دکتر محمد مهدی فاتح در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در اردوگاه آموزشی این دانشگاه گفت: خبرنگاران با چشمان تیزبین و زبان گویای خود جام جهان نمایی را تشکیل می دهند که علاوه بر خبر، هشدارها، ضعف ها و نقدها را نیز در خود دارد و ابراز امیدواری کرد که همه مسئولان در فضای نقد مشارکت داشته باشند

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین وی همچنین با تبریک اعیاد گذشته قربان و غدیر، جان باختن مظلومانه صدها تن زائر در فاجعه غمبار منا را به همه مسلمانان در سرتاسر جهان به خصوص ملت ایران و خانوده های داغدیده تسلیت گفت.
دکتر فاتح در بخش دیگری داشتن یک برنامه راهبردی را از اولویت های کاری خود دانست و گفت:خوشبختانه برنامه راهبردی دانشگاه با مشارکت همه مدیران دانشکده ها، معاونین، کارشناسان و متخصصان تدوین و به وزارتخانه ارسال شد.
وی اضافه کرد: وزارتخانه نیز پس از بررسی، به نکات مثبت برنامه راهبردی دانشگاه شاهرود از جمله ترکیب مناسب شورای برنامه راهبردی در دانشگاه، رعایت چارچوب علمی و صحیح در تهیه برنامه راهبردی، تحلیل درست و واقع گرایانه از نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصت ها، توجه به اولویت های رشته- گرایش های مطرح شده در نقشه جامعه علمی کشور به منظور تهیه برنامه توسعه آموزشی و توجه به مزیت های منطقه ای در توسعه رشته های دانشگاهی اشاره کرده است.
رییس دانشگاه شاهرود با بیان اینکه پیش بینی دانشگاه شاهرود در برنامه راهبردی برای سال 98 رساندن 182 رشته گرایش موجود در دانشگاه به 309 رشته است اظهار داشت: در این برنامه سعی داریم 35 رشته کارشناسی موجود در دانشگاه به 53 رشته گرایش، 107 رشته کارشناسی ارشد به 181 رشته و 40 رشته دکترای هم به 75 رشته گرایش برسانیم.
وی تصریح کرد: همچنین تعداد 12 هزار و 169 دانشجو به 13 هزار و 500 دانشجو و تعداد استاد هم از 285 استاد به 495 نفر افزایش پیدا کند.
دکتر فاتح با بیان اینکه در حال حاضر به ازای 31 دانشجو یک استاد وجود دارد، گفت: پیش بینی شده است این نسبت در برنامه راهبردی دانشگاه در سال 98 ، به نسبت 22دانشجو به یک استاد برسد.
رییس دانشگاه شاهرود افزایش 155 آزمایشگاه به 210 واحد، 177 مقاله به دو هزار و 110 مقاله، 81 طرح تحقیقاتی به 131 طرح و پنج دانشکده به هشت دانشکده را از دیگر پیش بینی های این دانشگاه در تدوین برنامه راهبردی خود دانست.
وی اظهار داشت: همچنین در نظر داریم هفت مجله علمی پژوهشی دانشگاه که در حال حاضر گرید A هستند به 10 مجله ارتقاء پیدا کند.
دکتر فاتح احداث ساختمان های دانشکده برق، دانشکده مکانیک و مواد، مجموعه ورزشی و پروژه باغ ایرانی در پردیس مهندسی و فناوری های نوین، ساختمانی در دانشکده کشاورزی پردیس بسطام، محوطه سازی، تکمیل کتابخانه، تکمیل و تجهیز مرکز رایانه، تکمیل و تجهیز خوابگاه، ساخت و راه اندازی مرکز ارتقاء مهارت دانشجویان و انجام مطالعات احداث مسجد در پردیس را از جمله فعالیت های عمرانی این دانشگاه طی سال های اخیر عنوان کرد که با همکاری و همدلی همه کارکنان، اعضای هیات علمی، استادان، کارشناسان و متخصصان دانشگاه صورت گرفته است.
رییس دانشگاه شاهرود تصریح کرد: دکترای الکترونیک، ارشد ژئوشیمی، کارشناسی مهندسی پزشکی، مهندسی صنایع، مهندسی آمار و کاربردها، مهندسی شیمی، مهندسی اقتصاد صنعتی و زبان انگلیسی از جمله رشته هایی است که به مجموع رشته های این دانشگاه افزوده شده است.
وی اظهار داشت: این دانشگاه همکاری های پژوهشی خوبی در سطح ملی با سازمان های مهم از جمله پژوهشگاه صنعت نیرو، وزارت نفت، قطار شهری مشهد، سازمان انرژی های نو و دانشگاه صنعتی سهند داشته و در سطح منطقه نیز قدم های خوبی برداشته که برگزاری همایش ملی توسعه گردشگری شاهرود را از جمله مهم ترین این فعالیت ها می توان نام برد.
دکتر فاتح تاسیس بنیاد خیرین در سال 93 را یکی دیگر از کارهای زیر ساختی مهم برای این دانشگاه ذکر کرد و گفت: به لطف خدا و کمک خیرین به ویژه ایثارگری های آقای علی رضا ابراهیمیان از خیرین خوب شاهرودی، زیر سازی جاده و نوسازی اردوگاه از چهار ماه پیش به نام امام حسین (ع) آغاز و با کار و تلاش شبانه روزی هم اکنون در مراحل پایانی خود قرار دارد.

وی بیان کرد: مجموعه اردوگاه آموزشی دانشگاه یک سرمایه بزرگ برای کشور، استان و شهرستان شاهرود محسوب شده و یک فضای علمی بسیار مناسب جهت کارهای پژوهشی و تحقیقاتی برای دانشجویان، محققان و استادان به شمار می آید.
دکتر فاتح گفت: اردوگاه آموزشی دانشگاه با داشتن مناظر زیبا و دلنشین، محیط زیست، جاذبه های طبیعی، معدن آموزشی، انواع آموزه های زمین شناسی و فضاهای ورزشی، سالن آمفی تئاتر و خوابگاه دانشجویی آماده پذیرایی از دانشگاه های سراسر کشور است.
رییس دانشگاه شاهرود، پارکینگ، نمازخانه، سالن اجتماعات، خوابگاه دانشجویی، سالن آمفی تئاتر، کلاس ها و کارگاه ها، محوطه سازی و اجرای روشنایی محوطه، نوسازی واحدهای چوبی و سایبان ها را از جمله فعالیت های عمرانی انجام شده در اردوگاه آموزشی این دانشگاه برشمرد.
وی آماده سازی زمین های ورزشی از جمله زمین تیر و کمان، زمین فوتسال و زمین والیبال ساحلی را نیز از جمله امکانات ورزشی اردوگاه برشمرد.
دکتر فاتح با بیان اینکه جهت توسعه فضای سبز، مجموعه اردوگاه تحت آبیاری قطره ای قرار گرفته است گفت: احداث استخر ذخیره سازی آب با یک میلیون لیتر گنجایش از دیگر اقدامات انجام شده جهت آبیاری قطره ای فضای سبز این مجموعه است
دکتر فاتح در ادامه بیان داشت: جاذبه های گردشگری و امکانات آموزشی اردوگاه آموزشی دانشگاه می تواند خدمات شایسته ای را به دانشجویان و همشهریان ارائه دهد و پتانسیل بسیار مناسبی برای جذب گردشگر به ویژه توسعه ژئوتوریسم و توریست های علمی باشد

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =