مهرنوشت ، بسیاری از خانواده‌های حجاج بازمانده حادثه منادر چهارمحال و بختیاری برای همدردی با خانواده بازمانده‌های حادثه منا از نصب پلاکارد های خودداری کرده‌اند.

سه کاروان امسال از استان چهارمحال و بختیاری به حج تمتع اعزام‌شده بود که دو کاروان از شهرکرد و یک کاروان از شهرستان بروجن این استان بودند.

در حادثه منا که در روز عید قربان اتفاق افتاد ۱۸ نفر از زائران چهارمحال و بختیاری فوت شدند.

این حادثه خانواده بسیاری را در استان چهارمحال و بختیاری داغدار کرد و پارچه‌های سیاه در بسیاری از مناطق استان هم‌اکنون نصب‌شده است.

هفت جان‌باخته چهارمحالی تاکنون در این استان تشییع و خاک‌سپاری شده است.

فرزند یکی از زائران چهارمحالی که در آستانه ورود به استان است در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حادثه منا حادثه بسیاری تلخی بود که موجب داغدار شدن بسیاری از خانواده‌های چهارمحالی شده است.

مهری عنوان کرد: درحالی‌که بسیاری از خانواده‌های همسفران پدر و مادر ما در حج تمتع داغدار شده‌اند، ما نمی‌توانیم خوشحال باشیم و برای همدردی با خانواده آن‌ها از زدن چراغ و پلاکارد رنگی و آذین‌بندی کوچه خودداری کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ضرورت دارد که مصوبان این حادثه شناسایی شوند و برخورد جدی با آن‌ها شود.

پیگیر شناسایی زائران جانباخته حادثه منا هستیم

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص آخرین وضعیت اجساد جان‌باختگان چهارمحالی به خبرنگار مهر گفت: پیکر هفت جان‌باخته چهارمحالی در استان تاکنون تشییع شده است.

خدابخش مرادی افزود: در مرحله اول تشییع، پیکر چهار جان‌باخته حادثه منا در مرکز استان تشییع و اجساد به زادگاهشان انتقال داده شد و در اینجا به خاک سپرده شدند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: پیکر سه جان‌باخته دیگر نیز در استان تشییع شدند که پیکر دو نفر از آن‌ها در استان اصفهان به خاک سپرده شد.

وی ادامه داد: به‌صورت جدی پیگیر شناسایی پیکر جان‌باخته‌های دیگر حادثه منا هستیم که زودتر اجساد به استان انتقال داده شوند و خاک‌سپاری شوند.

بسیاری از بستگان زائران بازمانده حادثه منا بجای نصب پلاکارد های خوش‌آمد گویی، پلاکاردی تحت عنوان«جهت احترام و همدردی با خانواده قربانیان حادثه منا از نصب پلاکارد تبریک حجاج معذوریم» را درب خانه زائران حج تمتع نصب‌کرده‌اند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =