واحد مرکزی خبر نوشت: رئیس پارلمان روسیه اعلام کرد این کشور حملات هوایی به مواضع داعش در عراق را در صورت درخواست بغداد بررسی خواهد کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از رئیس مجلس نمایندگان روسیه اعلام کرد درصورت لزوم، مسکو اجرای حملات هوایی در عراق را مورد بررسی قرار خواهد داد. 

منابع مطبوعاتی درانگلیس نیز از تلاش ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای اعزام 30 هزار سرباز جهت نابودی اعضای گروه تکفیری صهیونیستی داعش در سوریه خبر دادند.

خبرگزاری عراقی واع  به نقل از یک منبع آگاه اعلام کردند واضح است که روسیه خواستار پاکسازی غرب سوریه از وجود تروریست ها و باز پس گیری شهر الرقه و حوزه های نفت و گاز اطراف تدمر است.منابع رسمی روسیه اعلام کردند موعد نهایی عملیات نظامی در سوریه هنوز نامعلوم است و ولادیمیر چخوف نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد حضور نظامی روسیه در سوریه زیاد نخواهد بود اما حضور سیاسی و دیپلماتیک این کشور ادامه خواهد داشت.منابع فرماندهی ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه اعلام کرده اند از آغاز حملات هوایی در 30 سپتامبر تاکنون بیش از 60 پرواز به عمق خاک سوریه صورت گرفته است و پنجاه موضع و تاسیسات وابسته به گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش منهدم شده است.

ژنرال اندره کارتابلوف رئیس هیئت این عملیات گفت جنگنده های روسیه به پروازهای خود طی شبانه روز ادامه می دهند و منابع اطلاعاتی تاکید کرده اند تروریست ها از مواضع خود و مناطق تحت کنترلشان متواری شده اند و 600 تن در تلاش برای فرار به اروپا هستند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    52 0
    روسیه از آمریکا پیش دستی کرد. به نظرم سرنوشت روسیه در سوریه و عراق پیروزی خواهد بود. چون بدبختی داعش همه را گرفتار کرده و با روسیه همکاری می کنند و از اقدام او راضی هستند. کار روسیه در این دو مورد بسیار سنجیده و حساب شده بود. روس ها شناخت بیشتری از مردم خاورمیانه دارند به طوری که حتی کامنت های مردم ایران در مورد هواپیماها و موشک های روسی را می خوانند و تجزیه تحلیل می کنند. آنها خیلی محتاطانه یک کاری را شروع می کنند تا شکست نخورند. به نظرم عجله آمریکا علل الخصوص در دوران جرج بوش در عملیات هایش در خاورمیانه و اطلاعات غلط اش باعث شد نتواند به اهدافش دست پیدا کند.
  • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    17 0
    روسیه و پوتین پیشتاز مبارزه با تروریسم هستند و جهان ازاد باید با روسیه متحد شود ، شکسن تروریست ها ،و حکومت ترکیه و قطر روز به روز نزدیک تر میشه