ایسنا نوشت ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری از مقاوم‎سازی 50 درصد خانه های روستایی استان خبرداد.

سهراب رئيسي با اشاره به فعالیت‌های مطلوب در راستای بهسازی و مقاوم‎سازی مسکن روستایی، اظهار کرد: 50 درصد مساکن روستایی استان مقاوم سازی شده است.

وی با بیان اینکه تعداد واحدهای مسکونی به بهره‎برداری رسیده در شش ماه نخست امسال 961 واحد بوده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، اظهار کرد: در سال گذشته در این مدت تعداد 608 واحد به بهره‎برداری رسیده است.

رییسی با اشاره به اینکه اعتبارات مقاوم‎سازی و به‌سازی ار محل طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی تامین می‌شود، افزود: سهمیه استان در سال گذشته سه هزار واحد بوده است که تنها یک‌هزار و 730 واحد آن تامین اعتبار شده‏اند.

مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي چهارمحال و بختیاری تعداد کل واحدهای مسکونی در استان را 79 هزار و 642 واحد عنوان کرد و افزود: از سال 84 تاکنون 45 هزار واحد در استان مقاوم سازی شده‎اند.

رییسی در ادامه تعداد واحدهای خسارت دیده از بلایای طبیعی را دوهزار و 573 فقره عنوان کرد و افزود: اعتبارات لازم در راستای مقاوم سازی از محل مدیریت واحد خسارت دیده از بلایای طبیعی تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه 40 درصد واحد مسکن روستایی دارای بافت فرسوده هستند، خاطر نشان کرد: آمادگی داریم با همکاری مدیریت بانک‌های عامل تسهیلات ارزان قیمت تا سقف 150میلیون ریال و با نرخ سود 4 درصد و بازپرداخت 12 سال به منظور بازسازی و مقاوم سازی در اختیار روستاییان و شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت قرار دهیم.

رییسی به پرداخت به موقع تسهیلات توسط مردم به بانک‌ها تاکید کرد و گفت: نبود منابع کافی بانک‎ها موجب خلل در خدمت‎رسانی آن‎ها خواهد شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =