نماینده مخالف وزیر راه و شهرسازی: آقای آخوندی در چندین شرکت اقتصادی حضور دارند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات اصلی وزارت راه وشهرسازی، عدم تناسب بین مسئولیت ها و تخصص ها در وزارتخانه در سطوح بالاست و گسترش باندی در این وزارتخانه است.

به گزارش خبرآنلاین، علی اصغر زارعی به عنوان نماینده موافق استیضاح عباس آخوندی در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: برخی مدیرانی که امروز آقای آخوندی در وزارتخانه به کار گرفته اند، در جای خود قرار ندارند؛ به عنوان مثال، کسی در سطح ریلی تخصص داشته فرستادند در قسمت بنادر یا فردی در زمینه های هوایی تخصص داشته امروز در حوزه جاده ای کار می کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: مجمع شهرک فرودگاهی حضرت امام بنا بر این قانون، هیات مدیره شرکت فرودگاه های کشور است. اما آقای وزیر ترکیب دیگری را انتخاب کرده اند. مدیرعاملی که انتخاب کردند با صنعت هوایی اشنایی ندارند. چهار نفر از این مجمع از کسانی هستند که در شرکت های اقتصادی همراه آخوندی بوده اند.

زارعی با بیان اینکه «آقای آخوندی در شرکت های اقتصادی زیادی حضور دارند»، اظهار کرد: یک وزارتخانه در اختیار بخش خصوصی که شرکت ایشان است قرار گرفته است. این نوع ضوابط باعث رانت شده است.

وی با تاکید بر اینکه کسانی که به کار گرفته می شوند نباید منافعی داشته باشند اما در وزارت فعلی این شرایط وجود دارد، بیان کرد: معاونین آقای آخوندی در شرکت های خانه سازی، استراتوس، مهندسین مشاور ایرانیان حضور دارند، وقتی معاونینی را قرار داده که خودشان دارای شرکت هستند، پروژه ها را با لایه ای به سمت شرکت های خودشان سوق می دهند.

نماینده موافق استیضاح وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: قریب به اتفاق پروژه ها با ترک تشریفات انجام شده است. در سال 84 شورای اقتصاد موافقت می کند که 200 لوکوموتیو از بخش خصوصی خریداری شود. پروژه ادامه می یابد. در ابتدای دولت هر لوکوموتیو یک میلیون یورو افزایش قیمت پیدا کرده است.

وی گفت: در شرکت های البرز نیرو و اروند نیرو کار صورت می گیرد که دو تا از معاونین وزیر در این شرکت ها نقش دارند.

زارعی به موضوع بنادر نیز اشاره کرد: از مجلس هشتم سازمان بنادر، یک سازمان درآمد هزینه ای است، اصلا موضوع ردیف بودجه نیست. برای مدشکن ها از 86 تا 88 بودجه بیشتری از اکنون اختصاص داده می شد.

وی ادامه داد: بندر شهید بهشتی که اقای آخوندی گفت بدون بودجه بوده، این بندر درآمد هزینه ای است و نیازی به بودجه ندارد. اما این بندر به شرکت وابسته به صندوق بازنشستگی بنادر به مدت 30 سال واگذار شده است. این واگذاری با مبلغ 477 میلیون دلار صورت گرفته که بیش از 300 میلیون دلار از تسهیلات بانک صاردات است. صندوق بازنشستگی تبدیل به حیات خلوت وزارتخانه شده است.

نماینده مردم تهران گفت: هیات سه نفره ترک تشریفات مصوبه ای برای واگذاری لکومتیوها دارد که با وجود مخالفت ذیحساب واگذاری ادامه یافته است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات، منسوبین ایشان است، تصریح کرد: پزشکان برای قطار رجا اعتراضاتی را برای مجلس و قوه قضائیه و وزراتخانه بردند. یکی از منسوبین ایشان قراردادی را بسته که بیش از سایر پیشنهادها بوده است.

زارعی با اشاره بر اینکه پروژه برقی کردن خط آهن هم ترک تشریفات داشته است، گفت: آقای آخوندی وقتی موضوع استیضاح مطرح شد یعنی در  6/7/94  ابلاغیه ای را به زیر مجموعه داده مبنی بر اینکه قراردادها باید بر اساس قانون باشد یعنی قبل از آن اینگونه نبوده است.

وی گفت: منسوبین شما بدون حکم در وزارتخانه هستند و در قراردادها دخالت دارند.

29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =