عباس آخوندی: عمر ناوگان هوایی 32 ماه کاهش پیدا کرده/ 114 هواپیمای جدید در راه ناوگان هوایی ایران/2

در ادامه استیضاح وزیر راه و شهرسازی نوبت به سخنان عباس آخوندی رسیده است. او در پاسخ به نمایندگانی که برنامه های این وزارتخانه را شعار می دانند، گفت: اتفاقا ما در این وزارتخانه اقدام عملی می کنیم و برنامه واقعی می نویسیم.

به گزارش خبرآنلاین عباس آخوندی در تشریح برنامه های این وزارتخانه با اشاره به استفاده از ظرفیت های موجود کشور گفت: در حال حاضر 67 فرودگاه داریم که 43 عدد از آنها سرپا بوده و فعالیت می کنند. چرا که صنعت هوایی بیشترین اسیب را از تحریم ها دیده است. ما بیش از یازده سال است در سیستم ناوبری ایران سرمایه گذاری نکردیم. در فرودگاه مهراباد که سالانه بیش از ده میلیون مسافر را جابجا می کند حدود چهل سال است که سرمایه گذاری نشده است. عمر ناوگان هوایی ایران در حال حاضر 22 سال است. ما اقدامات خودمان را برای بهبود این شرایط آغاز کردیم. 

اهم اظهارات آخوندی را در ادامه می خوانید:
در فرودگاه مهرآباد تمام کنترل های بی مورد که موجب اعتراض مردم شده بود کنار گذاشتیم. تمام تاکسی ریل این فرودگاه را 70 سانت بتون ریختیم و برای اولین بار در مهراباد چندین موقعیت ایجاد کردیم.
باند راست فرودگاه را تعمیر اساسی کردیم و الان به دنبال تعمیر باند 29 چپ هستیم.
ما برای نو سازی بحث ناوبری 250 میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز داریم و یازده سال است که سرمایه گذاری در این حوزه نشده است.
بعد از اتفاقات اوکراین؛ میزان ترافیک عبوری از آسمان ایران از روزی 500 هواپیما به روزی 1000 هواپیما ارتقا یافته است. این موضوع به سیستم ناوبری پیشرفته نیاز دارد و ما به خوبی ان را مدیریت کردیم.
ترمینال دو فرودگاه امام خمینی(ره) با نام " سلام" ده ماه دیگر افتتاح می شود. من هیچ تبلیغی برای آن نکردم و به آقای جهانگیری هم گزارشی درباره آن ندادم و حتی رییس جمهور هم الان برای اولین بار این خبر را از تلویزیون می شنوند. با اجرای ترمینال سلام جابجابایی مسافر به دو برابر در فرودگاه امام خمینی افزایش می یابد.
امسال ساخت فرودگاه 22 میلیونی امام خمینی با مشارکت بخش خصوصی آغاز خواهد شد. ما برای تک تک این پروژه ها یک سال وقت گذاشتیم تا ببینیم امکان جذب سرمایه گذاری بین المللی و داخلی و بخش خصوصی را امکان سنجی کنیم. این فقط مربوط به فرودگاه امام نیست. ما 7 ترمینال بین المللی در کشور داریم.
ترمینال بین المللی کرمان توسط بخش خصوصی در دست راه اندازی است. ترمینال های بین المللی اهواز و بوشهر و مشهد و شیراز و اصغهان نیز با اتکا به بخش خصوصی اغاز خواهیم کرد و وابستگی به بودجه دولت را کاهش خواهیم داد. این ها نیاز به اندیشه و کار کارشناسی و خلق اعتماد دارد. باید اعتماد بخش خصوصی را جذب کرد.
افزون بر این برنامه نوسازی کامل ناوگان هوایی ایران را داریم. در این شرایط تحریم بیش از 12 هواپیما وارد سیستم حمل و نقل هوایی ما شد و عمر هواپیماهای فعلی ما 32 ماه کاهش یافت. امروز شرایط خرید 114 هواپیمای جدید بدون حضور هر گونه دلالی انجام شده است. اما نیازبه صبر و تحمل بیشتری دارد.
در برخورداری از شبکه خطوط ریلی : تمام راه های قدیم که بیش از 3 هزار کیلومتر در دست بازسازی است تا ایمنی افزایش یابد. بیش از 2800 کیلیومتر خط اهن دو خطه و سه خطه داریم. تمام راه های خروجی تهران یا سه خطه شده و یا در حال چهار خطه شدن است و میزان معطلی مردم به شدت کاهش یافته است.
تا الان مفهومی به نام سیستم حمل و نقل ریلی حومه ای نداشتیم. برای اولین بار ما موضوع حمل و نقل حومه ای را راه اندزای کردیم. و امروز 6 خط برای قم و کرج و اطراف تهران قرار داده شده است. و این موضوع فقط در این دو سال پایه گذاری شده است . ما به میزان زیادی از حمل و نقل با خودروهای شخصی کاهش دادیم. فقط در تهران و کرج روزی صدهزار خودرو عبور و مرور می کند.

23214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فوضول A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    1 7
    .... تا الان مفهومی به نام سیستم حمل و نقل ریلی حومه ای نداشتیم. برای اولین بار ما موضوع حمل و نقل حومه ای را راه اندزای کردیم. این خط که میفرمائید مربوط به سال 86 میشه به نام اتوبوس ریلی
  • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    6 5
    اتوبان کرج در محدوده کرج باید دو طبقه شود . اقای وزیر لطفا رسیدگی کنید
    • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
      8 0
      اين بايد را عوام تصميم نمى گيرند بلكه كارشناسان حوزه حمل و نقل بايد تصميم بگيرند ساخت اتوبان دو طبقه موجب افزايش ترافيك در دراز مدت خواهد شد و فقط يك مسكن مقطعى است من كارشناس ارشد حمل و نقل در آلمان هستم آخوندى وزيرى كارشناس است و برنامه هايش بسيار بروز و براى پيشرفت مملكت در حوزه حمل و نقل بسيار مفيد است مسكن مهر يك طرح پوپوليستى براى راى آورى مقطعى بود اينكه در بيابان ها خانه بسازيم هنر نيست بلكه بايد براى هر شهركى تمام امكانات از جاده تا تلفن برق گاز تا همه مولفه هاى يك شهر برقرار شود ولى چون اين طرح كارشناسى شده نبوده الان نه راه پيش هست نه پس چون اين طرح باعث گسترش شهرها مى شود كه به urban sprawl معروف است كه خود باعث بروز مشكلات عديده اى على الخصوص در حوزه حمل و نقل خواهد بود
  • عرفان IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    4 1
    بزرگترین اشتباه دولت نساختن ادامه بزرگراه همت به کرج بود که کمک قابل توجهی به حل مشکل ترافیک تهران کرج میکرد و هزینه زیادی هم برای دولت نداشت نصف مسیر هم توسط شهرداری ساخته شده ای کاش زودتر رسیدگی بشه اتوبان تهران شمال هم که بی خیال