ایرنا نوشت: خبرگزاری سوریه اعلام کرد پس از شدت یافتن حملات هوایی ارتش سوریه و روسیه به مواضع تروریست های داعش که باعث وارد آمدن تلفات سنگین به آن ها شد، هزاران داعشی به ترکیه، اردن و کشورهای اروپایی گریختند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه،  خسارت های سنگینی که تروریست ها متحمل شدند باعث از بین رفتن روحیه آن ها شد و به همین دلیل هزاران نفر از آنان به خارج از مرزهای سوریه فرار کردند.

درهمین راستا یک مقام نظامی روسیه خاطر نشان کرد: بر اساس اطلاعات رکن دوم ارتش سوریه، هزاران داعشی خارجی از این کشور به سمت ترکیه و اردن و همچنین کشورهای اروپایی رفته اند.
پیش از این نیز سپهبد آندردیه کارتاپولوف رییس ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرده بود که سازمان اطلاعات روسیه فرار شمار زیادی از افراد مسلح از مناطق تحت کنترلشان را پس از حملات اخیر رصد کرده است.
وی تاکید کرد که پس از حملات هوایی به مواضع داعش در سوریه، وحشت آن ها را فراگرفته و حدود 600 مزدور خارجی مواضع خود را به مقصد کشورهای اروپایی ترک کردند.
سانا افزود: منابع مختلف همچنین تایید کرده اند که بیش از سه هزار تروریست از گروهک های تروریستی داعش، النصره و همچنین گروهک موسوم به جیش الیرموک، از ترس حملات هوایی، به سمت اراضی اردن فرار کرده اند.
یک منبع نظامی سوری دیگر گفت: داعش دستور داده تا اطلاعات مربوط به شمار تلفات و خسارت های این گروهک در اثر حملات هوایی روسیه و سوریه منتشر نشود و تاکید کرده، هرکس اقدام به این کار کند، اعدام می شود.
ارتش روسیه با درخواست رسمی سوریه و پس از دریافت مجوز پارلمانی، بمباران گسترده مواضع تروریست ها را در سوریه به ویژه داعش از روز چهارشنبه گذشته آغاز کرد که براساس آخرین گزارش ها، تاکنون ضربات شدیدی به تروریست ها وارد شده است.
سه شنبه گذشته وزارت دفاع روسیه فرمان پرواز حدود 60 فروند جنگنده سوخو بر فراز آسمان سوریه و بمباران مواضع تروریست ها در این کشور به ویژه داعش را صادر کرد که براساس آخرین خبرها تاکنون چندین مرکز و موضع تروریست ها بمباران و منهدم شده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    خالی بندها
    • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
      168 7
      از کجا میدونی خالی بندیه؟
    • بی نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
      10 79
      اگه به آمارهاي دولتي سوريه و عراق نگاه كنيد تا الان بايد لااقل دو ميليون داعشي كشته شده باشن. شمار زخميها، اسرا و فراتريا كه فراتر از تصوره
  • بی نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    78 10
    پوتین وحشت تروریست های وحشی و امریکای کثیف
  • بی نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    77 8
    نام ترکیه و تروریسم باهم گره خورده البته وقتی بخش بزرگ قدرت دست سازمان فاشیستی تروریستی ناتو باشه باید هم کشوری مثل عربستان و قطر به سوریه در مورد نبود دمکراسی و ازادی های اجتمایی هشدار بدند
  • بی نام A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    17 74
    داعشی ها از مرگ نمی ترسند