ایرنا نوشت: نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور افغانستان با اشاره به گسترده بودن خطرات فعالیت های گروه های تروریستی تکفیری در خاورمیانه برای کشورهای دیگر بویژه آسیای میانه و روسیه، گفت: برخی مربیان نظامی داعش گذرنامه های آمریکایی و انگلیسی دارند.

به گزارش ایرنا، «ضمیر کابل اوف» امروز (پنجشنبه) در کنفرانس بین المللی افغانستان که با حضور هیات ها و فرماندهان ارتش های 50 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزارشد، افزود: گروه تروریستی داعش افرادی را که از روسیه وارد افغانستان شده اند به عنوان شبه نظامی آموزش می دهد و در بین مربیان آموزش دهنده، افرادی با گذرنامه های آمریکایی و بریتانیایی وجود دارند.
مدیر اداره دوم آسیایی وزارت امورخارجه روسیه همچنین اظهار کرد:داعش در شمار زیادی از مراکز آموزشی خود براساس برنامه ریزی درازمدت شبه نظامیان از آسیای مرکزی و برخی مناطق روسیه را در افغانستان آموزش می دهد به گونه ای که زبان قابل استفاده در اردوگاه های محل این فعالیت ها روسی است.
گزارش ها نشان می دهد که داعش توانسته با گسترش نفوذ خود و استفاده از همکاری گرو های های طالبان و القاعده در افغانستان نیز فعالیت کند.
در نشست «کنفرانس بین المللی افغانستان» به میزبانی وزارت دفاع روسیه، راهکارهای جلب همکاری های جهانی برای برقراری آرامش و ثبات در افغانستان و مقابله با گروه های مسلح و تروریستی بررسی شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    14 4
    روسیه کابوس داعش و عربستان
  • بی نام IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    7 6
    حاج پوتین خخخخخ