تسنیم نوشت: صدر اعظم آلمان تاکید کرد که کمک ترکیه برای حل و فصل بحران مهاجرانی که به سوی اروپا سرازیر شده‌اند، لازم است ولی وی موضع خود را در قبال پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا تغییر نداده است.

به گزارش شبکه ای آر دی، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز چهارشنبه تصریح کرد: کمک ترکیه برای سر و سامان دادن به وضعیت مهاجران خارجی که به سوی اروپا سرازیر شده اند، لازم بوده ولی من دیدگاه خود را در مخالفت با پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا تغییر نداده ام.

وی در ادامه افزود: من همواره مخالف عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا بوده‌ام و اردوغان رئیس جمهور ترکیه این مساله را می داند و من هنوز با پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا مخالف هستم.

مرکل حتی پیش از اینکه در سال 2005 میلادی صدر اعظم آلمان شود، با پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا مخالف بوده است. البته مرکل طی سال های اخیر از اشاره مستقیم به این مساله خودداری کرده است و سعی کرده است تا روند مذاکرات ترکیه و اتحادیه اروپا را حفظ کند.

روند پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا در سال های اخیر متوقف شده است. مقام های اتحادیه اروپا نسبت به سیاست های اقتدارگرایانه اردوغان هشدار می دهند و آنکارا نیز طی سال‌های اخیر تمایل کمتری برای پیوستن به اتحادیه اروپا داشته است.

با تشدید بحران مهاجران خارجی، اکنون بار دیگر ترکیه و اروپا به همدیگر رسیده اند. اردوغان روز دوشنبه به بروکسل سفر کرد و در دیدار با مقام های اروپایی خواستار هماهنگی و کمک بیشتر اروپا برای حل و فصل این بحران شده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =