به گزارش مهر، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) از برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس بسیجیان شرق اصفهان ناحیه امام علی (ع) در پایان هفته خبر داد.

سرهنگ مهدی ساعی  اظهار داشت: در آستانه برگزاری رزمایش الی بیت المقدس با حضور گردان‌های بیت المقدس ناحیه امام علی (ع) قرار داریم که مقدمات آن در حال اجرا و انجام است.

وی با بیان اینکه دشمن اصلی انقلاب ایران نظام سلطه است، افزود: درواقع انقلاب اسلامی نظام یک قرن گذشته استکبار جهانی را که حاکم بر جهان بود به چالش کشید و سایه جنایتکارانی که تا سالها بر سر ملت غیور ایران بود با انقلاب اسلامی کنار رفت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) تاکید کرد: بدین شکل آنها دشمنی خود را با نظام ما آغاز کردند و نظام سلطه از هیچ نقشه و توطئه‌ای از ایجاد شورش های خیابانی در اوایل انقلاب، بمب گذاری در تجمع های مردمی، ترور شخصیت های تراز اول نظام اسلامی و ایجاد قائله و کودتا با هدف سرنگونی انقلاب اسلامی و جنگ ۸ ساله دریغ نکردند.

وی با بیان اینکه دشمنان در طول این مدت با پاسداری ملت ایران از ارزش های خود مواجه و تحریم های ناعادلانه بر ملت ایرن تحمیل شد، ادامه داد: در سال ۸۸ نیز دشمنان ۸ ماه فتنه‌گری به پا کردند که با مقاومت و پایداری ملت ایران و پیروی از ولایت فقیه مشت محکمی بر دهان آنها زده و تمام نقشه ها را نقش بر آب کردند.

سرهنگ ساعی با بیان اینکه دشمنان برای رسیدن به قدرت برتر دنیا نیاز به تسلط برغرب آسیا دارند، ابراز داشت: با توجه به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی را در این منطقه صاحب نفوذ می‌دانند به بهانه حمایت ایران از بیداری اسلامی در منطقه درصدد تضعیف کشورهای اسلامی برآمدند و با حمایت از تروریست های گروه تکفیری مانند داعش و القاعده تلاش کردند کشورهای اسلامی منطقه را که حامی انقلاب اسلامی هستند تضعیف کنند تا به اهداف شوم خود برسند.

دشمنان با اختلاف افکنی‌های قومیتی به دنبال جدایی مردم از انقلاب هستند

وی با بیان اینکه فشار اقتصادی و تحریم ها برای تسلیم کردن مردم با مقاومت و پایداری ملت ایران تا امروز مواجه شده است، تصریح کرد: دشمن با ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی و قومیت‌هایی مانند لر، کرد، ترک و غیره به دنبال اختلاف‌افکنی و جداسازی مردم از انقلاب اسلامی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) با تاکید بر اینکه دشمنان با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و مدیریت رسانه علیه ایران شبکه‌های مختلف راه‌اندازی کردند، بیان داشت: آنها با راه‌اندازی پایگاه‌های خبری و تحلیلی از موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی علیه انقلاب ما کار می‌کنند تا ذهن مردم را به سمت خود کشانده و شکاف میان مردم و نظام اسلامی ایجاد کنند که تا الان با عنایات پرورگار در تمامی این عرصه‌ها شکست خوردند.

وی با بیان اینکه با وجود چنین دشمنانی که سرسپرده های داخلی دارند ما باید هوشیار باشیم، گفت: نهاد مقدس بسیج با هدف تحقق جامعه اسلامی و نشر و توسعه ارزش های دینی و الهی در جامعه فعالیت می‌کند تا همانگونه که دین مبین اسلام دستور داده است آمادگی کامل برای مقابله با دشمنان سرزمین اسلامی را داشته باشیم.

سرهنگ ساعی با اشاره به اینکه براین اساس گردان های بیت المقدس در ۶ ماهه اول سال با اجرای برنامه های مختلف و فراخوان آماده برای ورود به رزمایش شدند، گفت: این رزمایش شامل چند عملیات از جمله کمین، ضد کمین، عملیات تاخیری، دورادور و بازپس گیری است و گردان های بیت المقدس در طول رزمایش این موارد را تمرین می کنند.

وی افزود: پیش از آغاز رزمایش ساماندهی، توجیه، بیان نکات ایمنی و حفاظتی، برای این گردانها مطرح و پیش از اجرا کلاس های آموزشی را به صورت تئوری و عملی طی می‌کنند که شامل آموزش های مقابله با ناآرامی‌ها، آموزش تخصصی سلاح، پدافند غیرعامل برای بمباران هوایی، راهپیمایی شبانه تاکتیکی همراه انفجارات و عملیات کمین و ضدکمین است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) با بیان اینکه در روز دوم رزمایش با حضور خانواده های ایثارگران، جانبازان، شهدا و مسئولان شرق شهر اصفهان اجرای صبحگاه اقتدار و سان و رژه از گردانها را داریم، اظهار داشت: پس از طرح عملیاتی آماده، گردان های آماده و آموزش دیده وارد اصل رزمایش عملیات دفاع از کوی و برزن می‌شوند که ۳ ساعت به طول می‌انجامد و در این مرحله گردانها موارد تمرینی را به شکل عملی اجرا می کنند.

تجدید میثاق گردانها با خانواده شهدا

سرهنگ ساعی ابراز داشت: تعدادی از نیروهای هر گردان قرار است ضمن حضور در میان خانواده شهدا و با تقدیم هدایا با آرمان های شهدا تجدید عهد و میثاق کنند که برنامه این بازدید شامل دیدار از دو خانواده شهید، یک جانباز ۷۰ درصد، یک آزاده و یک رزمنده دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه هدف از این رزمایش ارتقاء و افزایش توان رزمی نیروها در عملیات دفاع از کوی و برزن است، اضافه کرد: این رزمایش در منطقه عمومی جرقویه علیا اردوگاه قدسِ شهید خرازی، سپاه ناحیه امام علی (ع) حسن آباد در روزهای ۵ شنبه و جمعه این هفته برگزار می شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =