«منال و مه لوچگ» جشنواره ای برای تقویت ادبیات کردی با گویش های لکی، لری ،سورانی و کلهری

دومین جشنواره فرهنگی و ادبی «منال و مه لوچگ» که با محوریت ادبیات کردی مناطق غرب کشور است امروز چهارشنبه به کار خود پایان می دهد.

به گزارش کردپرس این جشنواره که از روز سه شنبه تا امروز ادامه دارد به میزبانی ایوان با حضور هنرمندانی از استانهای کردنشین ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان و آذربایجان غربی برگزار می شود.
این جشنواره با هدف حفظ، ثبت و ضبط اشعار و لالایی های کردی، توجه به ادبیات کودکانه و استقلال آن از شعر بزرگسال و تبادل افکار و آرای شاعران این مناطق و همچنین تقویت ادبیات کردیبرگزار می شود.
ارسال بیش از 300 اثر به دبیرخانه جشنواره «منال و مه لوچگ»
جشنواره جشنواره فرهنگی و ادبی «منال و مه لوچگ» سال گذشته برای اولین بار و با میزبانی شهرستان ایوان با کیفیت بسیار مطلوب برگزار گردید و همین موضوع باعث شد امسال نیز برای دومین بار برگزار شود.
در همین ارتباط معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایوان از ارسال بیش از 300 اثر از 90 شاعر منطقه غرب کشور به دبیرخانه دومین جشنواره منطقه ای شعر کردی کودک و نوجوان، منال و ملوچگ خبر داد.
عمران خودآموز بیان داشت:این آثاراز هنرمندان شاعر شش استان ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان و آذربایجان غربی که دارای اشتراک های زبانی و فرهنگی هستند به دبیرخانه جشنواره در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایوان ارسال شده است.
تقویت ادبیات کردی با گویش های کردی، لری و لکی از اهداف اصلی جشنواره
عمران خودآموز با بیان اینکه این جشنواره برای دومین سال پیاپی همزمان با هفته ملی کودک 14 و 15 مهر به میزبانی شهر ایوان برگزار می شود تصریح کرد: پراکندگی گویش های مختلف کردی از شهرستان های مختلف غرب کشور نظیر لری، لکی، سورانی، کلهری و غیره در جشنواره امسال بیشتر است.
وی شعرخوانی شاعران کودک، موسیقی کودک، برگزاری نشست های تخصصی شعر کودک و شعرخوانی کودکان را از جمله برنامه های جنبی این جشنواره منطقه ای برشمرد.
خودآموز در پایان شناسایی استعدادها در حوزه شعر کودک و تبادل افکار و آرا شاعران این دیار و تقویت ادبیات کردی با گویش های کردی، لری و لکی را اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =