جماران نوشت:چند روز پس از داغ شدن موضوع دست دادن ظریف و اوباما، محمد مهدی زاهدی، وزیر علوم احمدی نژاد توضیحاتی درباره ملاقاتش با وزیر علوم رژیم صهیونیستی در حاشیه اجلاس سزامی داده است.

آقای دکتر، موضوع مشابه با موضوع آقای ظریف، قبلا اتفاق افتاده است. شما در سال 87 و زمان دولت نهم که وزیر علوم دولت احمدی نژاد بودید، خبر هایی منتشر شد که شما در حاشیه اجلاس سزامی با وزیر علوم رژیم صهیونیستی دیداری داشتید و بعد از آن شما توضیحاتی از این دیدار منتشر کردید که آن دلایل در سایت ها موجود است و نمایندگان مجلس نیز ان دیدار را سناریو سازی خواندند. مشخصا سئوال من این است که این دو اتفاق چه تفاوت هایی داشته است که هم اکنون تا این حد هجمه علیه وزیر امور خارجه می شود؟

- من هم برای شما و هم سایتتان متاسفم که درست حرفی را که ضد انقلاب می زده است تکرار می کنید.

* آقای دکتر اینگونه نیست، خیلی از سایت های داخلی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

-من توضیح می دهم و شما هم ضبط کنید. تفاوت را هم می گویم. این دو دیدار خیلی با یکدیگر تفاوت دارند.

* تفاوت ها را ذکر می کنید؟

-بله، شما گزارش سال 87 ما که در سایت تابناک منتشر شده است را بخوانید می بینید. من قبل از اینکه از جمهوری اسلامی حرکت کنم اعلام کردم که به هیچ عنوان من و وزیر علوم رژیم صهیونیستی نباید کنار هم قرار بگیریم. آنها گفتند نمی شود و من هم اعلام کردم که نمی آیم و بعد این شرط من را پذیرفتند. وقتی که قرار بود حرکت کنیم، به من خبر دادند که پرچم جمهوری اسلامی در کنار پرچم رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. باز من اعلام کردم تا پرچم رژیم صهیونیستی از کنار پرچم جمهوری اسلامی ایران برداشته نشود در جلسه شرکت نمی کنم. جلسه با نیم ساعت تاخیر شروع شد. در این نیم ساعت تاخیر به ما گفتند به فلان اتاق بروید تا برنامه شروع شود. من گفتم اگر وزیر فلانجا{رژیم صهیونیستی} هم آنجا باشد بنده نخواهم آمد. به من اطمینان دادند که او آنجا نیست. بعد اطمینان گرفتیم که نباید بیاید. اتاقی بود که دبیر کل یونسکو و تعدادی از مقامات دیگر در آن حضور داشتند. با این شرط وارد اتاق شدم. من فعلا از سرنوشت آقای رکن آبادی خبری ندارم و آرزو می کنیم که مشکلی برای ایشان به وجود نیامده باشد. آقای رکن آبادی با من به عنوان نماینده وزارت خارجه حضور داشتند. به ایشان و کاردار ایران اعلام کردم که اگر خدایی نکرده ایشان{وزیر علوم رژیم صهیونیستی} جایی پیدا شد حتما به من بگویید. یک نفر وارد اتاق شد و مشغول مذاکره با او بودیم-البته مذاکره هم نه، چون نیم ساعت وقت بود صحبت های متفرقه می کردیم. اینکه می گویم حرف شما ضد انقلاب است. دقیقا همین است که شما ... {توهین می کند}

*آقای زاهدی این طرز صحبت اصلا صحیح نیست...

- نخیر. حتما این صحبت درست است. کسی که حرف ضد انقلابی بزند سزایش همین است. وقتی که سایتی دقیقا همان حرف ها را می زند باید این هارا گفت. مذاکره چیست عزیزم؟ شما موظفید، از اول تا آخر ، بین خود و خدا آنچه را که گفتم بنویسید.

-{ادامه می دهد} من و آقای رکن آبادی کنار هم نشسته بودیم، یک آدم که من نمی شناختم وارد شد و روی یک صندلی چرخدار کنار من نشست. بلافاصله به آقای رکن آبادی گفتم که چک کنید ببینید این آدم کیست. کمتر از یک دقیقه طول نکشید که بنده بلند شدم. حالا اگر آنها تبانی کرده بودند تا در همین مدت زمان عکسی گرفته باشند را نمی دانم. بلافاصله بلند شدم و اعتراض کردم و حتی به جلسه هم نمی خواستم بروم که مسئولین عذرخواهی کردند.

*حرف شما قبول،اما چه تفاوتی بین این دو دیدار که هر دو اتفاقی بوده است وجود دارد؟

- خیلی فرق می کند، بنده نه دست داده ام و یک کلام هم حتی حال و احوال نکردم با دیدار اخیر یکی نیست.

