بازدید نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان از نمایشگاه «اهواز در گذر تاریخ»

ایسنا نوشت : جمعی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری از نمایشگاه "اهواز در گذر تاریخ اسلامی" دیدن کردند.

آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در بازید از این نمایشگاه با توجه به اهمیت نمایشگاه "اهواز در گذر تاریخ اسلامی" خواستار تشکیل دبیرخانه دایمی این نمایشگاه شد.
همچنین آیت‌الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، از بازدیدکنندگان نمایشگاه "اهواز در گذر تاریخ اسلامی" بود که ضمن بازدید از نمایشگاه گفت: بخشی از مشکلات اجتماعی ما ناشی از مشکلات اقتصادی است.
وی با استناد به این حدیث پیامبر که می‌فرماید: "من لا معاش له لا معاد له" از مسؤولان خواست نسبت به رفع مشکلات اقتصادی و محرومیت اقدام کنند.
آیت‌الله دکتر محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، و سردار دانش‌پژوه، فرمانده قرارگاه کربلا، از دیگر بازدیدکنندگان این نمایشگاه بودند.
حجت‌الاسلام و المسلمین سعید سعدی، معاون دادگستری استان خوزستان، نیز از این نمایشگاه دیدن کرد. همچنین حجت الاسلام و المسلمین حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز، ضمن بازدید از نمایشگاه در جمع دانش آموزان دوره راهنمایی و دبیرستان اهواز در خصوص این که هویت مسؤولیت اجتماعی به بار می‌آورد سخن گفت.
همچنین در زمان برگزاری نمایشگاه "اهواز در گذر تاریخ اسلامی" سمینارهایی برگزار می‌شوند.
سمینارهای این نمایشگاه هر روز ساعت 21 با حضور استادان و با موضوعات مختلف در محل نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار می‌شوند.
در حاشیه برپایی نمایشگاه "اهواز در گذر تاریخ اسلامی" امروز سه‌شنبه (14 مهر 94) سمینار "تاریخ الموسیقی فی الاهواز" (تاریخچه موسیقی در اهواز) با حضور دکتر مهدی دغاغله برگزار می‌شود.
روز چهارشنبه (15 مهر 94) سمینار "السلطان السید محسن المشعشعی" (بررسی حکومت سید محسن مشعشعی) با حضور دکتر عبدالنبی قیم برپا می‌شود.
در ادامه روز پنج‌شبنه (16 مهر 94) سمینار "التشکیله الحکومیه فی الحکومه المشعشعیه" (ساختار حکومتی در حکومت مشعشعی) با حضور دکتر جاسم مشعشیان برپا می‌شود.
آخرین سمینار روز جمعه (17 مهر 94) با موضوع "دراسه فی اشعار بن معتوق الهویزی" (بحث در اشعار ابن معتوق هویزی) با حضور استاد عارف نصر برگزار می‌شود.
شنبه (18 مهر 94) آیین پایانی این نمایشگاه ساعت 18 در موزه هنرهای معاصر برگزار می‌شود.
نمایشگاه "اهواز در گذر تاریخ اسلامی" از هشت تا 18 مهر 94 در دو نوبت صبح از ساعت 9 تا 12 و بعدازظهر از ساعت 17 تا 23 در موزه هنرهای معاصر اهواز با به نمایش گذاشتن آثار مردمی و تاریخچه منطقه اهواز از قرن اول تا قرن دوازدهم هجری برپا است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =