تسنیم نوشت:وزیر اطلاعات با اشاره به اقدامات خرابکارانه استکبار جهت ایجاد ناامنی در کشورمان گفت:منافقان قصد داشتند تا ماه رمضان در منطقه دست به حرکت انتحاری بزنند که به موفقیت رسیدند ولی این موضوع در کشورمان عملیاتی نشد که علت آن هم قاطعیت وزارت اطلاعات بود.

حجت الاسلام سید محمود علوی پیش از ظهر امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد اظهار داشت: حادثه اسفناک منا اعیاد را برای ملت مان تلخ کرد که نشان دهنده بی‌کفایتی و بی عرضگی رژیم آل سعود بود که حرکت ابلهانه و سفیهانه رژیم سعودی بود.

وزیر اطلاعات افزود: امنیت نیاز اصلی جامعه بشری است و تا زمانی که وجود دارد نامحسوس است و هنگامی که ناامنی ایجاد شود و نعمت امنیت از بین برود آن زمان اهمیت امنیت بر همگام روشن می‌شود.

علوی با بیان این که امنیت نیاز اصلی جامعه اسلامی است بیان کرد: به برکت مدیریت مقام معظم رهبری و نیروهای اطلاعاتی وسربازان گمنام امام زمان (عج) کشورمان از امنیت بسیار خوبی برخوردار است، این امنیت در کشورهای منطقه وجود ندارد و هرروز کشتار زنان و کودکان بی گناه توسط تروریست‌ها و گروه‌های تکفیری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی باید به گونه‌ای باشد که مردم در آن احساس امنیت کنند گفت: فرهنگ یک جامعه هویت آن را می‌سازد وفرهنگ بندگی هویت حقیقی جامعه را می‌سازد، شکل گیری فرهنگ عبودیت نیز در گرو امنیت و اقتصاد است و امنیت روانی و بهداشت روانی یکی از اهداف آئین مقدس اسلام است و نظام اسلامی که باید آن را تأمین کند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه وزارت اطلاعات در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت می‌کند افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که مردم باید امنیت را احساس کنند و امنیت در جامعه نمود داشته باشد، تجسس در زندگی مردم سبب ناامیدی می‌شود و اسلام نیز تاکید کرده است در زندگی مردم تجسس صورت نگیرد.

علوی با اشاره به حدیثی از رسول خدا بیان کرد: پیامبر (ص) فرمودند مأموریت ندارم تا دل‌های مردم را بشکافم که در دل‌های آن‌ها چه می‌گذرد، باید اقدامی انجام شود که علاوه بر امنیت نشاط و شادمانی در جامعه باشد، وظیفه نظام اسلامی و حکومت ما اجرا و تبلیغ احکام اسلامی و مقابله با فساد است.

وی گفت: ارعاب وسیله‌ای برای مدیریت دشمن است و جامعه اسلامی از این وسیله برای ایجاد آرامش و امنیت استفاده نمی‌کند، رعب وسیله امنیت برای جامعه دینی و اسلامی نیست و قرآن کریم هم هیچ گاه برای ایجاد امنیت استفاده از رعب و وحشت را مناسب ندانسته است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه ایجاد امنیت باید در چارچوب شرع باشد و از این جهت لازم نیست برای ایجاد امنیت از فعل حرام استفاده شود افزود: کار شنود فعل حرام است ولی هنگامی که امکان ضرر به جامعه اسلامی باشد و حاکم اسلامی دستور بدهد آن موقع می‌توان از شنود استفاده کرد.

علوی بیان کرد: بهترین کار اطلاعاتی با اخلاق انجام می‌شود و در این زمینه امام علی (ع) فرمودند مسیر موفقیت در گرو اخلاق است، ما به وسیله زیبایی‌های اخلاقی می‌توانیم به موفقیت برسیم و باید در همه زمینه‌ها اخلاق را رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه با کادرهای مختلفی در نظام مواجه هستیم و وزارت اطلاعات راهبرد خویش را در حمایت و صیانت از آن‌ها قرار داده است عنوان کرد: پیش از اینکه شخصی در مسئولیتی قرار بگیرد صلاحیت وی مورد بررسی قرار می‌گیرد که در این راستا شورای تائید صلاحیت تشکیل شده و افراد صالحی در آن جا خدمت می‌کنند که وظیفه تائید صلاحیت مسئولان را بر عهده دارند تا با آبروی کسی بازی نشود و حق حکومت هم ضایع نشود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه ناهنجاری‌ها زمانی به وجود می‌آید که شخصیت افراد خدشه دارشود افزود: وزارت اطلاعات در زمینه تائید صلاحیت افراد با وسواس خاصی عمل می‌کند تا با آبروی افراد بازی نشود و در مقابل افرادی که دارای مشکل هستند صلاحیت آن‌ها تائید نشود تا نظام اسلامی با مشکلی مواجه نشود.

وی با تاکید بر نقش مردم در ایجاد امنیت گفت: در گذشته اتفاقی به وجود می‌آمد که سبب می‌شد تا جامعه با عدم امنیت روبرو شود ولی مشارکت مردم در ایجاد امنیت یکی از اقداماتی است که سبب شد تا جامعه از امنیت بسیار بالایی برخوردار شود.

وزیر اطلاعات با بیان این که ایجاد شور و نشاط در جامعه یکی از اهداف وزارت اطلاعات است افزود: وزارت اطلاعات متعلق به سراسر کشور است و هیچ گاه تلاش نمی‌کند تا جناحی بالا برود و جناح دیگر به زمین بخورد وهیچ گونه وابستگی جناحی هم ندارد و تنها در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت می‌کند.

علوی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط وزارت اطلاعات در راستای ایجاد امنیت بیان کرد: امروز ضد انقلاب آرامشی را احساس نمی‌کند، اگر فعالیت‌های خالصانه وزارت اطلاعات نبود جان زیادی از افراد در مکان های عمومی از بین می‌رفت.

وی با اشاره به اقدامات خرابکارانه استکبار جهت ایجاد ناامنی در کشورمان گفت: منافقان قصد داشتند تا در ماه رمضان در کشورهای امارات و عربستان و کویت دست به حرکت انتحاری بزنند که در کشورهای همسایه به موفقیت رسیدند ولی نتوانستند این موضوع را در کشورمان عملیاتی کنند که علت آن هم قاطعیت وزارت اطلاعات در این زمینه بود.

وزیر اطلاعات با بیان این که طلاب و مبلغان از احادیث و روایات برای نشر معارف اسلامی استفاده کنند افزود: شبهه زدایی باید در دستور کار مبلغان و طلاب باشد و در این راستا از مکتب اهل بیت (ع) استفاده کنند، سخنرانان در منبرهای خود توجه ویژه ای به رفع شبهات جامعه داشته باشند و به مقابله با افکار انحرافی دشمن بپردازند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =