واحد مرکزی خبر نوشت: معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه آخرین اقدامات وزارت امور خارجه برای تعیین وضعیت مفقودان فاجعه منا به ویژه دو دیپلمات ارشد و خبرنگار صدا و سیما را تشریح کرد.

حسین امیرعبداللهیان در حاشیه ورود سرپرست حجاج ایرانی به کشور در فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: آخرین اقدام انجام شده در خصوص تعیین وضعیت 69 مفقود، ارسال فایلی از اثر انگلشت آنان برای مقامات ذیربط عربستان سعودی است تا بتوانیم هر چه زودتر این 69 مفقود را تعیین وضعیت کنیم.

وی درباره آقایان رکن آبادی و فهیما از دیپلمات های ارشد وزارت امور خارجه افزود: متاسفانه همچنان این دو همکار عزیز ما در فهرست مفقودان قرار دارند و امیدواریم هر چه زودتر تعیین وضعیت بشوند و خانواده هایشان هم از نگرانی بیرون بیایند.

معاون وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد طی حداکثر 48 ساعت آینده شاهد ورود بیش از 80 پیکر جانباخته دیگر به کشور باشیم.

امیرعبداللهیان درباره پیگیری‌های حقوقی وزارت امور خارجه درخصوص فاجعه منا گفت: پیگیری‌های حقوقی و سیاسی ما یک فصل ویژه از تلاش‌های دستگاه دیپلماسی را شامل می شود که از زمان حضور آقای ظریف در نیویورک بخش هایی از آن آغاز شد و از دیروز که وی وارد تهران شد جلسات فشرده ای را در این باره داشتیم.

وی افزود: به زودی اقدامات حقوقی هدفمند و موثری در زمینه پیگیری و احقاق حقوق حجاجمان آغاز خواهد شد.

امیرعبداللهیان همچنین درباره وضعیت سیدحمیدرضا حسینی خبرنگار شبکه خبر گفت: متاسفانه آخرین اطلاعی هم که ما از وضع وی داریم این است که باید در میان 69 مفقود منتظرش باشیم که تعیین وضعیت شود.

وی افزود: وی از همکاران بسیار پرتلاش در صدا و سیما بود و امیدواریم هر چه زودتر تعیین وضعیت شود تا خانواده محترمش نیز از بلاتکلیفی خارج شوند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =