واحد مرکزی خبر نوشت: سنای آمریکا قانون مربوط به هزینه‌های دفاعی برای سال مالی 2016 را که اول اکتبر آغاز می شود، تصویب کرد که شامل مفادی در مورد اختصاص کمک نظامی به اوکراین است.

نزدیک 70 سناتور به این متن رأی موافق و 27 سناتور دیگر رأی مخالف دادند. پیش‌تر، مجلس نمایندگان این متن را تصویب کرده بود.

این قانون به اشتون کارتر وزیر امور خارجه آمریکا اجازه می دهد با موافقت جان کری وزیر امور خارجه، از 300 میلیون دلار برای اختصاص «کمک مناسب در زمینه‌های امنیتی و اطلاعاتی به کیف» استفاده کند.
این کمک مشخصا شامل انتقال اطلاعات مخفی به کیف همینطور تحویل سلاح‌های ضد تانک، خمپاره، نارنجک‌انداز و سلاح‌های پیاده‌نظام است.
کیف ممکن است همچنین رادارهای تعیین محل شلیک، ابزار نظارت الکترونیک هوایی و دیگر ابزار جنگ الکترونیک از آمریکا دریافت کند.

لازم به ذکر است که آمریکا پیش‌تر 265 میلیون دلار به نیروهای امنیتی و پلیس مرزی اوکراین اختصاص داده بود.

آمریکا می گوید این مبلغ با هدف کمک به اوکراین برای حفاظت از حاکمیت ملی خود به این کشور اختصاص داده شده است.
کیف از 15 آوریل 2014، عملیات نظامی گسترده را به منظور سرکوب قیام جدایی‌طلبانه که در پی سرنگونی ویکتور یانکوویچ رئیس جمهور در فوریه 2014 به راه افتاد، آغاز کرد.
بر اساس گزارش سازمان ملل، مناقشه اوکراین نزدیک به هفت هزار کشته و بیش از 1700 زخمی بر جا گذاشته است. نزدیک به پنج میلیون ساکن منطقه نیز تحت تأثیر این مناقشه قرار گرفتند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =