رییس جمهور انها اومد معذرت خواهی کرد.
  • حق کو IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    36 4
    دمت گرم اینو خوب اومدی بهزاد جان
  • مهدی A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    45 7
    انفجار تکابدر مسیر موشک بودن تکاب اینکه موشک کروز اگه از مدار خارج بشه در هوا منفجر میشه و فقط قطعاتی از اون زمین میفته خبر سی ان ان شکی می مونه؟
  • امیر A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    45 82
    معلوم نیست روسیه منظورش از شلیک این موشک ها از خزر چی بوده . ولی به نظر میرسه هدف اصلیشون نشون دادن برد موشک ها و قدرتشون به امریکا و غربه . اما اگه واقعا هدف تروریستهای سوریه بوده اشتباه بزرگی کرده که این مسافت زیاد رو برای شلیک موشکهاش انتخاب کرده . مگه توو لازقیه و طرطوس ناو نداره مگه ناوهای روسی در مدیترانه نیستن ؟ چرا از اونجا این کار رو نکرده ؟ هم نزدیکتر بود و هم دقیقتر به هدف میخورد اگر
    • كيوان ES ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      23 75
      يك محل تست و ازمايش واقعي براي سلاح هاي استراتژيك و به رخ نمايي توان نظامي
  • ارس مغان IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    امریکا هم حسادت میکنه هم در روی داعش سرمایه گذاری کرده است مرگ بر امریکا
  • بی نام A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    44 49
    الان روسیه و ایران تکذیب کردن شما رو ارجاع میدم به همین چند ماه پیش که آمریکاییا گفتن حاج قاسم سلیمانی به مسکو رفته و روسیه و ایران تکذیب کردن و بعدش معلوم شد واقعیت داشته. این تکذیب کردنا مثل اونه
  • بی نام A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    22 46
    اطراف سقز کردستان در زیویه هم شی مشکوک سقوط کرده فرماندار هم تایید کرده
  • محمد IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    36 64
    متاسفانه 4 موشک در ایران فرود آمده است. ولی عده ای در صدد تکذیب آن هستند . یکی از آنها در نزدیک یک روستا در تکاب بوده است
  • بی نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    14 57
    دیشب خواب میدیدم موشک از رو شهرمون رد میشد با صدای سوت وحشتناک وصدای انفجارش :
  • بی نام ES ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    32 64
    الان اگه موشک آمریکای به خاک ایران اصابت میکرد همه صداشون در می آمد ...چون روس هیچ کدوم از مقامات نظر نمیدن ... تجاوز به حریم کشور محکومه...حالا چه آمریکایی باشه چه روس ...مسئولین امرنباید سکوت کنند
  • بینام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    35 46
    عجبا خیلی عجیبه که چرادرانتشاراینچنین خبری تکذیب میشه ضمنا چقدرخطادر هدف گیری وگرادادن منطقه داشتن که با خطایی باین بزرگی جای دیگه ای اثابت کرده اینم ازشلیک موشکهای روسی شانس آوردیم توشهرنخورده وگرنه کلی ازهموطنانمان کشته میشدندالکی
  • ذوالفقار A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    31 7
    هر چند احتمال خطا و یا نقص در هر ساخته دست بشری وجود دارد ولی ساخت موشک کروز جوریه که فقط نزدیکی هدف قابلیت انفجار آن فعال خواهد شد هرچند معمولا این موشکها سر جنگی سنگینی دارند و در صورت سقوط قبل از اصابت هم منفجر می شوند
  • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    13 43
    روسیه تضمین بده تحدیدی متوجه ایران نیست هر چی میخواد بزنه داعشو
  • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    54 88
    ما شده ایم مستعمره روسیه و هر کار دلش بخواد میکنه
  • بی نام RO ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    65 33
    نمیدونم سقوط موشک روسی تو ایران صحت داره یا نه ولی اینو مطمئنم آمریکا واسه داعش تسلیحات و آذوقه میریخت و بعد از لو رفتن تصاویرش گفت اشتباه شده منظور اینکه آمریکا ادای مبارزه با داعشو در میاره
  • بی نام CA ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    21 68
    مرگ بر روسيه را فراموش كرديد؟ نه شرقي نه غربي را فراموش كرديد؟؟ سياست ما عين ديانت ما است، پس چه شد؟ ديانت عوض شد يا سياست؟ لطفا يه مرگ بر آمريكا هم لطف كنيد
  • بی نام A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    17 74
    واقعاً باعث تأسفه که اعتبار خبری خودمون رو زیر سؤال میبریم. من چند سالی هست که دیگه به خبرهای تلویزیون میلی اعتقاد نداشتم ولی نه دیگه برای همچین خبری. اخبار ساعت 7 تأییدش کرد.
  • بی نام A1 ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    11 46
    داعش کمونیت های سابقارتش عراق هستند. مگر ممکن است که کمونیست کمونیست را بزنه؟ روسیه تا کنون فقط مخالفان اسد را زده کما اینکه داعش هم اسد را نمی زند فقط مناطقی را از دست مخالفان اسد در می آورد.بیشترین حمله داعش به عراق است.
  • بی نام EU ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    15 20
    ازشعار نه شرقی نه غربی رسیدیم همپیمانی با روسیه جالب نه
  • ♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫ A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    27 1
    موشک کروز به هدف نخوره منفجر نمیشه و مخزن سوختش فقط میترکه