*البته خودتان الان گفتید که مدت زمان کوتاهی صحبت های متفرقه انجام دادید؟

- نه!من کی گفتم صحبت کردیم؟من حتی دست هم ندادم و حرف هم نزدم،کی گفتم خوش و بش کردم؟چرا دروغ می گویید؟نواری که ضبط کردید را گوش دهید.

*این را حتما چک می کنم، چون یادم است گفتید صحبت های متفرقه انجام دادید.

- من گفتم مشغول حرف زدن با آنها بودیم که این آقا وارد شد. بلافاصله تا شناختم آن جا را ترک کردم. چون او را نمی شناختم احتمال اینکه دست هم داده باشم هست، اما من همیشه این دغدغه در ذهنم بود که حتی نباید با نماینده رژیم صهیونیسیتی کوچکترین مراوده ای انجام دهم.

29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    اینکه این آقا به عنوان وزیر طرف مورد نظر را نشناخته خود عذر بدتر از گناه است و نشان می دهد چه افراد ناشایسته در آن هشت سال بر سر کار بوده اند. ایشان سابقه توهین به وزیر آموزش عالی دولت روحانی را هم دارند که با اعتراض تعداد کثیری از اساتید دانشگاه قرار گرفت. ایشان وزیری وزارتخانه ای بودند که بیش از نود درصد دانشگاهیان ایشان را قبول نداشتند.
  • بی نام A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    258 8
    ها توکه راست می گی کلا شما ها راستگویید
  • بی‌سواد IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    65 2
    فقط میتونم بخندم به این حرفها
  • بی نام A1 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    50 1
    به ایشان و کاردار ایران اعلام کردم که اگر خدایی نکرده ایشان{وزیر علوم رژیم صهیونیستی} جایی پیدا شد حتما به من بگویید. یک نفر وارد اتاق شد و مشغول مذاکره با او بودیمالبته مذاکره هم نه، چون نیم ساعت وقت بود صحبت های متفرقه می کردیم. اینکه می گویم حرف شما ضد انقلاب است. دقیقا همین است که شما ... {توهین می کند}
  • بی نام A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    9 52
    این دوستمون آمار 90درصدی را چه جوری در آوردن نکنه فکر کردن خودشون نماینده 90از دانشجویان کشور هستند مثل آمریکا که 4تا کشور دور خودش جمع کرده میگه اینا جامعه جهانی هستن
  • بی نام IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    40 1
    حالا چرا دقيقا آقاي ركن آبادي ؟ احيانا اگر ايشان در قيد حيات مي بودند از يك ديپلمات شهيد ديگر نام مي بردند
  • بی نام RU ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    66 2
    فتوای شرعی توهین و فحش دادن روهم ایشون صادر کردن به سلامتی
  • بی نام A1 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    35 1
    رسایی کوچک زاده نظری ندارن
  • رضا A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    43 1
    شق القمر کردی ؛ یه جوری توضیح داده انگار واقعا ماه رو ار وسط نصف کرذه
  • بی نام A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    18 1
    دروغ
  • بی نام IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    28 1
    یه روزی این آقا وزیر علوم بودند چه روزایی بوده .... نه اعصاب داره نه اخلاق،کافیه برید سخنانش رو تو کمیسیون آموزش مجلس موقعی که معاون وزیر علوم رفته بود از استیضاح جلوگیری کنه بخونید اون وقت دستتون میاد ادب این آقا در چه حده.واقعا متاسفم این آقا روزی وزیر علوم بوده.
  • بی نام IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    21 1
    به به از این همه ادب
  • صابر IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    1 31
    متاسفم برای سایت که تفاوتها رو تشخیص نمیده. ظریف هم اوباما رو میشماخت هم میتونست دست نده بعد این آقا هرچی میگه یعنی دروغه؟ این چه مقایسه ایه؟تف به سیاست اینطوری سایت ها و روزنامه ها
    • بی نام A1 ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
      12 0
      چرا دست نده؟ مگه اوباما جزام داره؟ همینکه حمله نکردن برو خدا رو شکر کن
    • بی نام IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
      11 0
      اينكه يه وزير با بي اطلاعي از اطرافيانش و كسايي كه قراره باهاشون مذاكره كنه وارد فضاي مذاكره شده واقعا تاسف باره ظريف يك سياستمدار واقعيه، نميتونيد عمل اون رو خطا بدونيد، گويا دولت قبلي بي احترامي و بي شخصيتي را از اركان اصلي ميدونستنالان ما دشمني با هوش داريم و دوستاني احمقبيشترين ضربه رو اين دوستان ميزنن.
  • بی نام A1 ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    14 0
    در ضمن ایشان یکی از متهمان اصلی پرونده بورسیه ها هم هست که اقوام خود را برای تحصیل به کانادا فرستاد...