دانشکده کشاورزی در دانشگاه بین المللی قزوین راه اندازی می شود

ر ئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین گفت: با راه اندازی دانشکده کشاورزی در استان نیازهای حوزه کشاورزی استان را پاسخ خواهیم داد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن نائینی روز یکشنبه در جلسه اتاق فکر آب استان که در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد اظهارداشت: مقدمات راه اندازی دانشکده کشاورزی در دانشگاه بین المللی فراهم شده که امیدواریم بتوانیم بخشی از نیازها را پاسخ داده و به ارتقاء سطح کیفی این بخش کمک کنیم.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین تصریح کرد: باتوجه به بحران آب در استان زمینه برگزاری همایش بین المللی آب در قزوین با حضور اساتید شاخص جهان امیدواریم نتیجه مناسبی برای کارهای عملی و تحقیقاتی در استان بدست آید.

 

وی افزود: این کنفرانس به زبان بین المللی خواهد بود و ۲۰ مقاله انگلیسی و ۲۵ مقاله فارسی به دبیرخانه رسیده که در کنار سخنرانی و ارائه مقاله بازدیدهای میدانی نیز پیش بینی شده است.

نائینی تصریح کرد: باید بتوانیم از کارگاههای آموزشی که در همایش برگزار خواهد شد برای رفع دغدغه های بحران آب استان بخوبی بهره مند شویم اما انتظار می رود موضوعات مهم آبی استان نیز به نوعی در این سمنیار بین المللی مطرح شود.

در ادامه پیمان دانش کار آراسته دبیر همایش گفت: همایش آب سرچشمه زندگی روزهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه با حضور میهمانان خارجی در دانشگاه بین المللی قزوین برگزار می شود.

وی افزود: از ۱۵ میهمان خارجی داوطلب حضور در این همایش تاکنون برای ۱۳ نفر از کشورهای آلمان، مصر، سریلانکا و ارمنستان تاکنون روادید صادر شده و برای بقیه نیز پیگیری لازم صورت می گیرد.

 

آراسته یادآورشد: در این همایش موضوعات مختلفی مانند همایش آب و اکوسیستم، حکمرانی آب، مدیریت پایدار، محیط زیست و آب، جوانب اقتصادی آّب، تاریخ و فرهنگ آب، تغییر اقلیم، مدیریت ریسک و بحران آب، تکنولوژی های نوین آب، پیوند آب و انرژی، از مسائل مهمی است که در همایش مطرح و بررسی خواهد شد.

در این جلسه منوچهر حبیبی معاون عمرانی استاندار، سید علی موسوی فرماندار شهرستان قزوین و مدیران دستگاههای اجرایی حوزه صنعت آب و برق استان نیز حضور داشتند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =