تسنیم نوشت: یک تحلیلگر مطرح انگلیسی نوشت طبق ادعای غربی‌ها روسیه اهدافی غیر از مواضع گروه تروریستی داعش را در سوریه بمباران می‌کند این در حالی است که معارضان به اصطلاح میانه‌رو در سوریه وجود ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رابرت فیسک، تحلیلگر برجسته انگلیسی در مقاله‌ای در روزنامه «ایندیپندنت» با تأکید بر اینکه «هیچ معارض میانه‌رویی در سوریه وجود ندارد»، خاطرنشان کرد ادعاها مبنی بر اینکه روسیه میانه‌روها را در سوریه بمباران می‌کند، عاری از صحت و بی‌اساس است.

فیسک نوشت: «گفته می‌شود حملات هوایی روسیه در سوریه میانه‌روها را هدف قرار می‌دهد... آنها همان میانه‌روهایی هستند که آمریکا 2 ماه پیش به ناپدید شدن آنها اذعان کرد.»

این نویسنده انگلیسی افزود: «دو ماه پیش، سران سیاسی کشورهای غربی نسبت درباره خطر بزرگ اسلام‌گراهایی که به همراه داعش به انگلیس، آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی می‌روند، هشدار دادند. پس از آنکه صدها هزار پناهجوی مسلمان با به خطر انداختن خود در دریای مدیترانه حرکت به سمت اروپا را آغاز کردند، همان رهبران سیاسی هشدار دادند که اعضای داعش در میان آنها حضور داشته باشند.»

فیسک ادامه داد: «البته ماموریت نیروهای زمینی روسیه محدود به دفاع از پایگاه‌هایشان در سوریه است و اینها نیروها نمادین هستند ولی این تصور که این نیروهای روسی برای جنگ با داعش در سوریه مستقر شده‌اند، بی‌اساس است. روس‌ها می‌خواهند چنین عملیاتی را به نیروهای زمینی سوریه واگذار کنند.»

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    5 2
    یک عده را ترکیه به نام معارضان میانه رو وارد سوریه کرده تا جهت منافع ترکیه با دولت اسد بجنگند. اینها اگر دل در گرو سوریه دارند الان وقتش است که در کنار دولت سوریه با تروریست ها بجنگند. بعد وقت پیدا خواهند کرد که در آرامش و از طریق صندوق رای به قدرت برسند و مسیر کشورشان را به سمتی ببرند که دلشان می خواهد.