ایرنا نوشت: 'ادوارد اسنودن' افشاگر برنامه های جاسوسی سازمان های اطلاعاتی آمریکا، در مصاحبه با بی.بی.سی گفت که بارها به صورت داوطلبانه برای رفتن به زندان در آمریکا به منظور گذراندن دوره محکومیت خود اعلام آمادگی کرده است.

شبکه تلویوزیونی سی.ان.ان امروز (سه شنبه) بخشی از این مصاحبه را که وی در آن خواستار رفتاری معقول از سوی مقامات آمریکایی با خود شده است، برای مخاطبان خود پخش کرد.
اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) به بی.بی.سی گفت: 'اما آنچه که نمی خواهم انجام دهم این است که زندانی شدن من عامل بازدارنده ای برای کسانی که خواهان انجام کاری درست در وضعیت دشوار هستند، شود.'
اسنودن افزود آن طور که وی دریافته است، قرار نیست (در زندان های آمریکا) مورد شکنجه قرار گیرد.
وی گفت منتظر پاسخ از سوی آمریکا به درخواست خود است.
اسنودن افشاگر برنامه مشهور به 'پریزم' مربوط به NSA مدت دو سال است که در روسیه به عنوان پناهنده به سر می برد.
وی که پیش از NSA در سازمان طلاعات مرکزی آمریکا(سیا) نیز سابقه کاری داشت، در تابستان سال 2013 پرده از جاسوسی های آژانس امنیت ملی آمریکا برداشت که در آن مکالمات نزدیک به 120 میلیون شهروند آمریکایی شنود می شد.
اسنادی که توسط اسنودن در نشریاتی همچون گاردین و پس از آن در نشریه آلمانی اشپیگل در آن سال منتشر شد، نشان داد که آمریکا از روسای کشورهای متحد نزدیک خود همچون فرانسه، آلمان، برزیل، مکزیک، ایتالیا، ژاپن و دیگر کشورها، شنود تلفنی داشته و پست الکترونیک (e-mail) آنها را رصد می کرده است.
کارشناسان نظامی آمریکا در پنتاگون، انتشار اسناد NSA از سوی اسنودن را مخرب ترین ضربه به دولت آمریکا در تاریخ این کشور توصیف کردند.
اکنون ادوارد اسنودن پیمانکار سابق NSA و 'جولیان آسانژ' بنیانگذار سایت افشاگر 'ویکی لیکس' هردو از بیم زندانی شدن و برخورد شدید مقامات آمریکایی با خود، هریک به ترتیب در مسکو و دیگری در سفارت 'اکوادور' در لندن پناهنده شدند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    19 13
    از اول هم قابل پیش بینی امریکا هر چقدر هم کشور بدی باشد از روسیه پوتین که بهتر است باید به اسنودن جایزه بزرگترین احمق تاریخ را داد