در پایان جلسه کمیته اخلاقی فیفا با حضور بلاتر و پلاتینی ، بلاتر 90 روز از ریاست فیفا تعلیق شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ساعتی قبل جلسه مهم کمیته اخلاقی فیفا در زوریخ به پایان رسید و در پایانش عضو سنگالی کمیته اخلاقی فیفا به رویترز گفت:«بلاتر به عنوان متهم و پلاتینی به عنوان مطلع در این جلسه حاضر بودند و به سئوالات ما پاسخ دادند.»

بعد از این نشست شایعه شد فعالیت بلاتر در فیفا به دلیل دادن رشوه و انچام طرح های ضد فوتبال به تعلیق در آمده است اما والتر گگ از نزدیکان بلاتر در این باره به آسوشیتدپرس گفت:«هنوز خبری رسمی در این باره به ما اعلام نشده و منتظر نظر کمیته اخلاقی فیفا هستیم.»

دقایقی بعد البته رویترز از سوئیس خبری مخابره کرد که بر اساس آن بلاتر برای 90 روز از ریاست فیفا تعلیق شده است. اگرچه بلافاصله سخنگوی مرد سوئیسی گفت او صبح روز آینده سر کارش حاضر می شود.» بلاتر متهم است که 2 میلیون یورو به پلاتینی رشوه داده است.این رشوه در سال 2011 پرداخت شده است. مرد سوئیسی که گفته بود در پایان سال 2015 از فیفا می رود با این تعلیق 90 روزه رسما از فیفا جدا می شود اما به نظر می رسد قبل از رفتن خود ،پلاتینی را که سال ها رویای رسیدن به فیفا را داشت ، با خود به زیر می کشد. در صورت جدایی بلاتر از فیفا ، باید برای این نهاد رئیس موقت بگذارند و حالا در تشکیلات فیفا ، عیسی هیاتو رئیس کنفدراسیون آفریقا ، قدیمی ترین نایب رئیس فیفاست.

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =