ایسنا نوشت: رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: در هفته ناجا بعضی از اضافه خدمت‌های سربازان بخشیده می‌شود.

سردار سیدحمید صدرالسادات، امروز 16 مهر ماه در حاشیه افتتاح طرح تحول خدمات‌رسانی به مردم در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در هفته ناجا بعضی از اضافه خدمت‌ها بخشیده می‌شود، عنوان کرد: اضافه خدمت‌های سنواتی که به تاخیر افراد در معرفی خود گفته می‌شود، امکان بخشودگی ندارند، اما اضافه خدمت‌هایی که بر اثر بی‌انضباطی سربازان صورت گرفته است می‌تواند با دستور فرمانده بخشیده شود.

وی با اشاره به اینکه کسانی که سه ماه تاخیر در معرفی داشته‌اند سه ماه اضافه خدمت برای آنان در نظر گرفته می‌شود، افزود: افرادی که بیش از سه ماه تاخیر در معرفی داشته‌اند 6 ماه و کسانی که بیش از یک سال تاخیر داشته‌اند علاوه بر مدت 6 ماه اضافه خدمت به مراجع قضایی نیز معرفی می‌شوند.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: کسانی که اضافه خدمت به آنان تعلق می‌گیرد اگر خدمت خود را به خوبی انجام دهند تا دو سوم از اضافه خدمت آنان نیز بخشیده می‌شود که در عید غدیر سال گذشته طبق فرموده مقام معظم رهبری تمام اضافه خدمت‌ها، بخشیده شد.

صدرالسادات با بیان اینکه افراد از سن 19 تا 50 سالگی طبق قانون سرباز محسوب می‌شوند، عنوان کرد: از این سال‌ها دو سال آن به صورت خدمت سربازی و باقی سال‌ها با نام ذخیره اول و دوم هستند که در بعضی از حوادث تمرین و رزمایش‌ها ممکن است از افرادی که در سال‌های ذخیره هستند، کمک گرفته شود.

وی با بیان اینکه در مرحله اول ثبت‌نام مشمولان غایب سال گذشته شروع شده است، اظهار کرد: 290 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که درخواست‌ها بررسی و برای مشمولان پیامک ارسال شده است.

صدرالسادات ادامه داد: از این تعداد 7000 نفر واجد شرایط تشخیص داده نشده همچنین 10 هزار نفر نیز در مدارک خود نقص داشته‌اند.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به اینکه از نظر سازمان وظیفه عمومی کار به درستی پیش رفته است، گفت: این طرح 150 هزار نفر جریمه‌های خود را پرداخت کرده و 140 هزار کارت معافیت نیز صادر شده است که با توجه به درخواست مکرر مردم تصمیم گرفته شده تا طرح اول از 20 مهر به مدت دو ماه تمدید شود.

وی با اشاره به افتتاح طرح خدمات‌رسانی، گفت: سازمان وظیفه عمومی ناجا یکی از سازمان‌هایی است که با مردم ارتباط زیادی دارند، اما به طور طبیعی نمی‌توانیم به همه مراجعه‌کننده‌ها جواب دهیم به همین دلیل تصمیم گرفته شده از طریق سامانه‌های مختلف و خدمات الکترونیکی نیز به مردم خدمات ارائه دهیم که در این طرح فرآیندهای اصلاح، انجام کار، بازسازی و اصلاح ساختمان‌های فیزیکی انجام می‌گیرد.

بهمن امیری‌مقدم، فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز در این مراسم، عنوان کرد: تمام سربازانی که از مراکز آموزش به خراسان رضوی معرفی می‌شوند غربالگری شده و مشکلات آنان شناسایی می‌شود.

وی ادامه داد: برای سربازان متاهل نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا بتوانند با خیال راحت خدمت مقدس سربازی را به پایان برسانند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه برای سربازان برنامه‌های مختلفی داریم، افزود: کلاس‌های آموزشی و جلسات مختلف با فرمانده‌ها برای سربازان برگزار می‌شود تا مشکلات آنان حل شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیرعلی A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    32 13
    کاش یه فکر به حال تحصیلکرده ها می کردند چرا خدمت به تحصیلکرده ها فروخته نشود؟؟چرا من و امثال من که 8سال درس خوانده اند باید اینگونه با انها برخورد شود بخدا من درس خواندمو کارکردم و حال که درسم تمام شده باید کارم را هم از دست بدهم ... واقعا چرا به جای کاهش قیمت با افزایش تحصیلات مسولان برعکس عمل کردند؟؟
  • بی نام A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    10 39
    این ظلم است به انهایی که خدمت رفته اند و انهایی که پول ندارند یعنی چی این بی عدالتی نیست؟
  • saeed A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    8 6
    اگر یک سال دیگه هم تمدید شه بازم برای من سخته پولشو جور کنم .باید مبلغ جریمه رو کم کنند که من و اون 150هزار نفر و اون دوملیون که ثبت نام نکردن هم بتونن جریمه رو پرداخت کنن.
  • امیر A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    7 3
    واسه من ۲۵۵۰۰۰۰۰ بریدند ، حساب کردم میشه ماهی حدود ۱۲۰۰ ، خودشون به سرباز ۱۵۰ میدند اونوقت واسه گرفتن شیر میشند ، من که ندارم و انصراف دادم و دارم میرم خدمت ، اما ظلمه با ۲تا بچه و این درآمد ها نمیدونم معیار تعیین مبالغ چیه ؟ امیدوارم .....
    • پارسا IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
      5 2
      سلام و عرض خسته نباشید به شما امیر جان، متاسفانه شما اگر به تاریخ نگاه کنید تبعیض در تمام دوره های زمانی بوده و هست کسی که متاهل هست وظایفی دارد که سربازی باعث نابودی استحکام یک خانواده می شود مگر به جای مفتی کار کشیدن و تامین رایگان نیرو هایشان از قشر جوان که اسمش رو من میگذارم نوعی دزدی و بیگاری کشیدن از جوانان اون مبلغ هزینه ایاب و ذهاب یک ماه شما هم نمیشه چه برسه به خرجی در اسلام گفته شده کسی که متاهل هست باید به زور به سربازی برود و رایگان کار کند آن هم مفت کار کردن برای کادری ها که کار خودشان هست نه سرباز کافیست یک آمار دقیق از پادگان ها گرفته شود ... خدمتی که برگرفته از زمان رضا خان یا رضا قلدر هست اگر رضا خان بد بوده پس خدمتش هم بد هست، ولی خیلی حرفه ا رو نمیشه عنوان کردن
  • بی نام IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    5 2
    خیلی مسخره هست..یارو اقتاده نیرودریایی سپاه بعدش که رفته گفت شهر ما نداره و من مشکل دارم منو بفرستید زمینی سپاه به عنوان مامور و غیره و کسی کمکش نکرده سربازی رو ول کرده...خو اقای مسول ایا خدا گفته کار مردم رو راه نندارید.ایا قانون شما رو خدا فرستاده که کمک مردم نمیکنید..یارو مشکل داره نون در میاره چطور بره خدمت شما تامین میکنی خودشو خانوادشو..بابا کمی به خودتون بیاید..آخرش همه جامون توی یه قبر و زیر خاکه پس به هم کمک کنیم.یکی پارتی داره یکی نداره قرار نیس اون که نداره بدبختی بکشه.پس کلام خدا وقران چی..فک کردید با زور و تهدید فشار کار پیش میره.والا اگه بگید هرکسی هرجا افتاد بعد اموزشی بدون هیچ معطلی میره شهر خودش و همه به صورت شیفتی تایم میشن بخدا همه میان خدمت..یه بار امتحان کنید.
  • محمد A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    11 4
    سلام تشکر فراوان که فرصتی دوباره برا افراد جا مانده ثبت نام خرید سربازی بالا هشت سال دادن
  • رضا A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    3 2
    سلام عده ای زیادی طبقه ضیعف جامعه هستن با تلاش توانستد مبلغ جریمه جور نماید هشت ماه فرصت داشتی
  • حمید A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    10 2
    سلام من خودم خدمت رفتم خیلی خوشحالم ان کسانی به دلیل نتوانستن خدمت برد یا فراری خدمت بالا هشت سال هستن بتوان مثال ما کارت پایان خدمت بگیرند اونا مثال برادارن ما هستن
  • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    4 3
    بزرگترین ظلم در حق افرادی مثل من شد که قانون موقت سه برادریبرادر چهارم سه برادر خدمت کرده منظورمه رو به اجرا گذاشتند و کلی آدم معاف شدند، بعد برا ما به دلیل اینکه داداش آخری ما یک ماه دیرتر به خدمت اعزام شده بود قانون شامل حال ما نشد. ماها چه تفاوتی با اونهایی که معاف شدند داشتیم؟ بعدش این قانون خرید خدمت رو به اجرا گذاشتند. الان اگه من می‌رفتم خارج از کشور و اونجا می‌موندم هم می‌تونستم خدمتم رو بخرم و هم اینکه زندگی راحت تری داشتم. گناه من چیه که اینجام نشستم درس خوندم و کار کردم و الان با رفتن به خدمت سربازی کارم و موقعیتم رو از دست می‌دم؟
  • بی نام RO ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    1 1
    سربازان متاهل؟ برنامه؟؟
  • سعید A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    4 0
    اینکه مرحله دوم از بیست مهر شروع میشه یعنی ثبت نام مجدد انجام میشه؟؟لطفا جوابمو بدین
    • داراب EU ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      1 0
      بله این برای کسایی هست که جا مونده اند
  • نا شناس A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    9 3
    واقعا ای کاش یه فکری برای تحصیلکرده ها می کردند بی عدالتی نیست به نظر شماااااا
  • ب A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    4 1
    این تمدید یعنی ثبت نام مجدد یا واریز پول قبلی ها تمدید شده؟؟؟؟
  • رضا A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    3 3
    ثبت نام مجدد واریزی تا 20مهر
  • علی EU ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    6 1
    سلام. سال گذشته برای تکمیل پرونده خرید خدمت غایبین بارها به پلیس10 مراجعه کردم اما هر بار ایرادی در پرونده من در سارمان نظام وظیفه بود که به خاطر اشتباه خود سازمان بود. حتی مبلغی که برای ثبت نام لازم بود را هم واریز کردم اما به خاطر عملکرد ضعیف سازمان نظام وظیف موفق یه ثبت نام نشدم و با این وعده که ثبت نام تمدید می شود ثبت نام من انجام نشد. حالا 7 ماه از سال گذشته اما خبری از مرحله دوم ثبت نام نیست. ما چکار کنیم. چه کسی حرف ما را می شنود؟ لطفا پیگیری کنید
  • وحید A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    10 2
    سلام چرا مسؤلین جوابگو نیستن تکلیف وعده تمدید ثبت نام خرید سربازی بالا هشت سال که از اردیبهشت تا حالا بنا به ثبت نام مجدد بوده معلوم کند
  • فرزندان عزیز ما A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    3 0
    سلام تکلیف فرزندان عزیز ما وخانواده هاروشن نماید مسؤلین طرح ثبت نام مجدد خرید سربازی بالا هشت سال معلوم نمایند باتشکر
  • حامد A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    3 0
    سلام تکلیف عده ای زیادی که بلاتکلیف روشن کند طرح مجدد ثبت نام خرید سربازی بالا هشت سال چی شد
  • متين A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    3 0
    آقا من امروز رفتم پليس ١٠ گفتن هنوز ابلاغي براي ثبت نام جديد جا مانده ها اعلام نشده هنوز كه ...
  • علی IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    4 0
    متاسفانه تبعضی وجود دارد در خدمت سربازی فحاشی به جوانان مردم میشود و زور دیکتاتوری کامل وجود دارد بدون در نظر گرفتن وضعیت خیلی ها از قبیل افرادی که ناراحتی های خاصی دارند خورد کردن شخصیت جوانان در خدمت توسط نظامیان واقعیت امر هست، از طرفی بسیجیان حداقل 6 ماه کسری خدمت میگیرند و کلی مزایا دیگه از قبیل آموزشی هتل و راحتی و .... در حالی که این وضعیت برای افراد دیگر امکان پذیر نیست مثل تحصیل کرده ها، مثل کسی که دنبال علاقه اش می رود مثلا ورزش و .. برید کسی خدمت بسیجان را ببینید مگه خون آنها رنگی تر هست ؟ 6 ماه کسری ؟ بلکه هم بیشتر این است اسلام تبعیض بیداد می کند در خدمت سربازی اونوقت هی گیر میدن به امثال مهرداد پولادی آقا خیلی از همین های که داخل هستند اصلا خدمت نمیرن بیدار شید