ایسنا نوشت: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدواریم کمک به مردم سوریه تنها در داخل این کشور و به دست مردم سوریه انجام شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدواریم کمک به مردم سوریه تنها در داخل این کشور و به دست مردم سوریه انجام شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از دیدار اعضای شورای عالی انقلاب یمن با علی اکبر ولایتی دو طرف در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات آن‌ها پاسخ گفتند.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره تشکیل کارگروه مشترک ترکیه و سوریه برای هماهنگی در عملیات در خاک سوریه گفت:‌ اصل این است که دولت سوریه به عنوان دولت قانونی این کشور از سوریه و ایران برای مقابله با تروریست درخواست کمک کرده است .

وی ادامه داد: از پنج سال پیش تا امروز شاهد شورش های بیگانگان علیه دولت سوریه هستیم و جمهوری اسلامی ایران هم از همان ابتدا به ندای دولت قانونی سوریه پاسخ مثبت داد.

ولایتی با اشاره به کمک های جمهوری اسلامی ایران به دولت سوریه خاطر نشان کرد: حضور روسیه در خاک سوریه حضوری مشروع و جهت مقابله با تروریست ها است . تروریست هایی که اغلب آن‌ها غیر سوری هستند و علیه دولت سوریه می جنگند.

وی ادامه داد: اصل قضیه این است که آنچه بین دولت روسیه و سوریه انجام می‌شود در داخل مرزهای سوریه صورت می گیرد و باید توجه کرد که ترکیه دولتی مستقل است و طبیعی است که از مرزهای خود حمایت کند.

وی تاکید کرد: روسیه هم قطعا به خارج از مرزهای سوریه ادعایی ندارد. ما امیدوار هستیم کمک ها به سوریه در داخل این کشور و توسط مردم سوریه انجام گیرد.

ولایتی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با سخنان مقام معظم رهبری در مورد مذاکره نکردن با آمریکا نیز گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون امام (ره) و مقام معظم رهبری همواره موضع ثابتی در این زمینه داشتند که با توجه به مواضع منفی و مخرب آمریکا در مورد ایران، جهان اسلام و همچنین صحنه بین‌المللی مذاکره با آن را ممنوع اعلام کرده بودند مگر در مورد مسائل هسته‌ای.

وی تاکید کرد:‌ تاکید های رهبری در رابطه مذاکره نکردن با آمریکا به دلیل آن چیزی است که امروز در یمن می بینیم چرا که سعودی ها ماه ها است که یمن را مورد حمله قرار داده و همچنین آمریکا باعث شد مصوبه ای علیه یمن و به نفع سعودی در شورای امنیت تصویب شود. بنابراین با گذشت زمان فقط ظلم سعودی ها بیشتر شده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: با حمایت آمریکایی ها از حملات عربستان سعودی در یمن شاهد بودیم که هیچ صدایی از شورای امنیت سازمان ملل در حمایت از ملت یمن بلند نشد بی تردید نقش آمریکا باعث شد شورای امنیت واکنش قاطعی در مورد یمن انجام ندهد.

وی ادامه داد: افغانستان، یمن ، لبنان و بسیاری از کشور های دیگر به ویژه در جهان اسلام آمریکا را پرچم دار ظلم علیه مردم بیگناه می‌دانند و این عمل هر روز روشن تر می‌شود که نباید با این ظالم گفت‌وگو کرد تازمانی که این ظلم ها وجود دارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    7 29
    خداییش الان زیر نتانیاهو و جمهوری خواهان کنگره هیزم بذاری آتیش می گیره.