ایسنا نوشت: رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان از برنامه‌های وزارت خارجه برای عبور قدرتمند از شرایط حاکم بر فاجعه منا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمدجواد ظریف عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت محمد رحیم آقایی‌پور در جمع خبرنگاران ایسنا و باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از همان ابتدای فاجعه منا تمام تلاش‌مان این بوده که اولا سلامت حجاج را درحد توان تضمین کنیم و ثانیا شناسایی قربانیان و بازگشت بدن‌های مطهرشان را تضمین کنیم. هم‌چنین مفقودان را شناسایی کنیم که با تمام تلاش‌های انجام شده در سطوح مختلف پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

او ادامه داد: البته متاسفانه در ابتدای کار همکاری دولتمردان عربستان بسیار نامناسب و ناقص بود اما روزهای آخر بسیار بهتر شد. امیدوارم از این مرحله بتوانیم به خوبی عبور کنیم البته برای مراحل بعد نیز برنامه‌ریزی‌هایی داریم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، هنگام خروج ظریف از مراسم گرامی‌داشت حاج محمدرحیم آقایی‌پور که در دانشگاه امام صادق (ع) در حال برگزاری است چهار یا پنج دانشجو با صدای بلند شعار "مرگ بر آمریکا" سر دادند. هنگام سوار شدن وزیر امور خارجه به خودرو یکی از دانشجویان دانشگاه بدون در نظر گرفتن شرایط حاکم بر فضای گرامی‌داشت این جانباخته با فریاد از محمد جواد ظریف پرسید «مخاطب صحبت‌های امروز آقا، کیست؟» که این جمله را چند بار و هر بار با صدای بلندتری تکرار کرد. به دنبال بی‌پاسخ ماندن سوالش با فریاد بلندی شعار مرگ بر آمریکا را سر داد و دو سه دانشجوی هم‌فکرش او را همراهی کردند.

پس از خروج ظریف از محوطه مراسم یکی از اساتید دانشگاه با ناراحتی خطاب به این دانشجویان گفت: آیا شما دانشجوی امام صادق (ع) هستید؟ ای بی‌ادب‌ها آیا انسان جلوی میهمان خود شعار مرگ سر می‌دهد؟ جمع زیادی از حاضران با این استاد دانشگاه امام صادق (ع) همراهی کردند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    53 3
    ای بابا انتظار ادب از کی دارید ؟
  • reza IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    38 0
    سخن بزرگان : ادب مرد به ز دولت اوست
  • بی نام IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    58 1
    خوشم میاد که دلواپسا اصلا در مورد حج چیزی نمیگن یا ان را تحریم نمیکنند بخدا اگه فکر کنید اونا سودشون و کاسبیشون از هتل داری و تورسیم مذهبی هست وگرنه عزت مسلمان به حدی هست که پیغمبر 10 سال حج را تحریم کردن یا اینکه خدا قبله را عوض نمود ولی در مورد برجام اینقدر گلو پاره میکنند بخدا اگه فکر کنی سودشون در وجود دشمن خیالی به منظور وجود حربه در بازی های سیاسی و از رده خارج کردن رقیبانشون هست
  • المستور RO ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    42 4
    مردمی که باشعارمرگ زندگی کرده ونفرت بپراکنندقطعااززندگی رسول خوبیهاوامیرتدبیرها بسیارفاصله دارند
  • شمس تبریزی IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    8 50
    آن دانشجویان گفته اند مرگ بر آمریکا. نگفته اند مرگ بر ظریف که آن استاد گفته جلوی مهمان نمی گویند مرگ بر... آن استاد مغلطه کرده و یا شاید هم خدای ناکرده فکر کرده دکتر ظریف تابعیت آمریکایی داره
  • بی نام IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    58 5
    اقلیتی تندرو همانند کوزه خالی سر و صدا می کنند.
  • ناشناس A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    20 1
    سه دهه مرگ بر آمریکا گفتیم نتیجه اش چی شد؟ حالا یک مدت کوتاه نگید ببینیم فرقی میکنه ؟ البته خیلی قدیما نمیگفتند مرگ بر آمریکا
    • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      1 7
      امثال شما شهادت دانشمندان هسته ای رو ندید یا براتون مهم نیست کی ترورشون کرد چقدر از این مملکت ترور شدن کی بود امریکا فرشته شده برای شما
  • بی نام RO ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    0 1
    با سلام, دوستان من دشمنی ها, دسیسه ها و تفکر استعمارگری آمریکا علیه کشورها بر کسی پوشیده نیست. ولی این را هم بایستی گفت که عرصه سیاست و دیپلماسی بسیار پیچیده و دشوار است لذا زمانی که رهبر به تیم دیپلماسی ما اعتماد کردند ما هم بایستی به تبعیت از ایشان صبور و یار و همراه ایشان باشیم.