ایسنا نوشت: یک روانشناس بالینی با تاکید بر اهمیت و ضرورت درمان روحی یک فرد مبتلا به سرطان توسط روانشناس گفت: اکنون برخی از مراکز درمانی از خدمات روان‌شناختی استفاده می‌کنند اما این موضوع هنوز فراگیر نشده لازم است در ابتدا ضرورت دریافت خدمات روان‌شناختی برای تیم درمانی تبیین شود.

دکتر رباب حامدی گفت: می‌توان برای کمک به بیماران سرطانی دوره‌های مدون درمان فردی و به خصوص گروهی در مراکز درمانی برای خانواده ها و بیماران در نظر گرفت.

این روانشناس بالینی پیشنهاد کرد: می توان در صداوسیما برنامه های آموزشی برای خانواده ها تدارک دید و حتی در مورد چگونگی برخورد صحیح با سرطان و درمان آن سریال ساخت. برای کمک به کودکان سرطانی نیز لازم است، برنامه‌های ویژه‌ای مانند بازی درمانی در نظر گرفت.

حامدی در خصوص اینکه چه زمانی برای مراجعه به روانشناس در این بیماری مناسب است، گفت: با توجه به این که دوره ابتلا به این بیماری و طول دوره درمان در سرطان ها و بیماران مختلف، متفاوت است، زمان خاصی را نمی توان ذکر کرد. اما می توان گفت از اولین زمان تشخیص تا مرحله ای که بیماری ادامه دارد، درمان روان شناختی برای بیمار و خانواده اش لازم است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان گفت: هر چند اساس سرطان مشکلات فیزیولوژیک و جسمی است، اما آنقدر جنبه های روانشناختی در تشدید و موثر بودن درمان و پیش آگهی آن تاثیر گذار است که می توانیم بگوییم برای افزایش مقاومت بیمار در برابر بیماری و اثر بخشی بهتر درمان، حضور روان‌شناس ضروری است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    3 0
    بهترين كار اينه كه رسانه ها از جمله زير ابدا استفاده نكنن. فلاني پس از سالهاي مبارزه با سرطان به رحمت خدا پيوست. جمله بالا براي بيماران سرطاني واقع مهلك است.