عباس آخوندی وزیر راه و مسکن و شهرسازی در ادامه دفاعیات خود گفت: من از روز اول خودم را متعهد به تمام قراردادهای مسکن مهر می دانستم و میدانم و الان هم می گویم متعهد هستم تک تک این واحدها را به پایان برسانم.

آخوندی با بیان اینکه من بارها بر متعهد بودن خوددر رابطه با مسکن مهر در مجلس و صدا و سیما تاکید کرده و توضیح داده ام گفت: ما حتی بیشتر از تعهداتی که در این باره داشتیم عمل کردیم تا مردم آسوده خاطر باشند. به همین دلیل برای مهر امسال 151 واحد مدرسه را در پروژه های مسکن مهر افتتاح کردیم که صاحبان مسکن مهر به مشکل برنخوردند. در ادامه هم احداث مسجد و پاسگاه انتظامی و .. را در دست انجام داریم. احداث تمام تاسیسات زیربنایی را پیگیریم و یک واحد را هم بدون تاسیسات زیربنایی تحویل نداده ایم. به همین دلیل در حالی که 230 هزار مسکن تمام شده داریم اما آنها را تحویل ندادیم. چون هنوز برق و آب و فاضلاب ندارند. من به هر نحوی که بود مدارسی که سال گذشته قول داده بودم تا مهر امسال ساختم و تحویل دادم. من نمی گذارم کوچک ترین مشکلی برای مردم ایجاد شود. اما بحث هایی که مطرح کردم برای این بود که در سطح کلان دیگر اجازه داده نشود طرح های بی حساب و کتاب این چنینی اجرا شود.
آخوندی ادامه داد: برای خدمات زیربنایی مسکن مهر 5 هزار و 600 میلیارد تومان و برای تاسیسات روبنایی 4800 میلیارد تومان در نظر گرفته شد. در حالی که اعتبار آن صفر مطلق است. اما ما تلاش کردیم تا این ردیف ها را محقق کنیم.من برای شهر جدید پردیس دو هزار میلیارد تومان خارج از منابع دولت جمع کردیم تا کار مردم راه بیفتد.
او در در رابطه با تغییرات نظام مهندسی گفت: ما کار بزرگ ضد فسادی انجام دادیم. عده ای می امدند در وزارتخانه و شهرداری می نشستند و خودشان هم همه امضا ها را انجام م دادند. ما ابلاغ کردیم و با استقبال جامعه مهندسان نیز مواجه شد که دیگر نباید دو طرف میز یک نفر بنشیند. چرا باید گفته شود مهندسان امضا فروش هستند. ما این کار ضد فساد را انجام دادیم که کار بزرگی بود.
او در رابطه با قراردادهای این وزارتخانه نیز گفت: هر کسی اگر کوچکترین مشکلی راجع به حتی یک قرارداد دارد به هر جا خواست مراجعه کند تا معلوم شود ما چگونه قرارداها را پاک کردیم و در این قراردادها چندین میلیارد دلار به نفع کشور عمل کردیم و این وظیفه من بوده است.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیدبخش حسین US ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    10 1
    از ابقا شدن اقای اخوندی در بست وزیر شهر و شهر سازی بسیار خوشنیدیم انجمن معماران شیراز سازمان نظام مهندسی شیراز دانشگاه ازد دانشجویان عمران از طرف این دوستان خبر انلاین محبوب اندیشه دوستان شیراز