ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داد که ورود جنگنده‌ روسیه به حریم هوایی ترکیه که به عنوان متحد ناتو محسوب می‌شود، تحریک کننده است و احتمال اینکه این جنگنده‌ها هدف ارتش ترکیه قرار بگیرند زیاد است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که به شیلی سفر کرده گفت: ما به شدت درباره ورود جنگنده روسیه به حریم هوایی ترکیه نگران هستیم چرا که ترکیه براساس قوانین بین‌المللی حق دارد این جنگنده‌ها را هدف قرار داده و ساقط کند.

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: من با فریدون سینرلی اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت‌وگو کرده و با مقامات ارشد آنکارا به رایزنی پرداختم و به دنبال این هستیم که روسیه را مجبور کنیم تا درباره عملیاتی که در سوریه انجام می‌دهد، واضح و شفاف رفتار کند.

وی با اشاره به تلاش‌های وزارت دفاع آمریکا برای ایجاد مکانیزم موسوم به "کاهش درگیری و تنش" با فرماندهان روس گفت: این دقیقا همان چیزی است که ما نسبت به آن هشدار داده‌ایم و به دنبال مذاکرات اولیه با دولت مسکو درباره جلوگیری از درگیری‌ها و تنش‌های اتفاقی و تصادفی هستیم.

جان کری که در کنگره شیلی سخنرانی می‌کرد در ادامه صحبت‌هایش گفت: مذاکرات با مسکو همچنان ادامه دارد و ما به دنبال یافتن راه حلی سریع هستیم.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مبین IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    47 13
    به دنبال این هستیم که روسیه را مجبور کنیم تا درباره عملیاتی که در سوریه انجام می‌دهد، واضح و شفاف رفتار کند......منظورش اینه که با ما هماهنگ باشه و اسیب جدی به داعش وارد نکنه کاری که 2 ساله آمریکا به همراه متحدان عربش داره انجام میده
  • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    28 41
    جرات داره یکیش رو بزنه ببینه کار به کجا میرسه.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    19 33
    تو راست میگی یکیشون را بزنید...... نه شما و نه نوچه شما ترکیه جرات این کار را ندارند............. زمانی که ترکیه در جستجوی اکراد وارد حریم سوریه و عراق می شود شما خوبید اما حالا بیدار شدید؟ سوریه و عراق خودشان درخواست ورود روسیه را دادند و به تو هم ربطی ندارد
  • علی DE ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    20 17
    روسایه از آمریکا هم بدتره . شعار نه شرقی نه غربی کجا رفته که عده ای از دوستان عاشق پوتین و کاراش شدن ؟؟؟؟
  • سعید RO ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    21 3
    اگه این اتفاق بیوفته منظقه تبدیل به جنگ حهانی میشه ...ولی خیلی بعیده