باهنر: قطعا رای آخوندی از رای اعتماد او بیشتر خواهد بود/ آخوندی از وزرای فهیم و استراتژیست دولت است

محمدرضا باهنر به عنوان موافق با وزیر و مخالف با استیضاح گفت: با اینکه می دانم جو مجلس مناسب است و قطعا رای آقای آخوندی در این استیضاح از رای اعتماد ایشان هم بیشتر خواهد بود، اما چند نکته را باید بگویم.

به گزارش خبرآنلاین باهنر در رابطه با پروژه مسکن مهر اظهار داشت: تردیدی ندارم که در مسکن مهر خانواده هایی صاحب مسکن شدند که نسل اندر نسل ملکی نداشتند. و اگر در قالب مسکن مهر صاحب خانه نمی شدند حتی امیدی نبود در نسل های بعدی هم صاحب مسکن شوند. اما وقتی از دیدگاه اقتصاد کلان به موضوع نگاه می کنیم می بینیم این پروژه اگر با تدبیر بیشتر و محاسبات دقیق تر و پیش بینی های نزدیک به واقع تر انجام می شد این مشکلات ایجاد نمی شد.
وی افزود: واقعیت این است که از قبل انجام پروژه مسکن مهر، ده واحد درصد تورم به کشور تحمیل شد. یعنی ده میلیون خانوار ایرانی مجبور شدند تورم بیشتری را تحمل کنند. این ها اغلب همان خانواده های نیازمندی بودند که 50 تومان در جیب انها می گذاشتیم و از قبل تورم 60 هزارتومان از جیب انها برمی داشتیم. دولت البته باید تلاش کند هزینه های این پروزه را کاهش دهد که در این زمینه تلاش کرده اما بیشتر باید تلاش کند.
باهنر ادامه داد: وزارت مسکن وقتی وزارتخانه را تحویل گرفت این وزارتخانه 150 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام داشت. واقعیت این است که این پروژه 150 هزارمیلیاردی هیچ زمانی تمام نمی شود و اختصاص بودجه به آن فقط تورم را افزایش می دهد و نظام عرضه و تقاضا را بهم می زند. دولت قبل که مطالعه آن را انجام و این پروژه ها را آغاز کرد باید به نحوی بررسی می کرد که ادامه آن در دولت های بعدی هم ممکن باشد.
وی افزود: نکته سوم این است که ما فقط انرژی نفت و گازی که مصرف می کنیم سالیانه 40 میلیارد دلار با همین قیمت های کاهش یافته فعلی است. که معلوم نیست چقدر بازدهی دارد. وزارت راه فقط با اجرای یک برنامه موجب شده تا شش میلیون لیتر مصرف گازوئیل کاهش بیابد. در شرایط اقتصادی که در آن به سر می بریم این اقدام مهمی است.
با هنر در پایان گفت: من به عنوان کسی که در همه دولت ها از ابتدا بوده ام و کار کرده ام و با تکیه بر این تجربه چندین ساله که در مجلس دارم می گویم که بین وزرای شهرسازی شهادت می دهم آخوندی از وزرای فهیم و مدبر و پرکار و استراتژیست دولت است. او فرد با کیاست و پرکاری است.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    39 6
    خداقوت مهندس باهنر لطفا به همکاران تون هم بفرمائید با قاطی کردن راست و دروغ سعی در همراه نمودن رای نمایندگان نکنند اگرچه خودشان حجه الاسلام هستند و میدانند دروغ کلید همه پلیدی هاست و باز هم امروز دو دروغ شاخدار گفتند که همه فهمیدند
  • ضا A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    20 3
    صحبت های آقای باهنر که از کار کشته های سیاسی است نشان میدهد که امثال رسایی های تازه به دوران رسیده و جبهه پایداری ها حسابشان حتا از اصول گرا ها نیز جداست
  • حسین محمودی میمند A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    4 0
    اقای باهنر همشهری عزیزم به روح بلند برادر شهیدت درود میفرستم :ولی خودمونیم خوب مخالفای دکتر عزیزمون رو ترکوندی :بازم میگم دمت گرم خدا نگهدارت :