این روزها ادارات آب و برق از دست حفاری های مترو می نالند. چند روز پیش بود که اداره برق تهران گفت حفاری مترو باعث قطع خطوط انتفاق نیرو شده و امروز شرکت آب می گوید مترو بارها لوله های آب را شکسته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حفاری های مترو این روزها به خدمات عمومی در تهران، آسیب می زند. این موضوع را گزارشهای شرکتهای آب و برق به خوبی نشان می دهد.
چند روز پیش، یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم اعلام کرد برق شهران و بخشهایی از مناطق شمال غرب تهران قطع شده و پیگیری های ما به این نتیجه رسید که مدیران شرکت توزیع برق تهران بگویند حفاری های مترو باعث قطع خطوط انتقال نیرو شده بود. (اینجا)

پیمانکار مترو نیز در گزارشی که به سرویس مشکلات مردم داد، اعلام کرد لوله آب را شکسته، ولی کابل برق را قطع نکرده. (اینجا)

امروز هم شرکت آب و فاضلاب تهران می گوید مترو بارها لوله های بزرگ انتقال آب محلات را شکسته و قطع کرده است.

 

در این رابطه با حسن حقیقی مدیر ناحیه ۳ شرکت آب و فاضلاب منطقه ۳ تهران گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید:


مترو تاکنون به شما خسارت زده؟
بله، حفاری مترو تاکنون ۳ خسارت سنگین به لوله های انتقال آب زده است. این شرکت حفاری کرده و زده لوله های آب را شکسته. ۳ بار لوله آب بزرگ منطقه ما را شکسته اندو ما رفتیم تعمیر کردیم.


تبعات این خسارت ها چیست؟
هر بار اینها خسارت می زنند، حجم قابل توجهی آب اسراف می شود و مردم نیز بی آب می مانند. وقتی می خواهیم تعمیرات انجام دهیم، مجبوریم آب را قطع کنیم. بسته به وسعت منطقه بخش قابل توجهی از مردم بی آب می مانند. مشکل اینجاست برخی از تاسیسات ما چون قدمت بالایی دارند، اتصالات آن پیدا نمی شود. تا زمانی که ما اتصالات متناسب با آن را پیدا کردیم و تعمیر انجام شود، مستلزم زمان بالایی است که منجر به قطعی آب مشترکان است.

 

کدام مناطق قطع آب به خاطر این مشکلات اتفاق افتاده؟
اینها دو کارگاه یکی از تقاطع کوهسار و آبشناسان داشتند که ۲ بار لوله آب ۱۵۰ اینچی چدنی ما آسیبب دید و یک بار هم در شهر زیبا لوله آب ۱۵۰ اینچی را قطع کردند.

 

چرا برای این مشکل، چاره ای نمی اندیشید؟
ما نیروهایمان را به آنها داده ایم تا به موضوع لوله ها توجه کنند. آنها باید با همکاران ما در محل بیایند و بازدید کنند. باید مسیرها را با هم تطبیق دهیم ولی این کارها را نکرده اند و شروع به حفاری کردند. همان زمانی که داشتند تست می کردند در زمین لوله هست یا نیست، لوله را بریده اند. البته با آنها جدی صحبت کردیم و قرار شد دیگر این اتفاق نیفتاد.


پیگیری خسارتی که زده اند چطور می شود؟
این مسایل در مراحل اداری است و اینطور نیست که الان جواب بدهند. این تعاملات بین سازمانهاست و به شهرداری و مترو مشکل را می گوییم. بحث اصلی ما بی آب ماندن مردم است. نگاه ما اقتصادی نیست و به مشتری مداری و مردم می اندیشیم. وقتی آب یک خانواده ۱۰ دقیقه قطع شود، برای ما یک نقص است و نباید این اتفاق در شهر بیفتد که مردم به خاطر ناهماهنگی بین دستگاه ها دچار مشکل شوند.
وقتی آب قطع می شود، مردم به ۱۲۲ زنگ می زنند و همکاران ما می گویند حادثه اتفاق افتاده و خسارت خورده ایم و در حال رفع کردن هستند. ولی قاعدتا کسی که آب منزلش قطع باشد به شدت ناراضی می شود.

 

۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    17 0
    سالهای 81 و 82 به عنوان پرسنل در یکی از شرکتهای پیمانکار گاز رسانی کار می کردم.به جرأت می توانم بگویم به غیر از شرکت گاز و برق بقیه تأسیسات زیر زمینی مثل آب و مخابرات نقشه و کروکی مشخص و قابل اعتمادی از پروژه های اجرائی خود ندارند و تنها به حافظه کارمندان قدیمی و بعضاً بازنشسته خود مراجعه می کنند.بنابراین صدمه دیدن بیش از حد تأسیسات زیرزمینی عجیب نیست.