حرکات مشکوک دشمن در حوزه غذا/سردار جلالی: مقابله با مشکل کم آبی و کاهش کشاورزی بازی در حوزه دشمن است

به گفته رئیس سازمان پدافند غیر عامل، دشمن به دنبال اعمال تحریم هایی در حوزه غذا است تا مستقیما بر زندگی مردم تاثیر بگذارد.

به گزارش خبرآنلاین، سردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» مهمان برنامه «تیتر یک» امشب شبکه خبر بود. او در بخشی از سخنانش گفت: آمریکا تیرماه گذشته روی موضوع رفع تحریم ها در نتیجه اجرای برجام، تحقیقاتی انجام داد که چه جاهایی تحریم ها اثر بیشتری داشته و کجاها کمتر تاثیر داشته؟ کجاها حوزه اصلی تحریم هاست و چه حوزه هایی فرعی هستند؟ نتایج آن تحقیقات نشان داد که حوزه های مالی برای آنها حائز اهمیت است و برای همین هم لغو تحریم سویفت را در مرحله آخر گذاشتند.

به گفته وی، تحقیقات آمریکا نشان داد که اثر تحریم در حوزه زندگی مردم کمتر دیده شده و این نشانه موفقیت ماست که دولت سپری ایجاد کرده که به مردم فشار وارد نشود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل افزایش تولیدات استراتژیک کشاورزی را یکی از تمهیدات ایران در قبال تحریم های دشمن دانست و افزود: بررسی آمریکا نشان می داد که تحریم آنها در حوزه غذا ناچیز بوده و انگار تحریمی وجود نداشته است. این نشان دهنده مدیریت خوب ماست،

وی با بیان اینکه اثر تحریم در حوزه غذا، برای دشمن مهم است، از حرکت های مشکوکی در این باره خبر داد و گفت: صرفه جویی در مصرف آب بسیار مهم است. اما تولید کالاهای استراتژیک غذایی ما هم مهم است. برخی نرخ آب را به قیمت جهانی می سنجند و می گویند اگر گندم را وارد کنیم، بیش از تولید آن برای ما صرفه دارد. اما ضرورت تامین کالای استراتژیک غذایی ایجاب می کند که ما خودمان گندم تولید کنیم. حتی اگر لازم باشد دولت باید یارانه بدهد و این تولیدات در داخل انجام شود.

سردار جلالی افزود: اگر بخواهیم کم آبی را بزرگ کنیم و نتیجه بگیریم که گندم وارد کنیم، نوعی بازی در زمین دشمن است. این اهداف دشمن را تقویت می کند. دوستانی که می گویند خود کفایی و استقلال در حوزه کشاورزی، بحث مزخرفی است؛ اما باید به آنها هشدار داد که این اقدامات در راستای اهداف استراتژیک دشمن است که تحریم در حوزه غذا بیشترین تاثیر را در زندگی مردم بگذارد.

مجری برنامه از سردار جلالی پرسید «مهمترین تهدید را چه می دانید؟» و رئیس سازمان پدافند غیر عامل پاسخ  داد: جنگ و تهدید نیابتی در بعد بین المللی یکی از این تهدیدات است. آمریکا در مداخلات منطقه ای ورود نظامی مستقیم پیدا نمی کند و با دولت های همسو علیه ما همکاری می کند. این تهدید را اول باید در لایه سیاسی بررسی کرده و حل و فصل کنیم. اما در لایه های امنیتی و دفاعی هم اگر تهدیدی شود باید مدیریت و کنترل شود. در لایه های تکنولوژی محور، تهدید جدی ما سایبری است و ابزارهای خاصی برای آن ایجاد کرده اند. آمریکا و اسرائیل و برخی کشورهای اروپایی واحدهای سایبری مشخصی طراحی کرده اند و برای حمله به بورس و بانک و... در فضای سایبر طراحی هایی دارند که الان به صورت بالقوه بررسی می شود و اگر جدی تر شود می توانیم آن را کنترل کنیم.

وی افزود: برای تهدیدهای اقتصادی، آمریکایی ها قرارگاه جنگ اقتصادی و اقدامات خصمانه ای در زمینه اقتصاد طراحی کرده اند و جنگ جدی اقتصادی در دنیا در حال شکل گیری است که در جنگ اوکراین نیز علیه روسیه به کار گرفته شد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    51 42
    دایی جان ناپلون
  • بی نام A1 ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    17 5
    سردار ضمن عرض خسته نباشید و خداقوت بابت مجاهدت ها و تلاش در حفظ استقلال میهن باید خدمت شما عرض کنم در بحث خودکفایی سخنان شفا کاملا صحیح است اما ما باید تلاش کنیم به سمت مصرف بهینه آب در تمامی ابعاد اعم از کشاورزی و صنعت و...... حرکت کنیم تا در آینده مجبور به واردات کالاهای به قول شما استراتژیک نشویم و این مهم حاصل نمی شود مگر با تلاش و اصلاح الگوی مصرف در تمامی زمینه ها
  • بی نام A1 ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    68 1
    کم آبی یک تهدید خارجی نیست یک ضعف داخلی است ایران کشور کم آبی است وبه تبع آن کشاورزی ما هم متاثر می شود
  • ﺭﺿﺖ US ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    52 2
    ﻳﻌﻨﻲ ﺑﻔﻜﺮ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺁﺑﻲ ﺑﻮﺩﻥ و اﻗﺘﺼﺎﺩﻱ ﻓﻜﺮ ﻛﺮﺩﻥ ﺑﺎﺯﻱ ﻛﺮﺩﻥ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﺩﺷﻤن ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﻴﺸﻪ. اﻳﻦ ﻫﻢ ﻳﻚ اﻃﻂﻼﺡ ﻓﺎﻧﺘﺰﻱ ﺟﺪﻳﺪ ﺷﺪﻩ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻫﺮ ﭼﻴﺰﻱ اﻧﮓ ﺑﺎﺯﻱ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﺩﺷﻤﻦ ﻣﻴﺰﻧﻦ. اﺻﻼ ﻣﺘﻮﻟﻲ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺁﺑﻲ ﺗﻮ ﻣﻤﺎﻛﺖ ﻣﺎ ﭼﻪ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻬﺎﻳﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﻧﻘﺶ ﺟﻨﺎﺏ ﺳﺮﺩاﺭ ﺩﺭ ﻛﺠﺎﻱ اﻭﻥ ﻗﺮاﺭ ﺩاﺭﻩ.
  • بی نام IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    25 1
    بدون آب چطور تولید کنیم؟ عربستان همین سیاست رو داشت. نتیجه اش چی شد؟
  • roz76 IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    11 0
    کاش کسی به فکر مردم بی گناه بود و به حرفاش عمل میکرد
  • بی نام IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    30 0
    حفاظت از آب زیرزمینی ضامن تداوم کشاورزی و امنیت غذایی است. اگر فکری به حال آب نشود دیگر امنیت غذایی نخواهیم داشت.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    21 1
    حضورتون عارضم رضا شاه به مدرس پیغام داده بود که به ایشان بگید پا روی دم ما نذارن. مرحوم مدرس فرموده بودن به سپه سالار بگید حدود ثغور دمشون را معلوم کنن ما پا روش نذاریم. حالا از سردار استدعا داریم بفرمایند تا حدود و ثغور حوزه دشمن تا کجاست تا ما اونجا بازی نکنیم
  • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    19 1
    متخصصان به این آقا جواب بدهند تا کشور به کویر تبدیل نشده همین آدمها سالهای قبل مجوز حفر چاه به کشاورزان دادند آن هم به صورت بی رویه تا به ظاهر مردم را راضی نگه دارند .بسته دیگه
  • محمد A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    21 2
    همه چيز را گردن دشمن مي اندازند در سيستم انتصاب مديرانتان تجديد نظر كنيد همه چيز درست مي شود.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    20 14
    کم آبی رو هم به امریکا نسبت داد متاسقم
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    6 0
    چطور شده که سردار گرانقدر از نتیجه تحقیقات آمریکایی ها با خبر شدن بدون ذکر منبع در ادامه بدون هیچ اشاره ای به آمار واقعی مصرف آب توسعه سطح زیر کشت، سبد تولبد کالای کشاورزی و .... چنین نتیجه گیری و تصمصم سازی می کنند. از ارتباط بین کم ابی و آمریکا هم البته سندی رو نشده و ما نمی دونیم چرا باید نتیجه گیری ایشون را قبول کنیم. در حالی که آمار و اطلاعات موجود نشان می دهد که عامل کم آبی توسعه نا متوازن سطح زیر کشت و فقدان مدیریت سبد تولید کالای کشاورزی با توجه میزان اب مصرفی است. حالا اگر دست استکبار جهانی از آستین کشاورزان بیرون آمده که باید به این سوال پاسخ داده شود که وزارت اطلاعات با صرف این همه بودجه طی 20 سال گذشته چرا عملکردی تا این حد ضعیف داشته است