مسایل و مشکلات ارتباطات و مخابرات شهرستان پلدختر روز سه شنبه با حضور مدیر عامل شرکت مخابرات استان لرستان بررسی شد .

به گزارش خبرنگارخبرآنلاین در پلدختر، فرماندار پلدختر در این جلسه گفت: مشکلات ارتباطات و مخابراتی این شهرستان با بررسی و پیگیری مسئولان رفع شود .
"نورالدین درمنان" در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرستان پلدختر با بیان این که دولت همواره توجه ویژه ای به رشد و توسعه روستاها و رفع مشکلات نقاط محروم دارد اظهار داشت : ایجاد امکانات مخابراتی در مناطق روستایی نیاز به عزم جدی مسئولان دارد.
وی از ضروری ترین نیازهای اولیه افراد، مقوله ارتباطات و مخابرات دانست و افزود: وضعیت اینترنت و پوشش تلفن همراه در شهرستان پلدختر مناسب نیست و مردم از آنتن دهی تلفن همراه گلایه مند هستند .
فرماندار پلدختر بیان کرد: این شهرستان با 76 هزار و 325 نفر جمعیت دارای 269 روستا ، دو بخش می باشد که از این تعداد روستا 218 روستا دارای ارتباط تلفنی هستند .
وی گفت: یک مرکز با ظرفیت 10 هزار و با 24 هزار و 872 تلفن ثابت در شهرستان نصب شده که از این تعداد 16 هزار و 837 تلفن ثابت مشغول به کار است .
وی برخورداری از حداقل امکانات ارتباطی را حق هر فرد در شهر و روستا دانست و عنوان کرد: مسوولان شرکت مخابرات و ارتباطات در استان ، مشکلات ارتباطی مربوط به پوشش مخابراتی و آنتن دهی به ویژه در مناطق روستایی که نیازی بدیهی است را با جدیت هر چه بیشتر پیگیری و رفع کنند .
درمنان گفت: مردم شهرستان پلدختر که به هویزه ثانی وبه نجابت و اصالت مشهور هستند،انتظار و توقعاتی دارند که حیف است در عصر انفجار اطلاعات و انقلاب ارتباطات، با مشکلات ارتباطی و تلفن همراه و ثابت مواحه باشند .
وی تصریح کرد: در بعضی از روستاهای شهرستان پلدختر ، وضعیت آنتن دهی ضعیف است و در حوزه ارتباطات و تلفن ثابت شهرستان پلدختر می طلبد که کارجهادی بر اساس یک برنامه زمان بندی شده برای حل این مشکلات انجام شود .
وی خاطر نشان کرد:تلفن ثابت بعضی از روستاهای شهرستان پلدختر مانند روبند جلگه، باغ جایدر ، وره زرد، رنگین بان، دم رود افرینه ،دم رود معمولان ، چم گردله ، آخور رخش ، گری بابا خان و خرسدرقطع است و لازم است برای رفع مشکلات آنها، فکر اساسی اندیشیده شود .
درمنان اظهار داشت: قطعی تلفن برای مردم روستاهای شهرستان مشکلات اساسی ایجاد کرده با توجه به این که در آینده می خواهیم در روستاها انتخابات برگزار کنیم لازم است مشکل تلفن آنها حل شود .
فرماندار پلدختر گفت: در حوزه مرکز شهرستان کوی بسیجیان و مسکن مهر که تعداد 500 خانوار سکونت دارند، امکانات فنی برای واگذاری تلفن ثابت وجود ندارد .
درمنان اظهار داشت: کوی پاسداران و خیابان هفت تیر شهر پلدختر با مشکل آنتن دهی مواجه هستند و مشکل دیگر ،عدم دسترسی مردم شهرستان به اینترنت پر سرعت است.
وی افزود: پوشش تلفن همراه در روستاهای چاله هلوش ، بابا بهرام و شهدای تنگ فنی از بخش مرکزی پلدخترخیی ضعیف است که ممکن است بعضی اوقات ارتباط برقرار شود و یا ارتباط برقرار نشود .
فرماندار پلدختر بیان کرد: روزانه مردم در رابطه با رفع مشکلات ارتباطی و مخابراتی خود تماس گرفته که این مهم از خواسته ها و مطالبات مردم است .
وی خطاب به مدیر عامل شرکت مخابرات استان لرستان عنوان کرد : ما یک مدیر بومی منطقه هستیم که مردم از ما انتظار و توقع بیشتری دارند و با توجه به شناخت ، ظرفیت ، توان و جدیتی که در مدیریت شما سراغ داریم انتظار می رود خیلی سریع در جهت رفع این مشکلات اقدام شود .
درمنان ابراز امیدواری کرد و گفت : با حل مشکلات مخابراتی در شهرستان پلدختر دیگر با این مشکلات به ویژه در حوزه تلفن همراه و ثابت مواجه نباشیم .
فرماندار پلدختر اظهار داشت: توسعه شبکه اینترنت و خدمات دیتا به عنوان مهمترین زیر ساخت ارتباطی در راستای دولت الکترو نیک ضرورت دارد وگسترش این زیر ساخت های فناوری و ارتباطات و شبکه های ارتباطی از گام های مهم برای پیشرفت همه جانبه شهرستان به شمار می رود .
مدیر عامل شرکت مخابرات استان لرستان گفت: مخابرات در چند مقوله فعالیت دارد که در سال 88 این شرکت به بخش خصوصی واگذار شد و 40 درصد از سهام آن متعلق به دولت است .
"هومان محمودی" افزود: سال گذشته مبلغ 1500 میلیارد تومان جهت اینترنت و تلفن همراه روستایی و زیر ساخت های آن اختصاص داده شد .
وی گفت: بر اساس حیطه وظایف مخابرات ، اتوبان ها ، جاده ها و تونل ها باید مجهز به اینترنت باشند .
وی با بیان این که ،چند اپراتور ایرانسل همراه اول و رایتل داریم افزود: باید تعداد واحدهای مسکن مهر شهرستان پلدختر بر و کف و تعداد ساکنان آن مشخص شود تا این مزایا به آنها تعلق گیرد .
وی گفت: با توجه به این که بعضی از متقاضیان مسکن مهر واحدهای خود را به فروش رسانده و تلفن خریداری نکرده اند در صدد هستیم که اجرای شبکه کابل مخابرات را کنار گذاشته و از طریق وایفا مشکل را حل کنیم .
محمودی با بیان این که مخابرات زیربنای پیشرفت هر جامعه و کشور در مسایل فرهنگی و اجتماعی است افزود: پیگیر حل مشکلات شهرستان پلدختر هستیم و تا سه ، چهار ماه آینده این مشکلات و مشکل اینترنت و تلفن همراه این شهرستان را حل می کنیم .

اسما اسماعیل پور

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =