ایسنا نوشت: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که ما در حادثه منا موضع‌گیری رهبر معظم انقلاب را دیدیم گفت: ملت ایران احساس افتخارکرد که این ملت یک پدر دارد و این باعث افتخار و شرف ملت ایران است.

 علی لاریجانی با حضور در مراسم کنگره سرداران و 2400 شهید دفاع مقدس شهرکرد طی سخنانی اظهار کرد: وقتی در حادثه منا رهبری از سر سرافرازی به دشمن می‌گوید ما تا آخر کار ایستاده‌ایم و تصور نکنید شما به ابنا جامعه تعرض کنید بیخیال هستیم گفت: این خیلی باعث افتخار و شرف ملت ایران است و ملت ایران احساس افتخار کرده که این ملت یک پدر دارد و ما باید خدا را شکر کنیم که چنین رهبری داریم.

رئیس قوه مقننه خاطر نشان کرد: ملت ایران بداند که نسبت به تک تک آنها احساس مسئولیت می‌کنیم و از این لحاظ است که معتقدم ما باید برای انجام کارها باید برنامه داشته باشیم.

رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه سه برنامه برای سعادت کشور ضروری است اظها رکرد: ابتدا باید تلاش کنیم زمینه رفاه مردم را فراهم کنیم؛ چرا که فقر برای یک کشور بلا است. درست است که فقیر باید با عزت زندگی کند، اما وظیفه‌ی حکومت اسلامی هم این است که جامعه دچار فقر نباشد؛ نه این که در یک جامعه‌ای افرادی تحصیل کنند، اما شغل نداشته باشند و بیکار باشند.

لاریجانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری طی سالهای اخیر بر مساله تولید و اقتصاد مقاومتی اظهار کرد:‌ رهبری فرموده‌اند اگر کسی در تولید سرمایه‌گذاری کند به میدان جهاد وارد شده است اما می‌بینیم که خیلی صحبت رهبری هنوز تحقق پیدا نکرده است و ما باید تلاش کنیم که این امر عملیاتی شده و تحقق یابد.

لاریجانی افزود: بنابراین یکی از وظایف سعادت برای وزیر کشور این است که شرایط طوری محقق شود که رونق در تولید حاصل آید و شرایط شغل برای جوانان فراهم شود. ما یکی از مشکلاتی که در جامعه داریم بخش اقتصادی است که مدت‌هاست در کشور با آن روبرو هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ‌ما کشور فقیری نیستیم، نفت و گاز و معادن بزرگ داریم؛ حتی از نظر نیروی انسانی هم فقیر نیستیم و بیشترین نیروی انسانی و متخصص را داریم اما ضعف ما در بخش اقتصادی بسیار چشم‌گیر است و علاجش همان است که رهبری فرموده‌اند باید شرایط برای سرمایه گذاری فراهم شود تا رونق تولید حاصل شود.

رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: گاهی فکر می‌کنید ادارات شغل هستند. در حالی که این گونه نیست. تولید باید رونق یابد. اما ما می‌بینیم ادارات بودجه کشور را می‌بلعند و باید تا جایی که امکان دارد کوچکتر شوند. در واقع هر چه ما نفت و گاز بفروشیم خرج ادارات می‌شود در حالی که باید صنعت و دامداری و کشاورزی و فعال شدن روستاها رونق یابد.

لاریجانی افزود: یکی از نکاتی که در اکثر دولت‌ها هم وجود دارد این است که پول نفت را توزیع کنیم و این موقتی است زیرا تورم ایجاد می‌کند و اگر می‌خواهیم راه درست را طی کنیم باید به تولیدات بپردازیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به مسائل منطقه‌ای نیز اشاره کرد ه و گفت: منطقه ما دچار آشفتگی است اکثر کشورهای منطقه دچار این آشفتگی هستند و بعید می‌دانم که بعد از جنگ جهانی دوم چنین آشفتگی را داشته باشیم البته جریان تفکر منحط وهابیت که در منطقه رشد داشته نیروهای افراطی بی‌منطقی به وجود آمدند که همه را کافر می‌دانند دست به سلاح برده‌اند و اینها افراد کمی نیستند.

لاریجانی خاطر نشان کرد: این جریان زندگی مردم منطقه را تنگ کرده است تا وقتی این جریان‌های تروریستی در منطقه باشند و به آنها پول و سلاح برسد منطقه دچار آشفتگی است. اما سوالی مطرح می‌شود که آیا ما هیچ مسئولیتی نداریم؟ درست است مسئولیت اول مربوط به کشورمان است اما اگر آنها هم سر جایشان ننشینند بحث امنیت خودمان هم مطرح می‌شود و ما باید نسبت به سرنوشت امت اسلامی احساس مسئولیت کنیم.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم بگوییم ترورسیت‌ها به جان ملت‌های سوریه و عراق افتادند و ما اینجا بنشینیم. ملت ایران یک مسئولیت تاریخی هم نسبت به سرنوشت جامعه خود و هم مردم منطقه دارد و اگر ما بخواهیم به مردم منطقه کمک کنیم باید از اقتصاد پویا برخوردار باشیم. اهل مجاهدت باشیم. چرا که ما به هم مربوط هستیم.

لاریجانی درادامه اظهار کرد: باید تلاش کنیم آراستگی‌ انقلابمان را حفظ کنیم که برای نجات کشور و مسلمانان این اقدام باید در یک حرکت جهادی اقتصادی پیگیری شود و وظیفه دولت و مجلس و قوه قضاییه است که همه در این امر سهیم باشیم.

وی همچنین از سپاه پاسداران به دلیل برگزاری این همایش و زنده نگه داشتن یاد شهدای انقلاب قدردانی کرد و گفت: بنده در سوریه سر مزار اویس قرنی حضور یافته‌ام در رقه که از اصحاب صادق پیامبر (ص) بودند، اما متاسفانه جریان تکفیری در سوریه وقتی شهر رقه را گرفتند آن مرقد مقدس را منجفر کردند و این مساله نشان می‌دهد که چقدر این افراد پست و دون هستند.

وی شهادت را امری اصلی در زندگی مسلمانان عنوان کرد و گفت: شهادت امری است که در زندگی یک مرد مسلمان واقعی یک رکن به شمار می‌رود و به همین دلیل است که عزت و سرفرازی یک مومن در گرو این است که اهل مجاهدت باشد، عزت و سرفرازی جامعه هم درگرو این است که جهاد در آن جامعه رونق داشته باشد، خانواده شهدا عزت داشته باشند نه این که بگوییم در یک تاریخی ما جنگ کرده‌ایم عده‌ای هم شهید شدند جامعه‌ای که این طور فکر می‌کند دچار غفلت شده است.

لاریجانی ادامه داد: درست است که ما کشور بزرگی داریم اما کشورهایی هم هستند که از نظر ثرورت از ما غنی‌تر هستند اما باید در مقابل خیل عظیم دشمنانی که در منطقه آتش افروزی می‌کنند با عزت زندگی کنیم. چرا که برخی از این کشورها اگر به آنها تجاوز می‌شود فوری زنگ می‌زنند و از کاخ سفید کمک می‌خواهند.

لاریجانی در ادامه اظهار کرد: چرا امروز در جامعه ما خانواده شهید عزیز است و پدر و مادر شهید سرشان را بالا می‌گیرند چون باعث عزت و افتخار این کشور شده‌اند و این استقلال ما مرهون خون شهداست. کار آنها کار بزرگی بوده است.

لاریجانی با طرح این سوال که آیا این شرط کافی است که یک جامعه فقط بگوید به خاطر این که شهادت طلب و اهل مجاهدت است سعادتمند می‌شود گفت: این شرط لازم است اما کافی نیست. اگر جامعه‌ای اهل مجاهدت نباشد سعادتمند نیست. یک جامعه موفق جامعه‌ای است که اهل برنامه باشد و بدانند افرادی که در این جامعه هستند مسئولیت بزرگی بر عهده مدیران آن جامعه می‌گذارند.

وی همچنین اظهار کرد: بنابراین باید نسبت به امت اسلامی احساس مسئولیت کنیم و نگوییم اگر در عراق مردم را کشته‌اند و تروریست‌ها در آنجا این کار را کرده‌اند به ما ربطی ندارد. این یک غیرت دینی نیست. نمی‌توانیم بگوییم اگر جنگ شد ارتش و سپاه در کشور وجود دارد، بلکه همه ما مسئول هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود از سپاه پاسداران به دلیل برگزاری این همایش تقدیر کرد گفت: این جلسات که با این موضوع برگزار می‌شود مقدس است و باید با لباس احرام در این جلسه وارد شد تا این حد این جلسات معنوی است.

 

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =