ایسنا نوشت: گروه‌های مخالف سوری با ابراز خشم خود نسبت به عملیات نظامی روسیه در سوریه تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای علیه مسکو و تهران را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، بیش از 40 گروه شورشی سوری شامل گروه‌های تحت چتر حمایتی ارتش آزاد سوریه با متهم کردن مسکو به اشغال سوریه و هدف قرار دادن غیرنظامیان از کشورهای منطقه خواستند تا ائتلافی را علیه ایران و روسیه تشکیل دهند.

این‌ گروه‌ها با انتشار بیانیه‌ای تأکید کردند که این همکاری برای مقابله با ائتلاف روسیه و ایران در سوریه الزامی است.

این در حالی است که شورشیان سوری با اقدام نظامی در مخالفت با بشار اسد رئیس جمهور سوریه موجب آغاز جنگ داخی در این کشور شدند که بیش از چهار سال است ادامه دارد.

به گزارش رویترز، هفته گذشته هواپیماهای جنگی روسیه چند حمله هوایی را در سوریه انجام و مواضع داعش را در این کشور هدف قرار دادند. مسکو اعلام کرده است، این اقدام را تنها برای مقابله با تروریسم و به ویژه داعش انجام می‌دهد.

این گروه‌های شورشی در حالی که خود عامل جنگ داخلی در سوریه هستند در بیانیه خود با انتقاد از عملیات نظامی روسیه، این کشور را به هدف قرار دادن غیرنظامیان و اشغال سوریه متهم کردند.

41 گروه مخالف این بیانیه را که در اختیار رویترز قرار گرفته است، امضا کردند اما داعش و القاعده جزو امضاکنندگان آن نیستند.

شورشیان در این بیانیه همچنین از حامیان عرب خود خواسته‌اند تا تسلیحات بیشتر و سامانه‌های هوایی برای مقابله با جنگنده‌های روسیه در اختیار آنها قرار دهند و از مخالفان حمایت کنند.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران عملیات نظامی روسیه علیه گروه‌های مسلح تروریستی در سوریه را گامی در راستای مبارزه علیه تروریسم و در مسیر حل بحران جاری ناشی از آن در منطقه می داند.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اعلام حمایت ایران از آغاز اقدام نظامی روسیه علیه گروه‌های تروریستی در سوریه گفت: مبارزه واقعی و ریشه‌ای با پدیده تروریسم به عنوان تهدیدی مشترک علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی یک ضرورت است و تحقق این هدف مستلزم عزم و اراده جدی و اقدام مشترک بین المللی بر پایه همکاری با دولت‌های عراق و سوریه که بار اصلی مبارزه با تروریسم را به دوش می کشند، است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =