این خانم ایرانی در ژیمناستیک تاریخ ساز شد

یک داور زن ایرانی به نام شیرین نظری در رشته ژیمناستیک ریتمیک زنان به عنوان نماینده کشورمان به قضاوت پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کار‌شناسان ورزشی حضور داوران ایرانی در سطح بین المللی رشته‌های مختلف ورزشی را یکی از نشانه‌های پیشرفت ورزش کشور می‌دانند. در این زمینه بعضی از زنان فعال در حوزه ورزش نیز توانستند شانه به شانه مردان حرکت کنند و موفقیت‌های چشمگیری کسب کنند. اخیرا هم یک داور زن ایرانی برای اولین بار توانسته در یک تورنمنت معتبر بین المللی رشته ژیمناستیک ریتمیک به قضاوت بپردازد.
شیرین نظری در مسابقات ژیمناستیک ریتمیک رده نوجوانان و جوانان بخش زنان که در شهر آسکر نروژ برگزار شد، با حجاب اسلامی در کنار ۱۰ داور مطرح بین المللی دیگر به قضاوت پرداخت. او در مورد جزئیات برگزاری این مسابقات گفت: «سال گذشته برای اولین بار در ایران، من به همراه دو ورزشکار دیگر به نام‌های مهسا محرمی آقاباقر و نینا محرمی آقاباقر موفق به کسب درجهٔ داوری بین‌المللی ژیمناستیک ریتمیک از فدراسیون جهانی ژیمناستیک شدیم. سپس از سوی خانم ماری ملتوبک سرپرست نروژی تبار از من به عنوان داور رسمی دعوت شد تا رقابت یکصد ورزشکار جوان و نوجوان از ۱۳ کشور مطرح جهان را به همراه ۱۰ داور بین المللی زن دیگر زیر نظر فدراسیون جهانی ژیمناستیک مورد قضاوت قرار دهم.»
نظری در پاسخ به این سوال که آیا از سوی مسئولان فدراسیون حمایت‌های لازم از او صورت گرفته است یا خیر نیز توضیح داد: «آقایان سنگینی دبیر فدراسیون ژیمناستیک کشور و وین سرپرست هیئت ژیمناستیک استان تهران در کسب این موفقیت تاثیر بسزایی داشتند. همچنین باید از حمایت‌های بی‌دریغ خانم سوزان حمزوی رئیس کمیته ریتمیک تشکر کنم»
گفتنی ست در پایان مسابقات بین المللی نروژ، مسئولان برگزاری از این داور زن ایرانی به عنوان جوان‌ترین عضو پنل داوری تقدیر کردند. این داور بین المللی به تازگی به عنوان مسئول کمیته ژیمناستیک ریتمیک هیئت استان تهران هم معرفی شده است. رشتهٔ ژیمناستیک ریتمیک شاخه‌ای نسبتا جدید از ژیمناستیک است که از حدود ۸ سال پیش از طرف فدراسیون ژیمناستیک کشور به رسمیت شناخته می‌شود.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    آفرین