همه نگرانی من در ماجرای استیضاح وزیر راه و مسکن و شهرسازی این بود که اگر آقای آخوندی رای اعتماد نگیرد شعار عوام فریبانه قیام بی خانمان ها علیه اشرافیت کارساز شود. یعنی اگر چنین شعاری یخش می گرفت و آقای آخوندی به جرم این که به حقوق محرومین بی اعتنا است و به جای رسیدگی به آن ها در فکر تامین منافع طبقه اشرافی است از وزارت برکنار می شد در انتخابات پیش رو اوضاع اسفناکی در انتظارمان بود.

من نمی گویم آقای آخوندی به فکر طبقه محروم است اما در این که طرف مقابل هیچ اعتقادی به این حرف ها ندارد و از خشت خشت استخوان های طبقه محروم نردبانی خواهد ساخت برای بر شدن به بام قدرت، هیچ شک و تردیدی ندارم. هشت سال قوه مجریه به علاوه دیگر قوا در دست همین حضرات بود اما چیزی که همگان به عیان دیدند عمیق تر شدن شکاف طبقاتی بود.

پس از فجایعی که در آن سال ها به بار آمد و مردم به اعتدال و تدبیر رای دادند هنوز هم هستند کسانی که فکر می کنند شعارهایی که توانست یک دهه پیش خیلی هارا به خیال خام بیندازد باز هم می تواند معادلات سیاسی را به هم بزند و در عقول و نفوس مردم کارگر افتد.

نمی دانم حقیقتا نمایندگان مردم چه قدر آگاهانه با این شعارها مواجه شدند اما همین که این شعارها نتوانست منجر به عدم رای اعتماد به آقای آخوندی شود نشان امیدواری است. این امیدواری که نمایندگان برای رای آوردن در انتخابات پیش رو باید به شعارهایی صادقانه تر و معقول تر و واقعی تری روی بیاورند.

منظورم این نیست که دیگر کسی از مردم محروم و پابرهنه سخن نگوید، خیر. بلکه می خواهم بگویم امیدوارم به جایی برسیم که دیگر مردم تحت تاثیرحرف های عوامانه ای مثل این که من خانه ام صدوچهل متر است به کسی رای ندهند که اگر چنین شود کاری کرده ایم کارستان.

استیضاح دیروز اگرچه تلف کردن هزینه و وقت دولت بود و ظاهرا بعضی ها ماموریتی جز این ندارند که دولت را به امور بیهوده ای از این دست سرگرم کنند اما یک حسن داشت و آن هم این که نشان داد دوره شعارهای عوام فریبانه به سرآمده و نمایندگان محترم برای رای آوردن در انتخاباتی که در پیش روست باید از خودشان بیشتر مایه بگذارند.

ما دیرگاهی است که طمع شعله نمی بندیم و به همین خردک شررها قانعیم. تا بعد چه پیش آید.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465349

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    خونش ده هزار متر باشه کار کنه بهتر از اینه یه خونه کلنگی و پژو 504 داشته باشه ریشه ملتو بزنه
    • وحید زنجان اوغلی A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
      43 8
      بابا دمت گرم واقعا ریشه مونو سوزوند و رفت
    • حسین A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
      عیزم خونه بزرگ خرج داره در ضمن وقتی خونه بزرگ باشه اول به فکر خونه خودتی نه خونه کوچیک مردم
    • الهام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
      23 56
      کسی که خونه ده هزار متری داشته باشه به نظرتون میتونه اغشار ضعیف جامعه رو درک کنه؟؟میتونه بی پولی جوانان برای تهیه مسکن رو درک کنه؟؟؟
    • آرش IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
      7 1
      الهام خانوم اولاً اقشار نه اغشار ثانیاً به نظر شما کسی که به رفع مشکلات دوجنسه ها می پردازه باید دوجنسه باشه؟ یا کسیکه سزارین می کنه حتماً باید باردار باشه؟ آخه این چه حرفیه می زنید؟ چاره رفع تمامی مشکلات این مملکت تخصص و سواد است و البته اصلاح تفکر شما
  • بی نام A1 ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    9 2
    مرسی
  • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    40 12
    بی نام 07:05:03 یکی از زیبا ترین جملات که شنیدم این حرف شما بود.افرین به شما.باید حرفتون رو طلا گرفت:خونش ده هزار متر باشه کار کنه بهتر از اینه یه خونه کلنگی و پژو 504 داشته باشه ریشه ملتو بزنه
  • دانشجو IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    14 7
    بدترین کار جناب وزیر حذف کارشناسی ناپیوسته با کاردانی غیرمرتبط از عضویت درنظام مهندسی بود این جور تصمیمات یک شبه خیلی غیر عادلانه است پس چرا آموزش عالی این سبک پذیرش داره وواحدهای پیش وجبرانی میده ومدرک مهندسی ولی وزارت مسکن هرروز یه سازی میزنه ...
  • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    16 2
    تحصیلات دانشگاهی ثروتی چیست؟ تا مردم عزیز و ولایت مدار حوزه انتخابی وی بدانند. او را به مقدسات قسم دهید و از او سئوال کنیدکه آیا استیضای وزیر بخاطر خواسته های شخصی محقق نشده وی نبوده؟
  • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    64 7
    سید جان بنویس که دلم با نوشته های تو و سایر دوستان امید میگیرد
  • بی نام ES ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    32 4
    رسیدگی به بی خانه ها و قشر ضعیف و فقیر جامعه، قطعا لازمه. ولی نباید جنگ طبقاتی در کشور راه انداخت. متاسفانه ادبیات آقای کوچک زاده کاملا مارکسیستی بود. همه ما عملکرد افرادی که به بهانه دفاع از فقرا قدرت رو مطلقا قبضه کردن و اقتصاد کشورهاشون رو نابود کردن و فقر رو از قبل هم بیشتر کردن و به شکاف اجتماعی در کشورهاشون دامن زدن، دیدیم.
  • مروج نیا IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    10 33
    وزیری که خانه آنچنانی داره دیگه از حال منه مستاجر خبر نداره
    • بی نام ES ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
      4 0
      لازم نیست حتما حال شما رو درک کنه. خیلی از حاکمانی که دم از فقرا زدن و اتفاقا زندگی ساده زیستانه هم داشتن و حال فقرا رو درک میکردن ولی چون علمشو نداشتن با سیاستهای اقتصادی غلط در عمل باعث فقیرتر شدن فقیرها و شمای مستأجر شدن. یک حاکم بیاد و دمپایی بپوشه و خونه 50 متری داشته باشه ولی مملکت رو ویران کنه چه تأثیر مثبتی در زندگی شمای مستاجر ایجاد میشه؟ فقط چون از حال شما خبر داره شما راضی میشی؟ اما خیلی از حاکمان که در رفاه کامل بودن و شاید فقر رو هم تجربه نکرده بودن با سیاستهای اقتصادی صحیح به اقتصاد کشورشون رونق دادن و فقر رو کم کردن.
    • بی نام IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
      4 0
      این حرف شما الزاما درست نیست. نباید افراد با مسئولیت‌های اجتماعی و اجرایی در سطح کلان را با افراد عادی جامعه مقایسه کرد. وقتی یک نفر مسئولیتی در سطح وزیر و یا رییس جمهور داره، باید سرویس‌های اولیه شخصی و فردی رو دریافت بکنه تا بتونه سرویس‌های کلان اجتماعی اجرایی رو به سطح جامعه بده. اگر وزیری تامین نباشه و از رفاه میانگین جامعه و حتی کمی بالانر برخوردار نباشه، شک نکنید که در اولین فرصت به فکر استفاده و حتی سواستفاده از امکانات و قدرت میافتد تا رفع حوایج شخصی خودش رو بکنه. البته در کشورهای پیشرفته در کنار ارایه خدمات و سرویس اختصاصی به مسئولین، ساز و کاری پیشبینی شده تا رابطه فرد مسئولین با جامعه قطع نشده و فرد بتواند بطور کامل و صد در صد در خدمت منافع جمع و اجرای درست مسئولیتش بوده باشد.
    • بی نام IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
      25 4
      حالا اون رئیس جمهوری که خانه انچنانی نداشت چقدر از حال تو خبر داشت و چه گلی به سرت زد؟
  • مینا A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    3 0
    وزیر یه مملکت یا رئیس جمهور باید یه خونه خوب داشته باشن لباس مرتب بپوشند ساعت خوب دست کنند.اگه غیر این باشه یعنی یه مملکت شرایطش در حدس هست که سرانش نمیتونند پرستیژ یه کشور رو حفظ کنند
  • ahmad A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    2 0
    کاملاسیاسی بازی بود وگرنه من تمام برنامه مجلس را گوش کردم .ما نمیدونیم قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروس را
  • رامیانی رجنی A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    0 5
    سلام کمی فکر کنید اگر مسکن مهر اجرا نمی شد امروز چقدر بی خانمان و مستأجر داشتیم؟ هر چند این دولت به اصطلاح تدبیر و... فحش داد و فقط اشکال گرفت، ولی افراد بسیار زیادی می شناسیم که اگر مسکن مهر نبود تا آخر عمر هم خانه دار نمی شدند، او تا آنجا ساخت اینها اشکالاتش را برطرف کنند، پس او که ملیاردر نبود و وزیر مسکن کارگرش خیلی زحمت کشیدند. بروید ببینید چقدر خانه های روستایی آباد شدند و امروز چه خبر است فقط عیب محمود سبکسریش بود و درافتادن با صاحبان ثروت و قدرت. اگر زیرک بود و به جای حرف اضافی و بی عقلی کردن، سرش به کارش بود، اسطوره می شد. خدا عقلش را زیاد کند و به جدیدی ها انصاف، اعتقاد، توان کار و عقل آینده نگر بدهد. دولت همین کشور است، خدا کند بفهمد که به جای اهانت کارها را تکمیل کند.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 3
    فقط بگم خدا به ما رحم کند به خاطر این طرز تفکرها الهم عجل الی ظهورک