درگیری لفظی در کمیسیون امنیت ملی/  شوهانی: دلواپسان مجلس برای یکشنبه برنامه دارند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از جزئیات و حاشیه های جلسه اخیر این کمیسیون که در آن طرح برجام بررسی و تصویب شد، پرده برداشت و گفت : دلواپسان برای جلسه یکشنبه مجلس برنامه دارند تا برجام رای نیاورد.

احمد شوهانی در گفتگو با خبرآنلاین با تشریح جزئیات مباحث شده در جلسه عصر دوشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: در این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون و برخی اعضای غیرعضو و دلواپسان نیز برگزار شد، بر سر تصویب برجام کار به دعوا و درگیری لفظی کشیده  شد اما در نهایت در همان روز توانستیم طرح را تصویب کنیم.

 وی با بیان اینکه در این جلسه نمایندگان مخالف دولت همچون بیرانوند و کریمی قدوسی حضور داشتند که تنها کریمی به دلیل عضویت در کمیسیون حق رای داشت و بقیه آنها به دلیل اینکه عضو کمیسیون نبودند، تنها پیشنهاداتی را مطرح کردند.

آمده بودند حرفشان را به کرسی بنشانند؛ نگذاشتیم

وی ادامه داد: طرحی که در روز یکشنبه در مجلس یک فوریت آن به تصویب رسید توسط رئیس مجلس به کمیسیون ارجاع داده شد و نمایندگان دلواپس خیلی تلاش کردند طرح را دوباره به کمیسیون برجام بفرستند اما زمانی که فهمیدند طرح به کمیسیون امنیت ملی آمده در جلسه کمیسیون حضور پیدا کردند تا بتوانند حرف خود را به کرسی بنشانند و 8-7 نفر از آنها به جلسه آمده بودند و یکی پس از دیگری پیشنهاد کلیات طرح یا حذف ماده واحده ای از آن را می دادند ولی ما اعضای کمیسیون به هیچ  کدام از آن ها رای ندادیم.

شوهانی خاطرنشان کرد: وسط جلسه یکی از نمایندگان دلواپس عصبانی شد و شروع کرد داد و فریاد زدن و شلوغ کردن و با اتهام زنی به اعضای کمیسیون آن ها را متهم کرد  که شما باندی و جناحی رای می دهید و وکیل الدوله هستید.

وی ادامه داد: در نهایت و با وجود همه سر و صداها و جنگ روانی که دلواپسان به راه انداخته بودند ما توانستیم ظرف 2 ساعت هم جلسه را به پایان ببریم و هم کلیات و جزئیات طرح را تصویب  کنیم تا یکشنبه در دستور کار صحن علنی قرار بگیرد.

 نماینده مردم ایلام درخانه ملت تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی با تصویب این طرح کار بزرگی را انجام داد کرد.

کمیسیون امنیت ملی کار بزرگی کرد/ گزارش کمیسیون برجام ارزش حقوقی ندارد

وی در پاسخ به این سئوال که این طرح، گزارش کمیسیون برجام را خنثی می کند؟ گفت: گزارش کمیسیون برجام ارزش حقوقی ندارد و تنها گزارش مکتوبی بود که در صحن قرائت شد و این در حالی است که صدها گزارش از کمیسیون ها مختلف همچون گزارش کمیسیون برجام در صحن علنی مجلس قرائت می شود و نمایندگان تنها آن را می شنوند و هیچ الزامی برای دولت ایجاد نمی کند.

دلواپسان می خواستند طرح برجام را کنار بگذاریم

شوهانی با تاکید براینکه طرح برجام الزام آور است، افزود دلواپسان و تندروهای مجلس می خواستند که ما طرح خوبی که تصویب شده و برجام را تائید کرده است را کنار بگذاریم و یک طرح دیگر جایگزین کنیم که این خواسته آن ها با نظر جمعی اعضای کمیسیون امنیت ملی محقق نشد و با تصویب این طرح اتفاق مبارکی رخ داد و کمیسیون کار خوبی برای باز کردن دست دولت انجام داد و طرح هفته آینده برای رای گیری نهایی به صحن می آید.

برای یکشنبه برنامه دارند

 وی ادامه داد: البته ممکن است که نمایندگان مخالف پیشنهاداتی را که در کمیسیون مطرح کرده و رای نیاورد را روز یکشنبه به صحن بیاورند و ممکن است برای آن روز برنامه ای را از قبل تدارک ببیند تا طرح تصویب نشود کما اینکه در جلسه کمیسیون هم گفتند که شما اینجا پیشنهادات ما را تصویب نمی کنید و ما دیگر اینجا با شما بحث نمی کنیم و پیشنهادات مان را به صحن می بریم.

طرح برجام را در صحن تصویب می کنیم

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: تقریبا کار تصویب برجام در مجلس در حال نهایی شدن است و مشکل خاصی نداریم و طرح را تصویب می کنیم ولی ممکن است که این افراد دوباره در جلسه علنی پیشنهادات جدیدی را مطرح کنند و بخواهند تغییراتی در طرح بدهند که باید تلاش کنیم این اتفاق نیفتد. البته اینکه این طرح در کمیسیون امنیت ملی با قاطعیت تصویب شد خیلی خوب است چون در روز بررسی طرح در صحن نظر کمیسیون تخصصی است که اهمیت دارد و می تواند روی رای نمایندگان  تاثیر بگذارد.

شوهانی تصریح کرد: ما در این طرح، برجام را تائید کرده ایم و چند تا شرط  کلی هم گذاشته ایم که همان شرط هایی است که از قبل نیز وجود داشته و دولت هم اجرا کرده و اجرا می کند و در واقع، دست دولت را برای اجرای برجام باز گذاشته ایم.

تکرار مواضع جلیلی در گزارش قابل پیش بینی بود

وی در پاسخ به این سئوال که ارزیابی تان از بیانیه 5 نفره در خصوص به گزارش کمیسیون برجام چیست؟ و به نظر شما اینکه عده ای از اعضای کمیسیون معترض شدند و گفته اند گزارش کمیسوین را تیم آقای جلیلی نوشته است؟ واقعیت دارد؟ گفت: کمیسیون برجام دست آن ها بود و اکثریت کمیسیون را هم نمایندگانی تشکیل می دادند که نگاه سیاسی آن ها مشخص بود و با توجه به حضور مکرر سعید جلیلی و تیمش در کمیسیون برجام اینکه لحن گزارش با مواضع آن ها تنظیم شده باشد نه تنها بعید نیست که قابل پیش بینی هم بود.

شوهانی تاکید کرد: محتوای گزارش برجام قابل پیش بینی بود و با وجود ترکیب کمیسیون ما از قبل هم می دانستیم که چنین اتفاقی خواهد افتاد اما کاری که کردیم نگذاشتیم طرح پیشنهادی نمایندگان، برای بررسی به کمیسیون برجام  برود چون اگر می رفت آن ها باز هم سنگ اندازی می کردند. ضمن اینکه الان  هم آن ها به ما می گویند که این طرحی که در کمیسیون تصویب کرده اید را  دولت و آقای شمخانی نوشته است، در حالی که اینگونه نیست و تنها از نظرات آن ها و دیگر دوستان استفاده شده است.

اگر برجام در کمیسیون امنیت ملی می ماند، نتیجه دیگری رقم می خورد/ علیه ظریف سم پاشی کردند

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سئوال که اگر برجام به کمیسیون ویژه ارجاع نمی شد و در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی باقی می ماند،آیا گزارش حاصل از آن شبیه گزارش امروز کمیسیون برجام بود؟ گفت: من معتقدم اگر این اتفاق رخ می داد، نتیجه آن بهتر و پخته تر می شد، چون ما در جریان مذاکرات بودیم و خیلی از مسائل را درک می کردیم اما به هر حال آن ها بردند و شرایط به گونه دیگری رقم خورد اما باید گفت آن گزارشی که مخالفان دولت در کمیسیون دنبال کردند که جامعه را تحت تاثیر قرار دهد و علیه تیم آقای ظریف خیلی سم پاشی کردند نهایتش شد گزارشی که تنها  کارکردش این بود که در صحن قرائت شد.

86 درصد افکارعمومی موافق توافق هسته ای

وی افزود: این ها می خواهند این گزارش فقط خوراک افکار عمومی قرار گیرد ، در حالی که نظر افکار عمومی خلاف این چیزی است که دلواپسان تبلیغ می کنند چون بنا به آخرین نظر سنجی ها حدود 86 درصد مردم موافق برجام هستند و از دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت می کنند.ولی آنچه که مهم است و برای دولت تکلیف ایجاد می کند طرح برجام است که امیدواریم یک شنبه در صحن علنی هم با رای بالای نمایندگان تصویب شود.

هزینه توهین به ظریف /علیه بیرانوند کمپین راه انداختند

شوهانی درباره اهانت یکی از نمایندگان به وزیر امورخارجه نیز خاطرنشان کرد: این اهانت برای این نماینده هزینه بسیار سنگینی را در پی داشت و حرفی که وی به دکتر ظریف زد خیلی حرف بد و به دور از اخلاق بود که شاید این حرف را نماینده ای تندتر از بیرانوند هم نمی زد ولی او این حرف را از پشت تریبون گفت و 70 میلیون نفر شنیدند که اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شد و الان در حوزه انتخابیه اش که نزدیک منطقه ماست، مردم علیه او کمپین به راه انداخته اند چراکه ظریف میان مردم محبوب است چون آن ها این مسئله را درک کرده اند که دولت روحانی و وزیر خارجه اش در مذاکرات هسته ای کشور را از یک مخمصه خارج کرده است بنابراین نباید به ظریف توهین کرد و واقعا این رفتارها بی انصافی است و اتهاماتی که به وی می زنند کم لطفی در حق اوست.

نتیجه استیضاح سیاسی همین است

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره دلیل رای نیاوردن استیضاح آخوندی تصریح کرد:  زمانی که استیضاح سیاسی باشد نتیجه اش همین می شود و دیگر اینکه  نمایندگان به این موضوع پی برده اند که به استیضاحی که تندروهای مجلس پشت آن باشند و آن را امضا کرده و در موافقت با استیضاح صحبت کنند، رای ندهند و در واقع هر گاه این ها می آیند، استیضاح نتیجه عکس می دهد.

وزن فراکسیون های مجلس مشخص شد

وی درباره دلیل حمایت بی سابقه باهنر از آخوندی و دفاع از وی خاطرنشان کرد: صبح روز استیضاح در فراکسیون رهروان ولایت با وزیر جلسه داشتیم که در آن جلسه آقایان لاریجانی، ابوترابی فرد و باهنر نیز حضورداشتند و در آنجا تصمیم گرفتیم که به وزیر کمک کنیم، بنابراین من معتقدم که با این استیضاح، دقیقا وزن هر دو فراکسیون مشخص شد و نهایتِ تلاش و لابی آنها و زوری که زدند این بود که توانستند  72 رای از میان اعضای فراکسیون خودشان جمع کنند.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یوسف A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    نظر ما فقط نظر اقامونه
  • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    35 4
    چقدر شبیه شان پن هستن... البته کمی هم دنیل کریگ :
  • بی نام A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    36 5
    آفرين بر امنيت ملي برجام برگه سبزي از انقلاب است كه مي بايست تصويب شود
  • حمیدرضا A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    9 66
    خجالت بکشید دو ساله مردم را با همین حرفا گول زدید یه روز گفتید دیوار تحریما شکسته شد حالا میگید هنوز تحریما لغو نشه یه روز گفتید ما از رکود عبور کردیم حالا 4 وزیر نامه می نویسند که رکود به بحران تبدیل شده هر کاری که با توافق ژنو برای این مردم انجام دادید با برجام هم انجام خواهید داد اینا همش بازیه شما دنبال منافع خودتونید مردم بهانه اند
  • حسینی دولت آبادی از قزوین IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    46 2
    "وسط جلسه یکی از نمایندگان دلواپس عصبانی شد و شروع کرد داد و فریاد زدن و شلوغ کردن و با اتهام زنی به اعضای کمیسیون آن ها را متهم کرد که شما باندی و جناحی رای می دهید و وکیل الدوله هستید." اتفاقاً شخص آقای کوچک زاده زمان احمدی نژاد بارها با افتخار اعلام کرد که ما وکیل الدوله هستیم . چون دولت هم منتخب مردم است
  • سینا IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    51 4
    این دلواپسان بهتراست دلواپس آخرت خودشان باشند.
  • بی نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    9 86
    این آقا گفته 86 درصد مردم موافق برجام هستن. میشه بفرمایید این نظر سنجی کجا و کی و توسط کدوم موسسه برگزار شده؟ نظرسجی های من درآوردی که وجود خارجی نداره
    • بی نام A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      66 5
      آره این آمار غلطه . چون حدود 95 درصد مردم با برجام موافقند .. اون 5 درصد هم منافعشون به خطر افتاده که مخالفند
    • امیر تبریز اوغلی A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      3 25
      ملت بستگی داره به کی بگین؟؟؟؟به یه عده که برا هر اتفاقی میریزن خیابونا خوشحالی ملت بگین که......حتی برای باخت تیم ملی فوتبال به ارژانیتن
    • مصطفی DE ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      15 3
      یه نگاه به مثبت و منفی هات بنداز خودت متوجه میشی
    • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      3 12
      ۹۵ درصد از کجا امد
    • مهدى A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      6 3
      نظرسنجى وزارت اطلاعات :٧٩٪ مردم موافق برجام هستند
  • بی نام A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    22 4
    باهنر جز فراکسیون باده
  • بی نام A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    23 2
    پس این اصولگرایان معتدل و واقعی کجا هستند که صحنه را برای افراطیون خالی گذاشتند
  • vvv IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    4 28
    جوری این دلواپس و جا انداختند و میگن انگار خودشون اصلا واسشون مهم نیست چه اتفاقاتی میفته
  • اطع A1 ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    15 2
    چند هدف داشتند در راس مطرج کردن خود 2 تضعیف دولت 3 شکست برجام و 4 شقه کردن چامعه به هیجکدام نرسیدند خدا را شکر
  • بی نام A1 ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    11 2
    طرح 2 ساعته تصویب شددددد؟
  • بی نام A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    26 3
    درود برایلام درود برشوهانی
  • بينام A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    21 3
    باسلام خدمت اقاي شوهاني وهمه نمايندگان محترم مجلس مردم منتظرندكه ببيننداين نماينده گان كه سنگ مردم رابه سينه ميزنند تاچه اندازه به فكرمردم اندايابه فكرمردم انديادلواپس منافه حزب دلواپس
  • naser A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    3 35
    این موافقان بی خبر نمیدانند که چه مصیبتهایی گریبان گیر مملکت خواهد شد.این دنیا پرستان و غربزده گان میخواهند کاسه لیس امریکا باشند و فردای روز مثل ترکیه گوش به فرمان امریکا باشند و بدون حمایت ناتو مثل عربستان عزت خود را از دست بدهند.اوف بر ذلیلان و بی خبران
    • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      19 2
      86درصد موافقند. تو به 86 درصد مردم میگی اوف بر آنها؟
  • ناشناس A1 ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    18 2
    خداوند کسانی را که در پی منافع خودشان میخواهند برجام را رد کنند و تحریمهارا برای سود بردن خودشان حفظ کنند تا خودشان و فرزندانشان در نعمت و ملت مظلوم همچنان در سختی زندگی کنند لعنت کند . ملت ایران تمامی آنها را به خداوند واگذار میکند .
  • حسین A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    18 3
    درود بر ظریف که با تدبیرش مردم را خوشحال کرد
  • مهدی A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    18 2
    برید اثر تحریم رو از خانواده سرطانی بپرسید که برای خرید دارو کل زندگیشون نابود شده
  • بینام A1 ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    9 2
    دلوا پسان هر که را که با نظر انان مخالفت کند هر چند در جناح اصول گراها هم باشد از او بدشان می اید . لذا اینگونه طرز تفکر که از خود خواهی هم بد تر است اینان پیرو اند.و فقط خدا و افراد عاقل می توانند این کشور را از این بحرانها نجات دهد . والا اراه های نفوذ امریکا را ببندید تا نتواند نفوذ کند نه اینمکه مذاکره نکنید.امریکا همسشه در فکر نفوذ است .
  • بی نام A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    9 2
    امیدوارم دفاع از ظریف و برجام و... تنها و تنها به خاطر رضای خدا و وظیفه ای که بر عهده نمایندگان مردم است باشد .انشاءالله .....
  • داش صابر US ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    3 20
    به نام خدا و با سلام .. شما نمی خواد برای مردم تعیین تکلیف کنید.مردم حواسشون خوب جمعه. لطفا بفرمایید مذاکره کشور را از چه مخمصه ای خارج کرده؟ اقتصادرو بدتر تفرقه بیشتر .نفوذ دشمن به پارچین بیشتر آب و برق و نان و گاز و بنزین گرانتر .تولیدات داخلی کمتر .بی قانونی بیشتر توسط دولت هنوز برجام تصویب نشده توسط مجلس اما دولت آمانو را به پارچین برد. در ضمن اگر آقاین بررسی کننده برجام نماینده مردم هستند شما چرا ناراحت هستید و عجله برای اجرا دارید نکنه آقای روحانی به شما وعده های خارجی داده ونگرانید به آرزوهایتان نرسید. در اخر عرض کنم اگه دولت ما دولت پیرو ولایت بود هرگز کلام آقا را که فرمود من به مذاکرات خوش بین نیستم .رو کنار نمی زد و آرزو های آقای هاشمی و طرفداران غرب رو عملی کنه.
    • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      7 2
      تو رو بخدا امثال شماها اسم قانون رو نیارید که حال آدم بد میشه هرچی میکشیم از بی قانونی دولت نهم و دهم هست که اقتصاد کشور رو نابود کرده معلوم نیست ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی کجاست و بعد افرادی مثل شما ازشون طرفداری هم میکنید بس کنید لطفا
    • حمید دهشوری IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      3 2
      آره برا شما همون اقتصاد خوب بود که اول دولتش روغن بود حلبی 3600تومان آخر دولتش 24000 تومان تیرآهن 14 بود64000تومان آخر دولتش 300000 تومان ووو ... نمی دانم شما داخل کشور هستید و این حرفا رو میزنید و یا تصور شما از اقتصاد چیز دیگری است
  • علی IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    15 3
    این دلواپسان چه چیزی ازجان ملت میخوان چرا ناراحتند خواسته اینا چیه یعنی ما دایما درجنگ وستیز باایا وان باشیم همه ما الان باید از دولت حمایت کنیم تا درابعاد مختلف رشد کنیم چه داخلی چه خارجی اینکه نمیشه دوسال زحمت کشیدن 5 کشور بزرگ را قانع کردیم مااهل دروغ وریا نیستیم مملکت ما اسلام وقران بران حاکمه ورهبری داریم ازاده که بارهبری حکیمانه خودمارابسرمنزل مقصود خواهدبرد
    • بی نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      2 4
      از جان ملت چیزی نمی خواهند. هدف کمک به ملت و حفظ منافع ملیه. تهمت نزنید
  • بی نام RO ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    11 3
    یعنی 14درصدی ها میخواهند برآی منافع شخص شون حق ۸۶درصد مردم راپایمال کنند؟این آقای جلیلی و دارودسته دلواپسش ازمردم بالاترند؟خوب است که این عده حدخودشان را بدانندوگرنه مردم حدشان را به آنها ودیگردلواپسان نشان خواهند داد.اینها درک اینرا ندارند که مردم از اینها زده و خسته شده اند؟
  • بی نام IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    16 4
    درود بر شرافت تو و مردم ایلام که تو رو انتخاب کردن
  • بی نام A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    5 2
    شما دلواپسان به فکر مملکت ومردم نیستید شما دنبال منافه شخصی خودتانید کدام عزت بیکاری گرانی بدبختی تبعیض هرخانواده الان دو جوان تحصیل کرده در منزل دارن جوانها نمی توانند ازدواج کنند فساد بیداد می کند آقایان شما هشت سال دولت در اختیار شما بود چه کردید تاریک ترین دوران ملت ایران آن هشت سال بود بابا مردم خسته شدن از فحاشی دروغ گفتن شعار دادن آقایان که دوست دارید مملکت همینجور بماند می دانید برای چیه خوب هر کدام شما چنتا خانه زمین در شهرک محلاتی یا در اتوبان همت به سمت کرج گرفتید خوب راست میگوید ابینها عزت است مردم می خواهند با تمام دنیاارتباط داشته باشند مردم ما می خواهند همانند تمام دنیا زندگی کنند
  • ایرانی A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    4 2
    سلام ودرودبرمحمدوال محمد سلام ودرودبرنمایندگان موافق برجام خواهشمنداست هرایرانی که بابرجام موافق است رای مثبت بدهد
  • حسين DE ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    11 2
    امثال مثل رسايي و كوچك زاده و زاكاني كه با حداقل راي ممكن وارد مجلس شدند دارن در تصويب برجام سنگ اندازي ميكنن و حتي توجه به نامه آيت الله مكارم شيرازي هم ندارن كه ايشون گفتند معطل كردن وتصويب نكردن برجام مضرات سنگيني براي ايران و ايراني دارد و مجلس برجام را معطل نكند. اين تنرو ها فقط به فكر منافع خودشونن
  • بی نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    5 2
    مسئولین یک همه پرسی راجع به برجام برگزار کنند و تمام...........
  • ناشناس IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    3 2
    کاش دلواپسان کلا در یک منطقه از ایران جمع شوند واز دنیای بین المللی بخواهند که شدیدا آنها را تحریم کند تا خودشان در آن منطقه خودکفا شوند